اونس طلا2211.18
مظنه14,181,000
18 گرم3,273,600
ارزش سکه31,949,793
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

فرایند صدور چک در قانون جدید اعلام شد

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک با بیان اینکه در قانون جدید چک، فرایند صدور چک و نیز شرایط دریافت دسته چک تغییر کرده است، گفت: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضایی مانند ورشکستگی و بدهی و غیره داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، «آمنه نادعلی زاده» توضیحاتی را درباره قانون جدید چک ارائه کرد و افزود: رنگ این چک ها صورتی و بنفش رنگ است و عبارت «کارسازی این چک منوط به ثبت صدور، دریافت و انتقال آن در سامانه صیاد است.» بر روی آن درج شده است.

وی اظهار داشت: برای تخصیص دسته چک‌های جدید به متقاضی آنها، فرد نباید چک برگشتی، احکام قضایی مانند ورشکستگی و بدهی و غیره داشته باشد.

نادعلی زاده خاطرنشان کرد: شرایط صدور چک نیز تغییر کرده است. به این معناکه مشتری دسته چکی را که از بانک دریافت می‌کند، برای صدور ضمن تکمیل فیزیک چک، اطلاعات مربوط به «تاریخ سررسید»، «مبلغ» و «اطلاعات هویتی ذینفع» را نیز در سامانه صیاد ثبت کند. از طرفی گیرنده چک نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کرده و ضمن استعلام موارد، اطلاعاتی را که در سامانه صیاد ثبت شده را با اطلاعات مندرج در برگه چک مقایسه کند و در صورتی که مشکلی نداشت، مراتب تأیید خود را اعلام کند.

سخنگوی اجرایی قانون جدید چک گفت: چک های جدید نباید در وجه حامل صادر شوند، و نام گیرنده باید در متن چک درج و کدملی گیرنده در سامانه صیاد ثبت شود.

وی اظهار داشت: در انتقال چک نیز گیرنده چک برای انتقال چک به نفر دیگر باید به سامانه صیاد مراجعه کند، کدملی گیرنده جدید را در سامانه صیاد ثبت کند. گیرنده جدید نیز باید به سامانه صیاد مراجعه کند و از صحت کدملی خود که در سامانه صیاد درج شده، اطمینان حاصل کند و آنگاه چک را تأیید و دریافت کند.

به گزارش ایرنا، قانون جدید صدور چک با توجه به ضرورت ارتقای آگاهی آحاد جامعه و فرهنگ‌سازی در زمینه قانون چک و کاهش چالش‌های پیش روی کسب‌وکارها، به صورت مرحله‌ای و به تدریج اجرایی می‌شود.

در این زمینه مدیر اداره نظام‌های پرداخت بانک مرکزی اعلام کرده است: تعیین صحت و سلامت چک از مزایای قانون جدید محسوب می‌شود و ثبت اطلاعات چک در سامانه صیاد، این امکان را به مردم می‌دهد تا از تعداد و مبلغ چک‌های برگشتی صادرکننده اطلاع دقیق پیدا کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد