اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

وزیر خارجه چین: امیدواریم موانع همکاری با ایالات متحده برداشته شود

چین در روز یکشنبه به ایالات متحده اصرار کرده است که موانع غیرمنطقی را برای همکاری دوجانبه هرچه زودتر بردارد

به گزارش سایت طلا به نقل از رویترز، چین در روز یکشنبه به ایالات متحده اصرار کرده است که موانع غیرمنطقی را برای همکاری دوجانبه هرچه زودتر بردارد تا دو کشور بر سر موضوعات مشترک مثل تغییرات اقلیمی همکاری های موثری داشته باشند. این درخواست درحالی است که چین واشنگتن را به ایجاد هرج و مرج به بهانه دموکراسی متهم می‌کند.

هفته گذشته جو بایدن رییس جمهور ایالات متحده آمریکا، رقابت در حال رشد با چین را به عنوان اصلی‌ترین چالش سیاسی ایالات متحده نام برد. او همچنین همراه با چندین تن از دیپلمات‌های بلند مرتبه آمریکا بر سر کشور آسیایی به عنوان بزرگ‌ترین آزمون جئوپولیتیکی قرن حاضر بحث کرد.

بلندمرتبه‌ترین دیپلمات دولت چین "وانگ ای" در کنفرانس سالانه خود به این اشاره کرد که بزرگ‌ترین اقتصادهای جهان می‌توانند به جای تنش و رقابت با یک دیگر، با هم بر سر مسائل مختلف همکاری داشته باشند.

یکی از سوالاتی که از وانگ پرسیده شد درباره حساسیت چین به مسئله تایوان، سین کیانگ (مسلمانان اویغور) و دریای جنوب چین بود که وانگ در این باره گفت " پکن هرگز اتهامات و انتقادات بی پایه و اساس را نخواهد پذیرفت."

به گفته او ایالات متحده از دموکراسی و حقوق بشر به عنوان ابزاری برای اخاذی و رسیدن به خواسته‌های مستبدانه خود بر علیه سایر کشورها استفاده می‌کند. ایالات متحده باید این را به زودی بپذیرد وگرنه جهان با ناپایداری مواجه خواهد شد.

وانگ همچنین افزود تفاوت‌ها و اختلافات بین چین و ایالات متحده باید با دقت مدیریت شود و طرفین باید طرفدار یک رقابت سالم باشند و به یک دیگر انگشت اتهام نزنند. همچنین او گفت حوزه‌هایی مثل تغییرات اقلیمی و مبارزه با پاندمی کرونا می‌توانند به عنوان نقاط همکاری دو کشور در نظر گرفته شوند. وانگ گفت چین امیدوار است که ایالات متحده هنوز در نیمه راه هستند و محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های بین دو کشور چین و ایالات متحده را از میان بر دارند. همکاری و جلسات بین دو کشور ضروری می‌باشد و موانع جدیدی را خلق نکنند.

گفتنی است که ایالات متحده و چین بر سر نفوذ دو کشور در اقیانوس هند، فعالیت‌های اقتصادی پکن، هنگ کنگ، تایوان و حقوق بشر در منطقه سین کیانگ دچار چالش‌ها و تنش‌های مختلفی شده‌اند که تا حدودی کنترل شده است.

بایدن نشان داده است که به طور وسیع سیاست‌های دونالد ترامپ در برابر چین را ادامه داده است و اما همچنان به همکاری با هم پیمانان ادامه داده است.

وانگ هشدار داد که چین بر تایوان ادعا دارد و جای هیچ مذاکره و توافقی بر این موضوع وجود ندارد. او همچنین گفت که چین اصرار دارد دولت جدید آمریکا باید سیاست‌های قبلی را "که آن را بازی با دم شیر خوانده" تغییر دهد.

تیم بایدن می‌گوید کمیته ایالات متحده باید سخت‌گیری‌های لازم در موضوع تایوان را داشته باشد.

زمانی که دونالد ترامپ اداره ایالات متحده را بر عهده داشت، تحریم‌های مختلفی را در برابر چین و مقامات آن اعمال کرد که این تحریم‌ها به بهانه موضوعات سین کیانگ، هنگ کنگ و سیاست‌های اقتصادی پکن وضع شده‌اند. این تحریم‌ها هنوز توسط دولت جدید آمریکا تغییر نیافته‌اند.

وزیر امور خارجه ایالات متحده آنتونی بلینکن، گفته است که از سیاست‌ها و تصمیمات مسئول قبلی، یعنی مایک پمپو راضی نیست که باعث کشتار دسته جمعی مسلمانان اویغور منطقه سین کیانگ شده است.

فعالان رسانه‌ای و حقوق بشری هشدار داده‌اند که 1 میلیون مسلمان اویغور در کمپ‌های چینی نگهداری می‌شوند. چین سواستفاده‌ها و تعرض‌های این کمپ‌ها را انکار می‌کند و می‌گوید در این کمپ‌ها آموزش‌های مهارتی و حرفه‌ای داده می‌شود.

وانگ متذکر شده است که برخی مقامات غربی به وقایع سین کیانگ دامن می‌زنند و دروغ‌های مربوط به این منطقه را باور می‌کنند که باعث شده به بهانه حقوق بشر اتهاماتی را علیه چین بیان کنند.

به گفته وانگ وقتی بحث از کشتار دسته جمعی می‌شود، بیشتر مردم سرخپوست‌های آمریکای شمالی در قرن شانزدهم، برده‌های آفریقایی‌ در قرن نوزدهم، یهودیان قرن بیستم و بومیان استرالیا که هنوز در حال مبارزه هستند را یادآوری می‌کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد