اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

کاهش قیمت دلار در بازار، دلار تا کجا سقوط خواهد کرد؟

از روز های پایانی هفته گذشته قیمت دلار به شکل قابل توجهی کاهش یافت که در نتیجه آن دلار وارد کانال 24 هزار تومان شد. همچنین قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز به زیر 24 هزار تومان رسید.

کاهش قیمت دلار در بازار، دلار تا کجا سقوط خواهد کرد؟


از روز های پایانی هفته گذشته قیمت دلار به شکل قابل توجهی کاهش یافت که در نتیجه آن دلار وارد کانال 24 هزار تومان شد. همچنین قیمت دلار صرافی ملی نیز امروز به زیر 24 هزار تومان رسید.

علت کاهشی شدن دلار تا عدد 24730 تومان عدم صدور قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام بود و این یعنی روزنه‌های امید برجام وجود دارد و روند دلار را کاهشی کرد.

البته افزایشی ها انتظار داشتند تمدید تحریم از سوی بایدن بتواند روند را تغییر دهد ولی اینطور نشد و بازار فرمان بایدن را جدی نگرفت و معامله‌گران می گویند بزودی بین ایران و آمریکا و سایر کشورهای اروپایی مذاکراتی صورت می گیرد.

دلار

خریداران نیز به دلیل از دست رفتن کانال 25 هزار تومان، فعالیت خود را کاهش داده‌اند. خریداران زمانی ورود می کنند که از تثبیت مرز 25 هزار تومان اطمینان حاصل کنند.

کره ای ها مدعی اند به هیچ طریق حتی به صورت اقساطی نیز نمی توانند پولهای ایران را آزاد کنند.کره ای ها ارقامی حدود 100 تا 200 میلیون دلار آن هم به صورت تهاتر با کالا را پیشنهاد دادند که مورد موافقت ایران قرار نگرفت.

بلینکن وزیر امور خارجه آمریکا می گوید در خصوص مذاکرات هسته‌ای با ایران ما به صراحت اعلام کرده‌ایم که مسیر دیپلماسی باز است. برای تصمیم‌گیری توپ در زمین ایران قرار دارد، اگر موافق است.

قیمت دلار

عضو هیأت مدیره اتاق ایران و عراق می گوید سه میلیارد دلار از منابع ایران در کره، عمان و عراق آزاد شد. دو روز پیش هم خبر موافقت آمریکا با آزادسازی بخشی از منابع ایران در عراق را اعلام کردم که آمریکا با آزاد سازی منابع ایران در بانک تجارت عراق موافقت کرده و حتی چند تراکنش نیز انجام شد.

بعدا الجزیره آزاد سازی پول ایران را انکار کرد اما مطئمن بودم که آمریکا با آزاد سازی سه میلیارد دلار از منابع ایران در کره جنوبی، عمان و عراق موافقت کرده است.

حسینی می گوید واشنگتن اجازه داده بخشی از وجوه سپرده شده تهران در بغداد برای اهداف بشردوستانه استفاده شود. بخشی از منابع آزاد شده برای تامین کالاهای اساسی مورد نیاز کشورمان استفاده خواهد شد.

پیش بینی دلار

اخیرا یک محموله ذرت نیز از عراق به کشورمان وارد شده که نتیجه آزاد سازی این منابع است. آزاد سازی بخشی از منابع کشورمان در عراق حاصل پیگیری های رئیس قوه قضائیه در سفر به عراق هست.

امروز در سامانه نیما 289 میلیون دلار حواله عرضه شد که معادل 119 میلیون دلار با میانگین هر دلار 22660 تومان است و واردکنندگان در انتظار کاهش بیشتر نرخ ارز هستند.

همچنین معاملات اسکناس در بازار متشکل ارزی نیز معادل 4.9 میلیون دلار با میانگین هر دلار 23800 تومان بوده است.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد