اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چای سیاه، یک نوشیدنی با خواص زیاد و مضرات کم

چای سیاه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در جهان است. این چای به خصوص در کشور هایی مانند انگلستان و ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خواص بسیاری نیز دارد.

چای سیاه، یک نوشیدنی با خواص زیاد و مضرات کم


چای سیاه یکی از پرطرفدار ترین نوشیدنی ها در جهان است. این چای به خصوص در کشور هایی مانند انگلستان و ایران از محبوبیت بسیار بالایی برخوردار بوده و خواص بسیاری نیز دارد.

در سال های اخیر گفته های بسیاری درباره مضرات چای سیاه مطرح شد که اکثر آنها از نظر علمی اعتبار چندانی نداشتند. این چای خواص بسیار زیادی داشته و تنها در صورت نوشیدن بیش از حد می تواند برخی آثار جانبی داشته باشد.

چای سیاه

چای سیاه سرشار از انواع آنتی اکسیدان ها می باشد که می تواند باعث ایجاد آرامش در شما شود. همچنین به دلیل کافئین موجود در آن کارایی مغز را افزایش داده و به شما انرژی می دهد.

ما در ادامه چهار خاصیت و دو ضرر نوشیدن چای سیاه را به شما خواهیم گفت.

  • فواید

1. فشار خون را کاهش می دهد. مطالعات نشان داده است که نوشیدن منظم چای سیاه (روزی یک فنجان) می تواند باعث کاهش فشار خون شما شود.

2. کلسترول خون را کاهش می دهد. کلسترول خون می تواند باعث بیماری های قلبی شده و مشکلات بسیاری را برای سلامتی به وجود بیاورد. نوشیدن چای سیاه می تواند باعث کلسترول شود.

3. باعث سلامت دهان و دندان می شود. به طور کلی نوشیدن چای سیاه برای سلامت دهان و دندان بسیار مفید است. چای سیاه می تواند باعث از بین رفتن باکتری هایی شود که درون دندان حفره ایجاد می کنند.

دندان

4. باعث پیشگیری و بهبود بیماری دیابت می شود. نوشیدن چای سیاه می تواند میزان قند خون شما را کاهش داده و از ابتلا به بیماری دیابت پیشگیری کند.

  • مضرات

1. نوشیدن بیش از حد چای سیاه می تواند باعث باعث سردرد شود. مهم ترین عامل آن کافئین زیاد این نوشیدنی است که در صورت مصرف در مقادیر بالا می تواند باعث سردرد، میگرن و یا عصبی شدن شود.

سردرد

2. نوشیدن بیش از حد چای می تواند باعث افزایش سطح اضطراب، استرس و بی خوابی شود. این عامل نیز به دلیل کافئین موجود در چای سیاه بوده و می تواند برخی مشکلات سلامتی ایجاد کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد