اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

مسکو: به زودی با پاسخ متقابل واشنگتن را خوشحال می‌کنیم!

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در پاسخی کنایه‌آمیز به جدیدترین تحریم‌های ایالات متحده علیه مسکو گفت که مقام‌های کشورش به زودی با اقدامی متقابل واشنگتن را خوشحال خواهند کرد.

به گزارش سایت طلا،«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه امروز (جمعه) در واکنش به اقدامات اخیر ایالات متحده در تحریم اشخاص و نهادها و مؤسسات روس هشدار داد که به زودی لیستی از شهروندان آمریکایی را که در لیست تحریم‌های روسیه قرار می‌گیرند، منتشر خواهد کرد.

بنابر گزارش خبرگزاری روسی تاس، زاخارووا در پاسخ به سؤالی درباره زمانبندی واکنش روسیه به جدیدترین دور از تحریم‌های ایالات متحده آمریکا در ارتباط با پرونده «الکسی ناوالنی» چهره جنجالی مخالف روسیه گفت: «با توجه به چگونگی رفتار فعلی آنها، چگونگی انتشار یکباره تمامی این لیست‌ها (تحریم‌ها)، فکر می‌کنم به زودی آنها را (با پاسخ متقابل) خوشحال کنیم. اقدامات در دست اجرا است. فکر نکنید اگر ما حرفی در این باره نمی‌زنیم، پس اقدامی هم انجام نمی‌دهیم».

زاخارووا درباره این لیست تحریمی مسکو توضیح داد: «در حقیقت، قبلاً ما چنین اطلاعاتی را فاش نمی‌کردیم و به صورت آشکار از اقدامات تلافی‌جویانه صحبت نمی‌کردیم. آنها نوعی لیست تحریمی ارائه کردند، ما نیز یک لیست تحریمی ارائه کردیم به آنها اطلاع دادیم و به سؤالاتشان پاسخ دادیم و آنها متوجه شدند که گروهی از چهره‌ها و اشخاص آنها در لیست (تحریم‌ها) قرار گرفته‌اند».

ایالات متحده روز سه‌شنبه هفته جاری در حمایت از «الکسی ناوالنی» چهره مخالف و جنجالی روسیه، هفت مقام ارشد و ۱۴ شرکت و مؤسسه روس را تحریم قرار داد.

مقام‌های آمریکا در توضیح این اقدام خود تأکید کردند که تصمیم به تحریم کارکنان دولتی و مؤسسات روسی در هماهنگی با کشورهای اروپایی اتخاذ شده است و انتظار می‌رود که این اتحادیه نیز اقدامات مشابهی را در پیش بگیرد.

پیش از این روز دوشنبه هفته جاری، سفرای ۲۷ عضو اتحادیه اروپا، با تحریم افرادی که در محکومیت «الکسی ناوالنی»، مخالف غربگرای دولت روسیه، نقش داشتند موافقت کردند.

زاخارووا قبلا هشدار داده بود که مسکو بر اساس اصل عمل متقابل برخورد خواهد کرد اما گفته بود که این پاسخ لزوماً متقارن نخواهد بود.

زاخارووا در واکنش به این اقدام ضدروسی ایالات متحده تأکید کرد که استفاده از موضوع مسمومیت الکسی ناوالنی تنها یک بهانه‌ای برای تداوم مداخله آشکار در امور داخلی روسیه است.

تحریم‌های جدید ایالات متحده علیه روسیه، اولین تحریم‌های این کشور علیه مسکو از آغاز به کار دولت «جو بایدن» تاکنون محسوب می‌شود.

دولت بایدن از زمان روی کار آمدن، چندان رابطه دوستانه‌ای با روسیه نداشته است به طوریکه پس از تماس تلفنی ماه گذشته خود با «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه با اتهام زنی به مسکو گفت: «زمان نرمش آمریکا در برابر اقدامات تهاجمی روسیه، دخالت در انتخابات ما، حملات سایبری و مسمومیت شهروندان به پایان رسیده است».

مقام‌های روس بارها تمامی اتهامات آمریکا و همپیمانانش را در خصوص مداخله در انتخابات سایر کشورها و دیگر موارد رد کرده‌اند.

در پی اقدام‌های دولت بایدن علیه روسیه، مقام‌های این کشور به ایالات متحده هشدار داده بودند که با در پیش گرفتن اقدامات ضدروسی، در حقیقت با آتش بازی می‌کنند و خواستار توقف این سیاستی شدند که منتهی به شکست است.

زاخارووا روز چهارشنبه هفته جاری، در این خصوص گفت که که تمامی تلاش‌ها برای تحمیل چیزی به روسیه از طریق فشار تحریم‌ها همیشه به شکست منتهی شده است و مسکو فرض را بر این می‌گیرد که مقام های آمریکایی درکی از این مسئله ندارند که چنین سیاستی در شرایط ژئوپولتیک مدرن غیرسازنده است و متوجه نیست که «ادعاهای استثنائی بودن آنها یک توهمی بیش نیست».

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد