اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش انگلیس به حمله راکتی به عین‌الاسد

انگلیس در واکنش به حملات موشکی به پایگاه عین‌الاسد واکنش نشان داد.

به گزارش سایت طلا،دولت انگلیس در بیانیه‌ای در واکنش به حملات راکتی به پایگاه نظامی عین الاسد که محل حضور ارتش تروریست آمریکایی در عراق است، اعلام کرد: «در کنار عراق، علیه شبه نظامیانی هستیم که می‌خواهند در منطقه ایجاد تنش کنند.»

در این بیانیه همچنین آمده است: «حمله به پایگاه عین الاسد در عراق را که میزبان نیرو‌های ائتلاف است محکوم می‌کنیم.»

پیش از این اما شبکه العربیه اعلام کرد استفان هیکی، سفیر انگلیس در عراق نسبت به حملات موشکی جدید به پایگاه هوایی آمریکا در استان الانبار واکنش نشان داد.

استفان هیکی روز چهارشنبه اعلام کرد: «ما حمله موشکی به پایگاه عین الاسد را به شدت محکوم می‌کنیم.»

دیپلمات ارشد انگلیس مدعی شد: «حملات تروریستی مبارزه با گروه داعش را تضعیف می‌کند و باعث بی ثباتی عراق می‌شود.»

سفیر انگلیس بار دیگر در توجیه حضور نظامی کشورش در عراق گفت: نیرو‌های ائتلاف به سرکردگی آمریکا به دعوت بغداد برای مقابله با داعش حضور دارند.

شبکه خبری پرس‌تی‌وی به نقل از منابع امنیتی اعلام کرد در حمله به پایگاه عین الاسد ۲ پیمانکار آمریکایی کشته شده و ۶ نفر دیگر نیز زخمی شده‌اند.

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) نیز با اینکه مرگ یک پیمانکار آمریکایی را در حملات موشکی که پایگاه عین الاسد را در غرب عراق هدف قرار داده بود، تأیید کرد مدعی شد هیچ زخمی در میان سربازان آمریکایی بر اثر حمله به پایگاه عین الاسد وجود ندارد.

منابع خبری صبح روز چهارشنبه اعلام کردند چندین موشک به سوی پایگاه عین الاسد و محل حضور نیرو‌های آمریکایی و ائتلاف بین‌المللی در عراق پرتاب شده است.

صابرین نیوز ابتدا از پرتاب ۴ راکت خبر داد سپس اعلام کرد که ۱۴ موشک ۱۰۷ میلیمتری به سوی پایگاه پرتاب شده است، ستون‌های دود از بخش نظامی پایگاه عین الاسد مشاهده می‌شود و آژیر خطر در پایگاه به صدا در آمده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد