اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

دلار یا بیت کوین ؟ کدام بهتر است ؟

با شروع سال 2021 ما شاهد گرایش سازمان ها و شرکت های فناوری و سرمایه گذاری به بیت کوین و به طور کلی ارز های دیجیتال بوده ایم. بسیاری از سازمان های معروف مانند پی پال ، تراولتا و سایر آن ها ارز های دیجیتال را به عنوان یک دارایی برای پرداخت های خود پذیرفته اند.

دلار یا بیت کوین ؟ کدام بهتر است ؟


جدا از این گرایشات به سمت ارز های دیجیتال ، همچنین ما شاهد روزافزون حجم معاملات بیت کوین و سایر رمز ارز ها در صرافی ها هستیم. این عامل نیز خود به تنهایی نشان از گرایش عمومی و پذیرش آن و اعتماد به ارز های دیجیتال به عنوان عاملی برای حفظ ارزش و سرمایه گذاری را نشان می‌دهد.

دلار

برای ورود به دنیای ارز های دیجیتال شما لازم است با یک سری مفاهیم در این حوزه آشنا شوید سپس با کسب دانش تخصصی در زمینه ای که قصد ورود به آن را دارید اقدام به فعالیت کنید. مفاهیمی همچون تحلیل تکنیکال ، تحلیل فاندمنتال ، مفاهیم حوزه بلاکچین و ... لازم به ذکر است که اگر برای کسب دانش مداوم و پیوسته در این حوزه شما نیاز به تسلط به زبان انگلیسی دارید تا بتوانید به طور مداوم از اخبار و سایر مفاهیم آن آگاهی داشته باشید تا در سرمایه گذاری های خود دچار اشتباه و یا خطار نشوید.

بیت کوین

اما سوالی که اینجا مطرح می‌شود این است که آیا ارز های دیجیتال میتوانند پول های آینده باشند ؟

اول باید به بررسی ویژگی پول های فیات یا رایج ( پول های چاپی حال حاضر) بپردازیم : 1- این نوع پول ها قابلیت حمل و انتقال دارند 2- آنها فاسد نمیشوند و از بین نمی‌روند و 3- اینکه این پول ها قابلیت تقسیم پذیری دارند به این شکل که به مقادیر کوچک تر هم تقسیم میشوند برای مثال یک 10 هزار تومانی را شما میتوانید به 5 عدد 2 هزار تومانی تبدیل کنید. 4- این نوع پول ها از پذیرش عمومی برخوردارند به این صورت که مردم به این نوع پول ها اعتماد دارند. این پول ها از پشتوانه دولت ها و بانک های مرکزی برخوردار هستند.

آلت کوبن

باید گفت که بیت کوین و ارز های دیجیتال در سه مورد اول با پول های رایج شباهت دارند. اما تفاوت اصلی ارز های دیجیتال و بخصوص بیت کوین در تمرکز زدایی چاپ پول است و همچنین شکستن انحصار چاپ پول است از دست دولت ها است. در فرایند استخراج بین کوین شبکه ای شکل میگیرد که همه ی افراد در آن شرکت دارند. دو مزیت دیگر بیت کوین شفافیت و امنیت بالای آن است. دارایی های شما در کیف پول الکترونیکی ذخیره میشوند و همچنین برای انتقال نیازی به واسطه ها ندارید. اگر آینده اعتماد عمومی مردم برای مبادله ، انتقال و ارزش‌گذاری بیشتر شود این ارز ها میتوانند پول های رایج آینده باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد