اونس طلا2303.66
مظنه15,802,000
18 گرم3,647,900
ارزش سکه35,601,906
قدیم (بهار)40,000,000
جدید (امامی)43,100,000
نیم25,200,000
ربع15,400,000

6 اشتباه بزرگی که عمر گوشی و لپ تاپ شما را کم میکند !

دستگاه های الکترونیکی مانند گوشی و لپ تاپ هر روزه مورد استفاده قرار میگیرند، بسیاری از ما ترفند های مختلفی برای مراقبت از این دستگاه ها استفاده میکنیم تا عمر آنها بیشتر شود.

6 اشتباه بزرگی که عمر گوشی و لپ تاپ شما را کم میکند !


در اینجا به 6 اشتباهی که عمر دستگاه های الکترونیک مانند گوشی و لپ تاپ شما را کم میکند اشاره میکنیم :

1- گوشی خود را در کنار و میان همه وسایلی که در کیف وجود دارند قرار ندهید.

سعی کنید گوشی خود را هیچوقت با بقیه وسایل در کیف قرار ندهید، این کار به راحتی میتواند از عمر گوشی شما بکاهد. برای این کار لازم است گوشی خود را در جیب خارجی کیف خود قرار دهید تا در اثر اصطکاکی که با بقیه وسایل ایجاد میکند از ضربه و آسیب در امان باشد.

کیف

2- اجازه ندهید باتری گوشی شما کاملا خالی شود.

بهترین مقدار شارژ موبایل بین 40 تا 80 درصد است. بسیاری ما حتی وقتی که شارژ گوشی به زیر 20 هم می آید باز هم از آن استفاده میکنیم. از بین رفتن عمر مفید باتری گوشی باعث می‌شود که بعد از مدتی نیاز به تعویض باتری گوشی داشته باشید. هرچند هیچ باتری نمیتواند جایگزین باتری اصلی گوشی شما باشد و شما را مجبور به خریدن یک گوشی جدید میکند پس لازم است در این مورد احتیاط کنید.

باتری

3- لپ تاپ خود را روی زانو یا تخت خود قرار ندهید.

همیشه این توصیه را از اطرافیان خود و کسانی که به نوعی تخصصی در دنیای کامپیوتر دارند شنیده ایم و حتی در مواردی ممکن است این مسئله را رعایت نکرده باشیم. اما باید گفت اگه این مسئله برای هرکسی با هر نوع لپ تاپی باید رعایت شود. چون مسدود شدن فن لپ تاپ شما باعث دیر تر خنک شدن لپ تاپ و در نتیجه افزایش دمای لپ تاپ و آسیب به سایر قطعات آن مانند پردازنده میشود.

زانو

4- کامپیوتر و لپ تاپ خود را در کنار پنجره و یا در معضر نور آفتاب قرار ندهید.

تابش مستقیم نور آفتاب لپ تاپ شما را دچارآفتاب سوختگی و یا در مواردی آسیب به صفحه نمایش آن میشود پس تا جایی که ممکن است لپ تاپ و کامپیوتر را جلوی نور خورشید قرار ندهید.

5- زمان طوفان از کامپیوتر استفاده نکنید

سعی کنید آن را خاموش یا از برق قطع کنید.تا از خطرات احتمالی آسیب هایی که صاعقه میتواند به دستگاه های شما وارد کند در امان باشید.

6- از خریدن شارژر های تقلبی دوری کنید

حتما شارژر های اصل بخرید، شارژر های تقلبی هیچ استانداردی را برای گوشی های در نظر نمیگیرند و با وسایل و قطعات تقلبی به راحتی به باتری گوشی شما آسیب میزنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد