اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

بازگشت بورس به کانال یک میلیون و ۱۰۰ هزار واحد/شاخص بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به رقم یک میلیون و ۱۹۳ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا،در معاملات امروز بازار سرمایه شاخص کل بورس با ۱۱ هزار و ۸۵۵ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۱۹۳ هزار واحد را ثبت کرد.

شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۱۰۱۰ واحد کاهش به رقم ۴۳۳ هزار و ۳۸۵ واحد رسید.

معامله گران بازار ۳۳۷ هزار معامله به ارزش ۳۸ هزار و ۶۳۵ میلیارد ریال انجام دادند.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گلگهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

امروز شاخص فرابورس نیز ۱۳۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۶ هزار و ۹۸۶ واحد ثابت ماند.همچنین در این بازار ۸۸۸ میلیون و ۶۳۲ هزار برگه سهم به ارزش ۵۷ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای شرکت سرمایه گذاری اعتلاء البرز (اعتلا)، هتل پارسیان کوثر اصفهان (گکوثر)، توسعه و عمران استان کرمان (کرمان)، شیر پاستوریزه پگاه فارس (غفارس)، توسعه خدمات دریایی و بندری سینا (حسینا) و شیر پاستوریزه پگاه گلپایگان (غگلپا) تاثیر مثبت بر شاخص این بازار داشتند.

همچنین هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)،‌ بیمه پاسارگاد (بپاس)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، شرکت سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، موسسه اعتباری ملل (وملل)، سنگ آهن گهرزمین (کگهر) و پتروشیمی غدیر (شغدیر)تاثیر منفی بر شاخص بورس گذاردند.

شاخص بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

کارشناسان بازار سرمایه معتقدند با توجه به تداوم افزایش عرضه در هفته گذشته و امروز، تنها چیزی که بازار را می‌تواند نجات دهد، افزایش نقدینگی است.

کارشناسان عقیده دارند نیاز اصلی بازار سرمایه نقدینگی است و بازار از نبود پول رنج می‌برد. به عقیده آنان، وجود این صف‌های طولانی برای فروش و نزول شاخص بورس نتیجه همین کمبود نقدینگی است.

به گفته کارشناسان، شاخص با ادامه روند کاهشی خود در معاملات امروز از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحد عقب نشست. این مساله موجب افزایش رفتارهای هیجانی در بازار می‌شود و همین شرایط در بازار باقی می‌ماند.

با توجه به کاهش شاخص بورس و پایین آمدن از کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی در آغاز هفته دوم اسفند، ادامه روند بازار را نمی‌توان به درستی پیش‌بینی کرد. اگر روند افزایش عرضه در سهم‌های بزرگ ادامه‌دار باشد، همین روند کاهشی در انتظار بازار است. باید برخی از سهم‌های بزرگ با ورود نقدینگی به بازار کمی تحرک را به بازار برگرداند و احتمال دارد با ورود نقدینگی، بازار از این شرایط موجود کمی فاصله بگیرد.

نماد فملی که در هفته گذشته روند صعودی و تاثیر مثبتی بر شاخص داشت، در معاملات امروز بیش‌ترین تاثیر منفی را بر شاخص داشت. در کنار این نماد، نمادهای فولاد و فارس نیز با صف فروش خود تاثیر منفی بر شاخص داشتند. این روند نزولی در این نمادهای بزرگ نشان‌دهنده رفتارهای هیجانی در بازار است.

در هفته گذشته شاهد افزایش نرخ‌های جهانی و روند صعودی بازارهای جهانی بودیم اما بازار واکنشی به آن نشان نداد. بنابراین کاهش قیمت فلزات و نوسان قیمت دلار در چند روز اخیر نیز فعلا در بازاری که تشنه نقدینگی است، تاثیری ندارد. از طرفی فروش اوراق از سوی دولت در این اوضاع بازار، به افزایش میزان عرضه افزوده و می‌توان گفت تا حدودی روند نزولی شاخص را سرعت بخشیده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد