اونس طلا2394.45
مظنه16,316,000
18 گرم3,766,500
ارزش سکه36,759,948
قدیم (بهار)40,800,000
جدید (امامی)44,100,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

توئیت جنجالی نتانیاهو و واکنش ایران

نتانیاهو چند توئیت درباره جشن پوریم یهودیان منتشر کرد و ادعاهای تاریخی علیه ایران مطرح نمود. پوریم، جشنی است که برای نجات یهودیان ایران در زمان خشایارشا از دست هامان برگزار می‌شود.

به گزارش سایت طلا،یک توئیت از بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم اسرائیل موجی از واکنش را به دنبال داشت. کاربران زیادی از این توئیت انتقاد کرده اند و سخنگوی وزارت خارجه ایران نیز به آن واکنش نشان داد.

نتانیاهو چند توئیت درباره جشن پوریم یهودیان منتشر کرد و ادعاهای تاریخی علیه ایران مطرح نمود. پوریم، جشنی است که برای نجات یهودیان ایران در زمان خشایارشا از دست هامان برگزار می‌شود.

نتانیاهو در یکی از توئیت خود مدعی شد: «در آستانه جشن پوریم، من به نظام ایران و نوچه هایش در خاورمیانه که قصد جان‌ ما را کرده اند اعلام میکنم: ۲۵۰۰ سال پیش نیز فردی ظالم و غاصب که ساکن سرزمین شما بود قصد نابودی ملت یهود را داشت. همانطور که او در آن زمان شکست خورد، این نظام هم شکست میخورد.»

کاربران زیادی به این اشاره کرده اند که ایرانیان بودند که قوم یهود را نجات داده اند و حرف های نتانیاهو را رد کرده اند. برخی نیز گفته اند که اساسا ماجرای پوریم حقیقت تاریخی ندارد.

در این رابطه سعید خطیب زاده سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران روز چهارشنبه در پیامی توئیتری به اظهارات ضد ایرانی بنیامین نتانیاهو نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی واکنش نشان داد.

خطیب زاده در توئیتر نوشت: «نتانیاهو خشمگین از اینکه رفیق هالویش در کاخ سفید را از دست داده، به دروغ‌های تنفربرانگیز متوسل شده تا به ایران‌هراسی نژادپرستانه دامن بزند. باید برایش دردناک باشد که توطئه‌های ضدایرانی‌اش باز هم بر باد رفته است.»

وی افزود: «از نجات یهودیان در تاریخ گرفته تا مخالفت با اشغالگری، ایران همواره با ستمگران و سرکوبگران مبارزه کرده است. تاریخ دروغ نمی‌گوید.»

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد