اونس طلا2316.59
مظنه15,256,000
18 گرم3,521,800
ارزش سکه34,371,768
قدیم (بهار)39,300,000
جدید (امامی)42,000,000
نیم25,000,000
ربع15,000,000

سمی به نام قهوه که شما را خنگ خواهد کرد

یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، که زیاده‌روی در نوشیدن قهوه می‌تواند روی حافظه بلند مدت تاثیر منفی بگذارد. در حالی که اکثر ما برای تأمین انرژی مورد نیاز صبح به نوشیدنی کافئین‌دار «قهوه» اعتماد می‌کنیم. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، که قهوه می‌تواند ترکیب مغز شما به ویژه حجم ماده خاکستری را کمی تغییر دهد

سمی به نام قهوه که شما را خنگ خواهد کرد


یک مطالعه جدید نشان می‌دهد، که زیاده‌روی در نوشیدن قهوه می‌تواند روی حافظه بلند مدت تاثیر منفی بگذارد. در حالی که اکثر ما برای تأمین انرژی مورد نیاز صبح به نوشیدنی کافئین‌دار «قهوه» اعتماد می‌کنیم. اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد، که قهوه می‌تواند ترکیب مغز شما به ویژه حجم ماده خاکستری را کمی تغییر دهد.

قهوه

این مطالعه که در ژورنال «Cerebral Cortex» منتشر شد، نشان داد که پس از ۱۰ روز خودداری از کافئین، حجم ماده خاکستری مغز شرکت کنندگان در این مطالعه نسبت به افرادی که کافئین می‌خوردند بیشتر شده بود. ماده خاکستری به ویژه در لوب گیجگاهی داخلی راست بیشتر بود، که شامل هیپوکامپ «یا همان منطقه‌ای است که برای تثبیت حافظه ضروری است»

لایه خاکستری مغز

قهوه حاوی تعدادی از مواد مغذی مفید از جمله ریبوفلاوین (ویتامین B-2) ، نیاسین (ویتامین B-3) ، منیزیم ، پتاسیم و ترکیبات مختلف فنلی یا آنتی اکسیدان است. برخی از کارشناسان معتقدند که این مواد و سایر مواد موجود در قهوه می توانند از طرق مختلف برای بدن انسان مفید باشند.

اعتیاد به قهوه

در سراسر جهان ، کارشناسان تخمین می زنند که مردم روزانه حدود 25/2 میلیارد فنجان قهوه مصرف می کنند. مطالعات جدید که انجام شده است فوایدی که قهوه می تواند برای سلامتی داشته باشند را نقض نمی کنند و محققان هنوز به فواید قهوه برای بدن معتقد هستند اما باید این نکته را دز نظر داشته باشید که این مطالعات پیرامون اعتیاد به قهوه و مصرف بیش از اندازه آن در طول روز اشاره دارد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد