اونس طلا2394.45
مظنه16,096,000
18 گرم3,715,700
ارزش سکه36,264,288
قدیم (بهار)40,500,000
جدید (امامی)43,400,000
نیم25,800,000
ربع15,800,000

با انجام این 10 کار کودکتان فوق العاده باهوش خواهد شد

بسیاری از افراد تصور می کنند که هوش تنها یک مقوله ژنتیکی است و محیط و پدر و مادر تاثیر چندانی بر آن ندارد. اما تحقیقات نشان داده است که 50 درصد از هوش کودک تحت تاثیر شیوه تربیت آنها می باشد.

با انجام این 10 کار کودکتان فوق العاده باهوش خواهد شد


بسیاری از افراد تصور می کنند که هوش تنها یک مقوله ژنتیکی است و محیط و پدر و مادر تاثیر چندانی بر آن ندارد. اما تحقیقات نشان داده است که 50 درصد از هوش کودک تحت تاثیر شیوه تربیت آنها می باشد.

در واقع به هیچ وجه نمی توان گفت که یک کودک یا باهوش به دنیا می آید یا معمولی، بلکه شما می توانید با تصحیح شیوه تربیتی خود یک کودک فوق العاده باهوش داشته باشید.

کودک باهوش

البته این بدان معنا نیست که شما باید از روز تولد کودکتان او را با تمرینات مختلف ریاضی و یا کلاس های زبان خارجی محاصره کنید، در واقع لازم است تا بر رفتار های پرورش دهنده ذهن و هوش کودک تمرکز کنید.

ما در اینجا قصد داریم ده نکته تربیتی را به شما آموزش دهیم که با انجام آنها هوش کودکتان رشد یافته و یک کودک فوق العاده باهوش خواهید داشت.

1. از روز اول شروع به حرف زدن با کودکتان کنید؛ حرف زدن و پرسیدن سؤال از او، از همان روز اولی که به دنیا می آید می تواند باعث افزایش هوش کودک شود.

2. از دوران کودکی با کودکتان کتاب بخوانید؛ خواندن کتاب همراه با فرزندتان و حتی اینکه کودکتان شما را در حال مطالعه ببینید باعث تمایل او برای کتاب خواندن می شود. مطمعن شوید که برنامه منظم مطالعه دارید و با کودکتان نیز کتاب خوانده و درباره چیز هایی که می خوانید با او صحبت کنید.

کتاب

3. به فرزندان خود اجازه دهید که خود درباره مشکلاتشان فکر کرده و برای آن ها راه حل پیدا کنند؛ هیچگاه مسائلی که برای فرزندانتان پیش می آید را حل نکنید بلکه او را تشویق به حل مسئله و پیدا کردن جواب کنبد.

4. تلاش ها و موفقیت های کودکانتان جایزه بدهید نه هر عمل ساده ای که برای آن تلاش نکرده اند؛ چیز هایی که کودکتان به صورت طبیعی دارد، هرچقدر هم خوب نیازمند جایزه نیستند، بلکه باید به تلاش ها و موفقیت هایی که به دست آورده می شود پاداش داد.

یادگیری

5. انتظارات غیر واقعی را بر کودکتان تحمیل نکنید، برای مثال از کودکتان نخواهید در همه آزمون ها اول شود، در واقع با سوق دادن وی به مطالعه، کار های داوطلبانه و کار های فوق برنامه، او در همه آزمون ها اول خواهد شد.

6. از ورزش کردن کودکانتان حمایت کنید؛ البته نه تنها ورزش های جسمی، بلکه ورزش هایی را پیشنهاد کنید که علاوه بر قدرت فیزیکی برای افزایش بهره ذهنی نیز مفید باشد.

7. در شرایط مختلف مسائل قابل یادگیری را به فرزندانتان آموزش دهید؛ این کار را به شکل سخنرانی های حوصله سر بر انجام ندهید، برای مثال اگر به دیدن یک آسیاب بادی رفته اید، یک مکالمه درباره انرژی بادی را شروع کنید.

آسیاب بادی

8. کنجکاوی را تشویق کنید؛ کودکان معمولا از ابتدا بسیار کنجکاو هستند اما با گذر زمان این کنجکاوی تحلیل می رود مگر آنکه آنها را تشویق کرده و آنها را به منجکاو بودن تمرین دهید.

9. به کودکان خود نشان دهید که مسیر یادگیری از سخت کوشی می گذرد. به تلاش های آنها پاداش دهید. از این طریق آنها در بزرگسالی به محض برخورد کردن با یک مانع، از آن انصراف نمی دهند بلکه تلاش خود را افزایش می دهند.

10. فرصت های یادگیری برای کودکانتان فراهم آورید. در خارج از مدرسه و زمان های آزاد فعالیت های مختلفی را با کودکتان برنامه ریزی کنید که باعث رشد قدرت ذهنی او شود.

خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد