اونس طلا2382.77
مظنه16,646,000
18 گرم3,842,700
ارزش سکه37,503,438
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

تکلیف سفرهای نوروزی مشخص شد

وزیر میراث فرهنگی و گردشگری گفت: طرحی برای سفرهای نوروزی ۱۴۰۰ آمده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است.

به گزارش سایت طلا، علی‌اصغر مونسان وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهداف سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران اظهار داشت: در برنامه وزارتخانه است تا سطح همکاری‌های گردشگری دو کشور را ارتقا دهیم.

وی با بیان اینکه با توافق انجام شده مقرر شد تورهای آشناسازی بین دو کشور انجام شود و گفت: در گام نخست سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به ایران را داشتیم و در این سفر محدود مقر شد تا دو استان ایران را به عنوان نمونه در معرض نمایش این هیئت دولتی و غیردولتی قرار دهیم.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره اینکه یکی از این استان‌ها، استان کرمان انتخاب شد افزود: این انتخاب به لحاظ جایگاهی است که استان کرمان در تاریخ و تمدن کشور ما دارد همچنین داشته‌های تاریخی فروان و کویر زیبای آن است.

وی با اشاره به برنامه‌های سفر این هیئت به استان کرمان گفت: یک شب اقامت در کویر و آشنایی با کویر زیبای کرمان و کویرنوردی، سفر به ماهان و افتتاح موزه طلا و جواهر و خانه هنرمند از جمله برنامه‌های سفر وزیر گردشگری ونزوئلا به کرمان است.

 وزیر میراث فرهنگی و گردشگری

مونسان با بیان اینکه یکی از بزرگترین کارهایی که انجام شده حضور هیئت خارجی در این استان و توجه به ارتقای گردشگری استان کرمان است ادامه داد: گردشگران خارجی به ویژه گردشگران اروپایی حضور در کویر را می‌پسندند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر به واسطه شیوع ویروس کرونا ارتباطات بین المللی و حضور گردشگران کاهش یافته افزود: استان کرمان پس از اتمام ویروس کرونا آینده خوبی در حوزه گردشگری دارد.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مزار پر برکت سردار سلیمانی در کرمان را نقطه زیارتگاهی برای ارادتمندان به حاج قاسم عنوان کرد و گفت: شهید سلیمانی نه تنهادر سطح منطقه که در سطح جهان اراتمندان زیادی دارد.

وی با بیان اینکه وزیر گردشگری کشور ونزوئلا در بدو ورود به ایران از گلزار شهدای مکان و مرقد مطهر حاج قاسم سراغ گرفت و پرسید که آیا حضور در این مکان در برنامه است افزود: ارداتمندان شهید سلیمانی کم نیستند و این مهم موجب جذب گردشگران زیارتی داخلی و خارجی زیادی به این منطقه می‌شود.

مونسان با اشاره به برنامه‌های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی برای نوروز 1400 گفت: با ستاد ملی کرونا و کمیته امنیتی و اجتماعی جلسات زیادی داشتیم که این جلسات با حضور مسئولان وزارت گردشگری، وزارت بهداشت و وزارت کشور و دستگاه‌های مرتبط در این حوزه برگزار شد.

سفرهای نوروزی

وی با بیان اینکه طرحی برای سفرهای نوروزی 1400 آمده شده و در نهایت در ستاد ملی کرونا به تصویب رسیده است افزود: سه نوع سفر داریم که دو نوع آن مدیریت شده در قالب تورهای گردشگری و اقامت در محل‌های مجاز گردشگری است که وزارت بهداشت کمترین دغدغه را در ارتباط با این سفرها دارد چرا که تحت پروتکل‌های بهداشتی است.

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی با اشاره به اینکه چیزی که موجب نگرانی ما است سفرهای انبوه بدون برنامه است گفت: اینکه هر کس با ماشین شخصی راهی سفر شود و در هر جا اقامت داشته باشد غیر قابل کنترل است.

وی با بیان اینکه هر گونه کمپ، زدن چادر و ایجاد اجتماع ممنوع است افزود: سفرهای نوع یک و دو را که عمدتاً برای گردشگری اقتصاد و درآمد دارد را پس از یک سال رکود در برنامه داریم و در تلاشیم که نوع سوم سفرها را مدیریت و کنترل کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد