اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

5 وسیله نزدیک به شما که از دستشویی کثیف ترند!؟

در حالی که ما در مورد شستن دست ها و بهداشت خود پس از استفاده از توالت و سرویس بهداشتی مصمم هستیم ، بسیاری از ما متوجه نیستیم که چیزهای زیادی در اطراف ما وجود دارد که به همان اندازه میکروب و باکتری در آن نگهداری می شود.

5 وسیله نزدیک به شما که از دستشویی کثیف ترند!؟


در حالی که ما در مورد شستن دست ها و بهداشت خود پس از استفاده از توالت و سرویس بهداشتی مصمم هستیم ، بسیاری از ما متوجه نیستیم که چیزهای زیادی در اطراف ما وجود دارد که به همان اندازه میکروب و باکتری در آن نگهداری می شود. در حقیقت ، موارد زیادی وجود دارد که حتی باکتری و میکروب بیشتری نسبت به توالت دارند ، زیرا ما نمی دانیم که چقدر کثیف هستند و بنابراین اغلب آنها را تمیز نمی کنیم.

در اینجا ما به معرفی 5 وسیله میپردازیم که از دستشویی و توالت کثیف تر هستند و باید همیشه مراقب آنها باشید.

1- گوشی موبایل

موبایل
یکی از کثیف ترین وسیله های نزدیک به ما گوشی موبایل است، چون هر دقیقه و هر ثانیه از زندگی خود با آن در ارتباط هستیم. دست ما با همه سطوح ارتباط دارد و بالعکس به گوشی خود نیز دست میزنیم که این عامل باعث بیش از حد آلوده شدن آن شود به خصوص به ویروس کرونا و لازم است در دفعات بالا آن را تمیز کنیم. تمیز کردن با مواد مناسب بسیار ساده است: کمی الکل ، آب مقطر و یک پارچه بدون پرز مایکروفیبر به راحتی همه باکتری ها و میکروب ها رو از روی گوشی از بین خواهد برد.

2- اسفنج شستن ظروف آشپزخانه

اسفنج

اسفنج یکی دیگر از کثیف ترین وسایل و ابزار ها در نزدیک ما است که به راحتی میتواند باعث مریض شدن و یا ایجاد مشکل در سلامتی ما شود. و هنگامی که از آن اسفنج برای پاک کردن میز و سایر سطوح استفاده می کنید، به راحتی تمام باکتری های آن سطح را در خود نگه میدارد. قرار دادن اسفنج در مایکروویو برای چند دقیقه کاری نخواهد کرد. اسفنج ها باید با ضد عفونی کننده سنگین در آب جوش تمیز شوند تا واقعا تمیز شوند. بهتر است هر چند هفته یکبار آنها را تعویض کنید.

3- کیف پول یا کوله پشتی

کیف خرید

کیف و کوله پشتی ها اغلب در کف فروشگاه ها ، دفاتر ، کلاس ها و ... قرار می گیرند. حال تصور کنید چه چیز های دیگری آن کف را لمس کرده است. دستگیره های انها از هر آنچه دست شما در طول روز لمس کرده است ، باکتری جذب میکنند. وقتی کیف دستی یا کوله پشتی را روی پیشخوان یا میز آشپزخانه می اندازیم ، تمام آن میکروب ها و باکتری ها کنار هم می آیند. اگر کیف پول یا کوله پشتی قابل شستشو است ، این کار را مرتباً انجام دهید یا با یک دستمال ضدعفونی کننده کیسه ها را مرتب تمیز کرده و از محل تهیه غذا دور نگه دارید.

4- دستگیره های دستشویی

دستگیره های دستشویی

آیا هر کس در خانه شما که هر بار از دستشویی استفاده میکند، دست های خود را می شوید؟ احتمالا نه. فقط دستگیره دستشویی حمام نیست که مملو از باکتری شده یا مملو از ویروس باشد ، این همه دستگیره درها، کلیدهای برق و صفحه کلیدهای الکترونیکی اطراف خانه است. با یک دستمال مرطوب سریع با یک دستمال ضدعفونی کننده مشکل برطرف می شود.

5- تخته برش

تخته برش
باکتری های ناشی از غذا در آشپزخانه علت بسیاری از بیماری های شایع در یک خانواده است. آلودگی متقاطع از غذاهای خام ، غذای نامناسب ، محصولات شسته نشده و دمای نامناسب مواد غذایی همه زمینه های تولید باکتری است.

تخته های برش ، به ویژه تخته های چوبی ، از بدترین آن ها هستند زیرا باکتری ها می توانند در برش ها و بریدگی های کوچک سطح قرار بگیرند. تخته های برش باید بعد از هر بار استفاده در آب گرم و صابون شسته شوند و تخته های جداگانه ای برای گوشت و سبزیجات وجود داشته باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد