اونس طلا2232.37
مظنه14,417,000
18 گرم3,328,100
ارزش سکه32,481,501
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

ربیعی: آمریکا در معرض آزمون دشواری است/ آزادسازی یک میلیارد دلار از منابع ارزی ایران در کره جنوبی+فیلم

سخنگوی دولت گفت: آمریکا در معرض یک آزمون دشواری قرار گرفته است، اینکه کاخ سفید به رای ملت آمریکا علیه ترامپ تن خواهد داد؟

به گزارش سایت طلا، علی ربیعی در نشست خبری هفتگی خود با خبرنگاران گفت: آمریکا در معرض یک آزمون دشواری قرار گرفته است، اینکه کاخ سفید به رای ملت آمریکا علیه ترامپ تن خواهد داد؟

BOX:491551547

وی با اشاره به حواشی رخ داده در زمینه توافق ایران و آژانس انرژی اتمی گفت: اولویت دولت همواره دفاع از حقوق مردم، حق ملت ایران برای برخورداری از زندگی عزتمندانه و شرافتمندانه بوده و از این میثاق خود با مردم هیچگاه عدول نخواهد کرد. دولت همواره خود را متعهد به قانون اساسی و قوانین جاری کشور می داند و برای اجرای این قوانین، مصالح ملی و صیانت از زندگی شرافتمندانه مردم را مبنای عمل خود قرار داده است.

وی با ابراز تاسف از برخی مباحث مطرح شده روز گذشته در مجلس شورای اسلامی و متخلف دانستن رئیس محترم جمهور و رئیس سازمان انرژی اتمی، اظهار داشت: همانطور که در بیانیه شب گذشته هیات دولت مطرح شد ضمن استقبال از دستور مقام معظم رهبری برای ایجاد یک صدایی در اجرای قانون مجلس تاکید می کنیم که اجرای این قانون بر اساس مصوبه شورای عالی امنیت ملی بوده و انتظار رفتاری توام با شکیبایی را از همگان داریم. حل مسائل کلان کشور به دور از هیجان راحت تر و امکان پذیرتر است.

به گفته سخنگوی دولت در موضوع هسته‌ای موضع دولت، پس از اعلام نظرات خود در مرحله تصویب، اجرای تکلیف قانونی بوده است ولی در نحوه اجرا، کاهش هزینه های اجرا و کمک نکردن به دشمنان ایران را هدف قرار داده است.تدبیری هم که اندیشیده شد، و به تصویب شورایعالی امنیت ملی رسید، همین هدف را تحقق داد.

ربیعی با بین این مطلب که لازم می دانیم از مقام معظم رهبری تشکر صمیمانه کنیم که یکبار دیگر ضرورت شنیده شدن صدای واحد از کشور را مورد تاکید قرار دادند، تصریح کرد: پس از آنکه در مسیر صحیح، تدبیر شد و تصمیم گرفته شد، همه باید همین سخن واحد را بگویند. امیدواریم تمهیدی اندیشیده شود که اطلاعات مربوط به این تدبیر به نمایندگان محترم مجلس منتقل شود، این در سایه همکاری متقابل امکان پذیر می باشد.

وی اضافه کرد: دولت به دنبال تعامل با قدردولت از ابتدا وظیفه خود می دانست که همه تلاش خود را بر این مبنا استوار نماید تا ظلم هایی را که سالها تحت عنوان تحریم و جنگ اقتصادی بر زندگی، معیشت و سلامت مردم سایه افکنده و تحمیل شده است، رفع نماید. اکنون بیش از هر زمان دیگری در سالهای اخیر به هدف عقب راندن تحریم و ناکام گذاشتن جنگ اقتصادی نزدیک شده ایم.

سخنگوی دولت با بیان اینکه دولت با تکیه بر مقاومت و شکیبایی ملی دوراندیشانه بر همان هدف نخست اصرار دارد و تا اطمینان از برچیده شدن فشار و تحریم از زندگی روزمره مردم از پای نخواهد نشست، گفت: دولت به عنوان مجری قانون و براساس آیین نامه اجرایی تدوین شده، قانون اقدام راهبردی علیه رفع تحریم ها را به طور کامل و بر اساس ملاحظات فنی و منافع ملی ابلاغ کرده و خود را متعهد به اجرای آن می داند.

ربیعی افزود: در میسر اجرای این آیین نامه و در مذکرات صورت گرفته بین سازمان انرژی اتمی ایران و مدیرکل آژانس انرژی اتمی و با تایید توافق از سوی شورای عالی امنیت ملی در عین توقف پروتکل الحاقی تلاش شد که سطح همکاری ها و اعتماد متقابل و مناسبات ایران و آژانس که ستون اعتماد جامعه بین المللی به فعالیت های صلح آمیز هسته ای ایران است آسیب وارد نشود. همانطور که بارها گفته ایم در صورتی که سایر اعضای برجام براساس قطعنامه 2231 شورای امنیت به تعهدات خود بازگردند ما نیز آمادگی داریم به تعهدات برجامی خود بازگردیم.

وی گفت: اجرای پروتکل را هم متوقف کرده ایم که در صورت بازگشت آمریکا و سایر طرفها به تعهدات برجامی، ایران نیز به تعهدات قبلی خود بازخواهد گشت. دولت بر اساس وظایف قانونی خود در تعریف آیین نامه های اجرایی متکی بر قوانین کشور و مصالح نظام اطمینان پیدا کرد که قانون مصوب مجلس شورای اسلامی بطور کامل در عین رعایت ملاحظات فنی و منافع ملی به اجرا درخواهد آمد. لازم به یادآوری است که این مرحله از کاهش تعهدات جمهوری اسلامی ایران در برجام همانند گام های پیشین کاهش تعهدات، برگشت پذیر بوده و دولت آمادگی دارد که به محض راستی آزمایی در التزام سایر طرف های توافق به تعهدات شان بر اساس قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل متحد، به تعهدات خود کمافی سابق بازگردد.

سخنگوی دولت در ادامه با اشاره به تشکیل جلسه ستاد اقتصادی دولت گفت: رییس کل بانک مرکزی امروز صبح در ستاد اقتصادی دولت گزارشی از توافقات انجام گرفته با نمایندگان کشورهای کره جنوبی و ژاپن در خصوص نحوه استفاده از منابع بانک مرکزی در این کشورها ارائه کرد. ایشان اعلام کرد به نظر می رسد در گام اول در حد یک میلیارد دلار از منابع ارزی بانک مرکزی ایران در اختیار ما قرار خواهد گرفت. مذاکرات دیگر نیز با کشورهای عراق و عمان داشته اند که بتوانند از منابع بانک مرکزی برای تامین نیازهای اساسی و ضروری کشور مثل کالاهای اساسی، نهاده های کشاورزی، دارو و تجهیزات پزشکی استفاده کنند.

ربیعی با همدردی با هموطنان مناطق زلزله زده، گفت: خوشبختانه این زلزله تلفات جانی نداشت اما سرمای هوا و مشکلات ناشی از سرما نگرانی هایی برای ما داشته است. استاندار کهگیلویه و بویر احمد به همراه جمعی از مدیران استان بلافاصله پس از وقوع زلزله در محل حادثه حضور پیدا کردند و مدیریت بحران زلزله را آغاز نمودند. همچنین وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان مدیریت بحران به نمایندگی از رییس جمهور در سی سخت حضور پیدا کرده و بررسی های لازم انجام دادند.

وی ادامه داد: در اثر این زلزله 682 واحد مسکونی شهری و 580 واحد مسکونی روستایی در استان کهگیلویه و بویراحمد، 58 واحد شهری و 159 واحد روستایی در شهرستان سمیرم استان اصفهان خسارت دیده اند. هیات وزیران مبلغ 172 میلیارد تومان به عنوان کمک بلاعوض و نیز مبلغ 307 میلیارد تومان تسهیلات بانکی به خانواده های آسیب دیده از زلزله در استانهای کهگیلویه و بویراحمد (شهرستانهای سی سخت و دنا) و اصفهان (شهرستان سمیرم) موافقت کرد.

سخنگوی دولت گفت‌: بر همین اساس مقرر شد برای احداث به هر خانوار شهری و روستایی 20 میلیون تومان برای بلاعوض اعطا می شود. همچنین 100 میلیون تومان به خانواده های شهری و 80 میلیون تومان به خانوارهای روستایی تسهیلات پرداخت خواهد شد. برای اسکان موقت در شهرها 20 میلیون تومان و در روستاها 15 میلیون تومان در نظر گرفته شده است. رییس جمهوری دستور دادند بازسازی کلیه مناطق زلزله زده اخیر تا پایان تیرماه 1400 به اتمام برسد

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد