اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آیا خواب ها زندگی ما را پیش‌بینی میکنند !

در طول تاریخ ، مردم بر این باور بوده اند که رویاها و خواب ها می توانند نگاه اجمالی به وقایع آینده داشته باشند. آیا دلیلی وجود دارد که باور کنیم چنین رویاهایی ممکن است؟

آیا خواب ها زندگی ما را پیش‌بینی میکنند !


به نظر نمی رسد بیشتر موارد خواب هایی که میبینیم درواقع پیش بینی یک اتفاق مهم در زندگی واقعی ما باشد ، احتمالاً فقط یک تصادف است. به عنوان مثال ، افراد به طور دوره ای رویای تصادف اتومبیل را در سر می پرورانند ، بنابراین در برخی از نقاط ، فرد شب قبل از تصادف اتومبیل ، رویای تصادف اتومبیل را خواهد دید. این پیشگویی نیست ، این فقط قانون میانگین است. ادعاهایی که مردم درباره رویاهای آینده گویانه مطرح می کنند به احتمال زیاد خیالی و یا جعلی است.

این ممکن است امن ترین موقعیت برای گرفتن باشد. این علمی ترین موضع نیست ، اما مبتنی بر شواهد نیست ، فقط یک بدبینی قاطع است. شواهد واقعی در حمایت از خوابهای پیش بینی شده به همین راحتی کنار گذاشته نمی شوند و بیشتر از آنچه مورد توجه قرار می گیرد ، مورد توجه قرار می گیرند.

خواب و رویا

در اواخر قرن شانزدهم ، گروهی از کشیشان اسپانیایی آرزوهای یک زن جوان بی سواد ، لوکرسیا دو لئون را با دقت ضبط و رونویسی کردند. طی یک دوره تقریباً یک ساله ، چندین رویای او با وجود همه نشانه های برتری اسپانیا در جنگ آینده ، شکست Armada اسپانیا را در حمله به انگلیس پیش بینی کرد. هنگامی که آرمادا در سال 1588 شکست تکان دهنده و تحقیرآمیزی را متحمل شد ، رویاهای لوکرسیا به تماشایی ترین شکل ممکن درست به اثبات رسید.

خواب

یک مطالعه موردی مانند این فقط با یک نفر انجام می شود ، بنابراین دشوار است بدانید که چقدر می توانیم به طور قانونی از تجربیات لوکرسیا تعمیم دهیم. اما می توانیم از منابع اطلاعاتی دیگری در مورد افراد معاصر و رویاهای آنها استفاده کنیم.

در "نظر سنجی جمعیتی 2015" در پایگاه خواب و رویا ، یکی از سال ها این سوال را مطرح کرد که آیا فرد تاکنون رویایی دیده است که به نظر می رسد یک رویداد آینده را پیش بینی کرده باشد. یا پیش بینی می کند؟ از مجموع 2،303 شرکت کننده (1،304 زن ، 999 مرد ، همه بزرگسال آمریکایی) که به یک نظرسنجی آنلاین که توسط YouGov انجام شده است ، پاسخ دادند ، 30٪ از زنان و 19٪ از مردان پاسخ مثبت دادند ، آنها حداقل یک بار در خواب چنین رویایی را تجربه کرده اند.

رویا بافی

یافته های این نظرسنجی حاکی از آن است که اکثر مردم خواب دیدن یک پیش بینی را به خاطر نمی آورند ، اما تعداد قابل توجهی از مردم ادعا می کنند که چنین خواب هایی دیده اند (بطور قابل توجهی زنان بیشتر از مردان). رویاهای آینده گرا در تجربه زیسته بسیاری از افراد جامعه معاصر نقش فعالی دارند.

این سوال معمولاً مطرح می شود که چگونه می توان چنین خوابهایی را از نظر دانش علمی موجود توضیح داد. به اعتقاد من ، بهترین پاسخ از دیدن خواب پیش بینی به عنوان یک مورد خاص از خواب دیدن به طور کلی ناشی می شود.

به طور خلاصه تحقیقات زیادی ، رویاها عملکردی کاملاً سازگار در ذهن و مغز دارند: ارتقا و رشد سالم ، تحریک انرژی های خلاق و کمک به مردم در پاسخگویی به چالش ها ، تهدیدها و فرصت ها. محتوای رویاها معمولاً حول مهمترین نگرانیهای عاطفی در زندگی بیداری فرد می چرخد ​​و خواب دیدن در مواقع بحران و عدم اطمینان به شدت شدید و معنی دار می شود.

اگر این ویژگی های رویای طبیعی و غیر طبیعی را تشخیص دهیم ، درک اینکه چگونه و چرا رویاها می توانند احتمالات آینده را پیش بینی کنند آسان تر می شود. در زندگی واقعی، ذهن ما تمام وقت این کار را انجام می دهد - ما برنامه ریزی می کنیم ، پیش بینی می کنیم ، تمرین می کنیم و برای رویدادهای آینده که مهمترین نگرانی های ما را شامل می شود ، آماده می شویم. ذهن ما این کار را هنگام خواب شبانه ادامه می دهد ، اما با حواس پرتی کمتر از محرک های بیرونی و آزادی شناختی بیشتر برای کشف گزینه جایگزین.

هیچ چیز فوق طبیعی و خیالی در این مورد وجود ندارد. در واقع ، این توانایی تصور و اندیشیدن درباره آینده ، طی دوره تاریخ تکامل ، به گونه ما مزیت عظیمی داده است. این بهترین توضیح برای آنچه مردم به طور سنتی رویای نبوی می نامند است: ظرفیت آینده اندیشی ذهن انسان هم در بیداری و هم در خواب دیدن عمل می کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد