اونس طلا2213.89
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

۲۸ میلیون بدهید ۲۴۰ میلیون وام مسکن بگیرید!

به دنبال موافقت شورای پول و اعتبار، سقف تسهیلات خرید مسکن به ۲۴۰ میلیون رسید!

۲۸ میلیون بدهید ۲۴۰ میلیون وام بگیرید!


قیمت اوراق مسکن نسبت به اواسط ماه جاری کمی افزایشی بوده است وبر اساس آخرین قیمت ها، متاهل های تهرانی برای این اوراق باید ۲۸ میلیون و ۶۰۸ هزار تومان پرداخت کنند.

بررسی آخرین وضعیت قیمت اوراق مسکن نشان می دهد که تسه (اوراق) سال گذشته برای فروردین ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان، اردیبهشت ۶۰ هزار و ۲۰۰ تومان و خردادماه نیز ۶۱ هزار و ۲۰۰ تومان قیمت دارند. هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در تیر با قیمت ۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان، مرداد ۶۱ هزار و ۹۰۰ تومان و در شهریور با قیمت ۶۰ هزار و ۹۰۰ تومان داد و ستد می شود.

قیمت اوراق مهر، آبان و آذر سال گذشته نیز ۶۱ هزار و ۶۰۰ تومان، ۶۰ هزار و ۶۰۰ تومان و ۶۰ هزار و ۵۰۰ تومان بوده و هر برگ اوراق تسهیلات مسکن در دی، بهمن و اسفند نیز با قیمت‌های ۶۱ هزار و ۱۰۰ تومان، ۶۱ هزار و ۵۰۰ تومان و ۶۱ هزار و ۳۰۰ تومان داد و ستد می‌شود.

وام

شرایط وام مسکن

وام مسکن یکم در دو بخش انفرادی و زوجین پرداخت می‌شود. متقاضی باید ۱۸ سال تمام و درآمد مستقل داشته باشد.

شرط اصلی برای دریافت این تسهیلات آن است که متقاضی پیش از این نباید از هیچ بانکی، مثل بانک مسکن یا سایر بانک‌ها، تسهیلاتی برای خرید، احداث یا تعمیر واحد مسکونی دریافت کرده باشد. همچنین متقاضی نباید پیش از این از امکانات دولتی (مثل مسکن مهر) استفاده کرده باشد؛ بنابراین اگر پیش از این از وام‌های دیگر مسکن استفاده کرده‌اید احتمالا باید دور این وام را خط بکشید.

اما نام «مسکن یکم» نباید شما را به اشتباه بیندازد. اگر مالک خانه‌ای باشید، ولی برای تهیه آن از تسهیلات استفاده نکرده باشید، باز هم می‌توانید از وام مسکن یکم استفاده کنید. متقاضی باید نیمی از مبلغ وامی را که می‌خواهد بگیرد، حداقل به مدت یک سال در بانک مسکن سپرده‌گذاری کند. در این یک سال به سپرده مذکور هیچ سودی تعلق نمی‌گیرد.

متقاضی باید توانایی پرداخت اقساط را داشته باشد و این توانایی به صورت (حکم استخدامی، فیش حقوقی، گردش حساب، ضامن و…) برای بانک اثبات می‌شود؛ بنابراین اگر بانک در این زمینه قانع نشود می‌تواند از پرداخت وام به شما خودداری کند.

وام مسکن یکم تنها برای خرید خانه‌هایی به متقاضیان تعلق می‌گیرد که در محدوده شهری قرار دارند و نمی‌توان برای خرید خانه‌های روستایی از این تسهیلات استفاده کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد