اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

وضعیت بازارهای مالی در هفته ای که گذشت/چرا سرمایه گذاران در بازار طلا متضرر شدند؟

دلار سو‌ده‌ترین بازار هفته آخر بهمن را رقم زد.طلا تنها بازاری بود که یازدهمین ماه سال را با زیان برای سرمایه‌گذارانش به پایان رساند.

به گزارش سایت طلا،از میان چهار بازار طلا، سکه، دلار و بورس، در هفته پایانی بهمن ماه دو بازار با سوددهی یکسان، بیشترین بازدهی را برجای گذاشتند. در این میان طلا تنها بازاری بود که یازدهمین ماه سال را با زیان برای سرمایه‌گذارانش به پایان رساند.

این هفته بازار ارز در مدار صعودی بود و قیمت دلار ۳.۲ و یورو ۲.۸درصد افزایش یافت.

هر دلار آمریکا پایان هفته گذشته ۲۴ هزار ۶۹۶ تومان قیمت داشت. در طول هفته اخیر ۴۷۵ تومان افزایش را تجربه کرده و در نهایت پایان این هفته به نرخ ۲۵ هزار و ۱۷۱ تومان در صرافی ملی رسید.

بنابراین هر اسکناس آمریکایی با ثبت ۱٫۹ درصد بازدهی مثبت تبدیل به یکی از دو بازار پرسود هفته آخر بهمن ماه امسال شد.

بررسی‎ها نشان می‌دهد نبض معاملات بر اساس اخبار منتشره در حوزه سیاست تنظیم می‌شود . بخش مهمی از این سردرگمی که به رفتار غیر طبیعی بازار ارز منجر شد، نیز به همین نکته بازمی‌گردد. بر این اساس به نظر می‌رسد با روشن شدن تکلیف بازگشت آمریکا به برجام و سیاست دولت جدید آمریکا در قبال ایران، بازار ارز از سردرگمی کنونی خروج کند.

بازار طلا در هفته پایانی بهمن ماه خلاف جهت ارز حرکت کرد و به این ترتیب بازدهی طلا به منفی ۰.۲درصد رسید، سکه هم تغییرات چندانی نداشت و قیمت آن ۰.۸درصد گران شد.

سرمایه‌گذاران در بازار طلا این هفته تنها افرادی بودند که زیان کردند. مهمترین دلیل زیان سرمایه‌گذاران در بازار طلا و سکه کاهش قابل توجه قیمت اونس طلا در بازارهای جهانی بود. در آخرین هفته بهمن ماه قیمت هر اونس طلا در بازارهای جهانی کاهش ۵۰ دلاری را تجربه کرد و از محدوده ۱۸۴۷ دلار به محدوده ۱۷۸۹ دلار ورود نمود.

فعالان بازار طلا معتقدند تحت‌تاثیر اتفاقات رخ داده در بازار جهانی و همچنین افزایش شمار کشورهایی که اقدام به واکسیناسیون کرونا کردند قیمت طلا روندی کاهشی را شاهد خواهد بود.

پیش‌بینی ها حکایت از آن دارد که پاندمی کروناوارد دوره پایانی خود شده است و همین امر می‌تواند روند کاهشی قیمت طلا در بازارها را تشدید نماید.بر این اساس در دوره‌های حساس و شرایط غیرعادی بازارهای نوین شرایط مناسبی را برای سرمایه گذاری دارا نیستند و بازارهای سنتی نظیر بازار طلا بیش از پیش مورد توجه سرمایه گذاران قرار می‌گیرد.حالا اما در شرایطی که افکار عمومی پایان دوره کرونا را انتظار می‌کشد کاهش قیمت طلا در بازارهای جهانی یکی از مهم‌ترین اتفاقات پیش رو است.

هر گرم طلای ۱۸ عیار ۲۳ بهمن ماه یک میلیون و ۱۶۴ هزار و ۹۰۰ تومان قیمت داشت. با کاهشی ۲۴ هزار تومانی، در حال حاضر هر گرم از این فلز گرانبها به نرخ یک میلیون و ۱۴۰ هزار و ۹۰۰ تومان رسیده است.

هر عدد سکه طرح جدید در هفته جاری ۰٫۱۴ سود از خود به جا گذاشت.

۲۳ بهمن ماه قیمت هر سکه امامی ۱۱ میلیون و ۸۵۱ هزار تومان بود، این هفته ۱۷ هزار تومان افزایش پیدا کرد و تا ۳۰ بهمن ماه به ۱۱ میلیون و ۸۶۸ هزار تومان رسید.

همچنین در این هفته بورس نیز روند مثبتی داشت و بازدهی آن به ۲درصد رسید.

براساس آرشیو شاخص کل سازمان بورس اوراق بهادار، آخرین روز معامله در هفته گذشته شاخص در سطح یک میلیون و ۲۱۴ هزار و ۴۱۶٫۱ واحد قرار داشت.

این هفته شاخص ۲۳ هزار و ۹۸۱٫۷ واحد رشد کرد و حالا به سطح یک میلیون و ۲۳۸ هزار و ۳۹۷٫۸ واحد رسیده است.

با این حساب بازار سهام در جدول بازدهی این هفته، هم‌شانه دلار قرار گرفت و ۱٫۹ درصد سوددهی ثبت کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد