اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

شناسایی ۸۰۱۷ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور/انتقال ویروس کرونا از طریق صحبت کردن فرد مبتلا+فیلم

سخنگوی وزارت بهداشت از شناسایی ۸۰۱۷ بیمار جدید کووید-۱۹ در کشور طی ۲۴ ساعت گذشته خبر داد.

به گزارش سایت طلا،دکتر سیماسادات لاری گفت: از دیروز تا امروز( ۱ اسفند ۱۳۹۹ ) و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸۰۱۷ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شدند که ۶۷۸ نفر از آنان بستری شدند.

لاری افزود: مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۸۸ هزار و ۱۵۹ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۷۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جانباختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۳۴۱ نفر رسید.

لاری اضافه کرد: خوشبختانه تاکنون یک میلیون و ۳۳۱ هزار و ۱۶۲ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: ۳۶۶۹ نفر از مبتلایان به کووید۱۹ در بخش‌های مراقبت‌های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

وی ادامه داد: تاکنون ۱۰ میلیون و ۳۳۰ هزار و ۸۹۸ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

لاری افزود: بر اساس آخرین تحلیل‌ها، در حال حاضر ۱۱ شهرستان در وضعیت قرمز، ۵۲ شهرستان در وضعیت نارنجی، ۲۱۷ شهرستان در وضعیت زرد و ۱۶۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

وی همچنین اعلام کرد: شهرهای آبادان، اهواز، بندر ماهشهر، خرمشهر، دزفول، دشت آزادگان، رامهرمز، شادگان، شوشتر، کارون و هویزه در وضعیت قرمز قرار دارند.

انتقال ویروس کرونا از طریق صحبت کردن فرد مبتلا

سخنگوی وزارت بهداشت با بیان اینکه سرعت انتشار ویروس کرونا در شرایط بلند صحبت کردن افراد مبتلا به این بیماری تا ۵۰ برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند، تاکید کرد: افراد در صورت حضور در اماکنی مانند مترو و وسایل حمل و نقل عمومی ضمن رعایت اصول بهداشتی از صحبت کردن خودداری کنند.

BOX:491551456

دکتر سیما سادات لاری افزود: طبق تحقیقات انجام شده ریزقطرات و افشانه‌های ویروس کرونا با صحبت کردن فرد آلوده نیز به فضای اطراف ‌پرتاب می‌شود و در محیط‌های فاقد تهویه مناسب ساعت‌ها در هوا باقی می‌ماند.

وی ادامه داد: با صحبت کردن فرد مبتلا به کووید - ۱۹ افشانه‌های حاوی ویروس سریع‌تر از حالت سکوت منتشر می‌شوند به‌طوری که سرعت انتشار این افشانه‌ها با بلند صحبت کردن فرد مبتلا تا ‌50 برابر بیشتر از زمانی است که فرد سکوت می‌کند.

لاری گفت: توصیه می‌کنیم در صورت حضور در اماکنی مانند مترو و وسایل حمل و نقل عمومی ضمن استفاده از ماسک و رعایت اصول فاصله‌گذاری، تا حد امکان از صحبت کردن ‌پرهیز کنند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد