اونس طلا2212.29
مظنه14,211,000
18 گرم3,280,600
ارزش سکه32,017,383
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

واعظی: خط تولید واکسن روسی در ایران ایجاد می‌شود

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به تلاش‌های اخیر دولت و وزارت بهداشت برای تهیه واکسن مورد نیاز گفت: طبق توافق انجام شده با روسیه، خط تولید واکسن روسی در ایران راه‌اندازی می شود.

به گزارش سایت طلا،محمود واعظی روز جمعه با اشاره به پیشرفت بسیار خوب تولید واکسن‌های داخلی، گفت: وزارت بهداشت و سازمان غذا و دارو هیچ تعارفی با هیچ کدام از سازندگان داخلی و خارجی ندارند و سلامت و جان مردم اولویت نخست وزارت بهداشت است.

وی اضافه کرد: با وجود همه سخت گیری های وزارت بهداشت، برخی شرکت‌ها مجوز آزمایش های بالینی را گرفتند و مراحل آن در حال طی شدن است و نسبت به آن امیدوار هستیم. ظرفیت‌سازی برای تولید درحال انجام است و این ظرفیت در ۶ ماه آینده بسیار زیاد می‌شود.

رییس دفتر رییس جمهوری با اشاره به خرید واکسن از روسیه که در حال استفاده است، گفت: در سفر رییس سازمان غذا و دارو به روسیه و با تلاش سفیر ما در آن کشور توافق شد تا واکسن روسی در ایران به خط تولید برسد.

وی افزود: واکسن پاستور مراحل خوبی را طی کرده است و در کوبا با همین واکسن، واکسیناسیون عمومی خود را آغاز کرده‌اند و قرار است خط تولید این واکسن هم در ایران ایجاد شود.

واعظی از خرید ۲۵۰ هزار دوز واکسن چینی و واردات آن به کشور خبر داد و گفت: علاوه بر این قرارداد ما با هند برای دریافت واکسن هندی که در چند کشور دیگر مانند سوئد هم در حال ساخت و تولید است و در آکسفورد تحقیقات آن، انجام شده است، در مراحل نهایی شدن است.

پاستور زودتر از بقیه واکسنهای ایرانی می رسد

وی ادامه داد: سیاست ما این است که نخست یک سبد داخل کشور ایجاد کنیم تا در آن سبد علاوه بر واکسن‌های کواکس خریداری شده، واکسن روسی، هندی و چینی، واکسن های داخلی هم باشد که فکر می‌کنیم واکسن پاستور داخل کشور زودتر از بقیه به خط تولید برسد.

به محض اجرای تعهدات غرب، داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می کنیم

رییس دفتر رییس جمهوری درباره سفر گروسی رییس سازمان آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران گفت: او به عنوان مدیرکل آژانس به ایران می‌آید و جدای از پروتکل الحاقی، ما عضو پادمان هستیم. در رابطه پادمان و همکاری با آژانس می خواهند بدانند اگر اجرای پروتکل الحاقی را متوقف کنیم، آیا لطمه‌ای و ضربه‌ای به برنامه‌ها و همکاریها با آژانس می‌خورد یا نه.

وی اضافه کرد: ما با آژانس تعامل داریم و به نظر می رسد غربی ها مسئله عدم اجرای پروتکل الحاقی را بیخود بزرگ کردند چون این اتفاق مهمی نیست و به محض بازگشت طرف مقابل به تعهدات، ما هم به تعهدات خود برمی‌گردیم و داوطلبانه پروتکل الحاقی را اجرا می‌کنیم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد