اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

افزایش ابتلای افراد ۵ تا ۱۷ ساله به کرونا /حداقل ۲۴ نفر به کرونای انگلیسی مبتلا شده اند

معاون کل وزارت بهداشت از ابتلای حداقلی ۲۴ نفر به ویروس کرونای انگلیسی خبر داد.

به گزارش سایت طلا، ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار کرد: آمار ابتلای افراد به ویروس کرونای انگلیسی تا ساعت ۲۱ امشب حداقل به ۲۴ نفر در ۴ استان رسیده است و ۴ نفر فوت شده اند.

او افزود: افراد مبتلا به ویروس کرونای انگلیسی در ۴ استان کشور سنین پایینی داشته اند و به مراتب فوت شدگان ناشی از این ویروس کم سن‌تر از میزان مبتلایان به ویروس کرونای انگلیسی بوده اند.

حریرچی تصریح کرد: در حال حاضر پیش بینی ما این است که ویروس کرونای انگلیسی در همه جای کشور موجود است و مردم باید شرایط را هشدار آمیز و نه ترسناک فرض کنند.

او گفت: به کادر بهداشت و درمان دستور داده شده تا هر مورد جدیدی از کرونا را که دیدند فرض را بر ویروس کرونای انگلیسی بگذارند مگر اینکه خلاف آن ثابت شود، همچنین از مردم خواهشمندیم که به محض دیدن علائم کرونا هر چه سریع به پزشک مراجعه کنند.

مشاهده ویروس کرونای انگلیسی در ۴ استان

معاون کل وزارت بهداشت ادامه داد: در ۴ استان تهران، البرز، قزوین و خوزستان موارد ابتلایی به ویروس کرونای انگلیسی دیده شده و با توجه به اینکه امروز ویروس کرونا به بالاترین میزان افزایش پیدا کرده و میزان تست‌های مثبت هم نسبت به روز‌های گذشته بیشتر شده بنابراین باید فرض کنیم که پراکندگی ویروس کرونای انگلیسی در تمام نقاط کشور وجود دارد.

حریرچی اظهار کرد: افراد باید همان اقداماتی که برای در امان ماندن از ویروس کرونا مانند شست و شوی دست ها، فاصله گذاری اجتماعی، استفاده از ماسک و اجتناب از تردد را انجام می‌دادند رعایت کنند و بعد از مشاهده علائم کرونا باید هر چه سریع‌تر به پزشک مراجعه شود.

او با بیان اینکه نباید هیچ اقدام توصیه شده توسط افراد غیر مجرب و غیر کادر بهداشتی و درمانی انجام شود، تاکید کرد: جوانان و کودکان نباید در مسئله ویروس کرونای انگلیسی ساده انگاری کنند چرا که این دو گروه از افراد بیشتر مستعد ابتلا به آن هستند و می‌توانند هم خود و هم اطرافیان را به کام مرگ بکشانند.

حریرچی در ادامه بیان کرد: موارد بستری ۵ الی ۱۷ ساله ناشی از ابتلا به ویروس کرونا افزایش یافته و این موضوع از ۴ درصد در استان تهران به ۱۱ درصد رسیده است، همچنین در زمینه موارد مراجعه سرپایی و بستری شده کودکان زیر ۱۲ سال هم آمار‌ها افزایش یافته است.

او گفت: موضوع مهم و خطرناک این است که قابلیت سرعت انتقال و سرایت پذیری ویروس کرونای انگلیسی بسیار بیشتر از نوع سابق آن است و در عرض چند روز هم فرد و هم اطرافیان را به کام مرگ خواهد کشید.

معاون کل وزارت بهداشت اضافه کرد: مطابق اطلاعات جدید و اعلام سازمان جهانی بهداشت افرادی که قبلا به ویروس کرونا مبتلا شده اند احتمال ابتلای مجدد به ویروس کرونای انگلیسی در آن‌ها وجود دارد.

او گفت: احتمال دارد در مورد ویروس سابق و ویروس جدید هم تناوب در علائم وجود داشته باشد، یعنی اگر فردی در حال حاضر به ویروس کرونای انگلیسی مبتلا باشد ممکن است تا یک ماه بی علامت باشد و بعد از آن علائم خود را به صورت شدید نشان دهد.

حریرچی در پایان یادآوری کرد: گفتنی است که تا رسیدن به ایمنی جمعی ناشی از واکسیناسیون باید تمام اقدامات بهداشتی از سوی همه افراد رعایت شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد