اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین آمار کرونا در سالگرد یک سالگی در ایران

سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: تاکنون یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده اند.

به گزارش سایت طلا،سیما سادات لاری روز پنجشنبه درباره آخرین آمار مبتلایان قطعی به ویروس کرونا و موارد فوت ناشی از ابتلا به کووید ۱۹ در کشور بیان کرد: از دیروز تا امروز ۳۰ بهمن ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۸ هزار و ۶۶ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که ۵۷۸ نفر از آنها بستری شدند. با این حساب، مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به یک میلیون و ۵۵۰ هزار و ۱۴۲ نفر رسید.

وی ادامه داد: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۸۰ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۵۹ هزار و ۲۶۴ نفر رسید.

لاری گفت: خوشبختانه تا کنون یک میلیون و ۳۲۴ هزار و ۲۳۱ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستان‌ها ترخیص شده اند. همچنین سه هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در بخش های مراقبت های ویژه بیمارستان‌ها تحت مراقبت قرار دارند.

معاون وزیر بهداشت افزود: تا کنون ۱۰ میلیون و ۲۷۴ هزار و ۵۲۹ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.

سخنگوی وزارت بهداشت گفت: متاسفانه شهرستان‌های خرمشهر و رامهرمز در استان خوزستان هم به وضعیت قرمز بیماری تبدیل شدند و تعداد شهرستان‌های قرمز در حال حاضر به ۱۱ شهرستان رسیده است.

وی ادامه داد: شیوع ویروس جهش یافته انگلیسی ‌و تقارن آن با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی در کشور، زنگ خطری جدی در جهت ورود به خیز چهارم بیماری است و مطمئنا در صورت ورود به خیز جدید، شرایط بسیار سختی در هفته‌های آتی در پیش رو خواهیم داشت.

لاری اظهار کرد: رعایت جدی‌تر پروتکل‌های بهداشتی مهم‌ترین اقدام در جهت مقابله با ویروس جهش یافته است و امیدواریم با تقویت عزم و اراده شما عزیزان در عمل به توصیه‌های بهداشتی، مانع از تکرار تجربه‌های تلخ گذشته و ورود به خیز جدید بیماری شویم.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد