اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

۷ حقیقت روانشناسی که کمک می‌کند مشتری خود را بهتر بشناسید

روانشناسی تنها در مورد احساسات انسان نیست. درک رفتار آن‌ها، طبیعتشان و یافتن الگو‌های رفتاری از اهداف نهایی مطالعات روانشناسی است.

به گزارش سایت طلا، بسیاری از شرکت‌های موفق امروزی با استفاده از مفاهیم روانشناسی به فروش فوق العاده خود پرداخته اند. آن‌ها مفاهیم روانشناختی را به روش‌های متفاوت استفاده می‌کنند.

کلمه روانشناسی از ترکیبی از دو کلمه psych و logia تشکیل شده است و به معنای مطالعه ذهن و رفتار انسان است. علاوه بر مفاهیم احساسات و افکار، روانشناسی بر درک چگونگی واکنش یک انسان در شرایط خاص متمرکز است و خواسته‌ها و امیال پنهان آن‌ها را آشکار می‌کند.

روانشناسی می‌تواند برای افزایش فروش مشاغل، کمک زیادی کند، اما درک مشتریان به آسانی نیست. نه تنها تجربه در زمینه‌ی فروش، بلکه پشتیبانی قوی از مبانی واقعیت‌های روانشناختی نیز لازم است تا شما را در مسیر درست قرار دهد.

۷ واقعیت روانشناختی که فروش تجاری را تقویت می‌کند.

اگر به دنبال بهتر کردن فروش خود هستید، به ۶ قانون قانع کردن کالدینی مراجعه کنید که به شما در رشد چشمگیر تجارتتان کمک می‌کند.

قدرت کلمات

نوشتن متن موثر مهارتی عالی محسوب می‌شود. اما آیا یک پیچ و تاب کوچک به کلمات دادن، تفاوتی ایجاد می‌کند؟ بله و نتایج آن باورنکردنی است؛ و این واقعیت در مورد فروش نیز صدق می‌کند.

استفاده از کلمات مناسب در زمان مناسب درمقابل مشتری بسیار مهم است. موسسه بازاریابی محتوا پیشنهاد می‌کند که بازاریابی محتوا سه برابر بیشتر از تبلیغات پولی امتیاز دارد. بنابراین، بهترین بازی کلمات خود را به نمایش بگذارید و عملیات تجاری خود را ارتقا دهید.

نشان دهید که چه کسی هستید

به عنوان یک تاجر در بازار باید با رقابتی شدید روبرو شوید و از شکست دوری کنید. مشاغلی که مرتکب اشتباه شوند و از نظر مشتریان نامناسب قلمداد شوند، فرصتی نخواهند داشت.

اما چگونه اعتراف به اشتباهاتتان می‌تواند به فروش شما کمک کند؟

همانطور که تحقیقات روانشناس فیونا لی نشان می‌دهد، مشتریان تمایل دارند به شرکت‌هایی که شکست را پذیرفته اند اعتماد کنند. عاقلانه است که به جای سخت‌گیری، شکست را بپذیرید. برای اینکه مشتریانتان احساس بهتری داشته باشند، می‌توانید در خدمات موجود خود تغییرات جزئی ایجاد کنید که باعث افزایش رضایت مشتری می‌شود.

نایابی

قدیمی‌ترین و همچنان کاراترین روش برای افزایش فروش، ایجاد احساس نیاز شدید به محصولات یا خدمات در بازار است. یک حرکت هوشمندانه و در عین حال ساده می‌تواند تفاوت زیادی در بازار ایجاد کند.

توجه به این نکته مهم است که ایجاد تبلیغات برای خدمات یا محصولاتتان کافی نیست. شما باید توضیح دهید که چرا خدمات یا محصولات شما تنها شانسی هستند که مشتریان به دست آورده‌اند. ایجاد احساس ضرورت و نیاز مطمئناً موثر است، اما اگر بهترین تلاش خود را انجام ندهید، ممکن است هرگز از این طریق به اهداف فروش خود نرسید.

مطمئناً می‌توانید از حس "از دست دادن یک فرصت عالی" در میان مشتریان خود استفاده کنید، زیرا به آن‌ها انگیزه می‌دهد در اسرع وقت به شما دسترسی پیدا کنند.

پیشنهاد پاداش

بهترین قسمت استفاده از مفاهیم روانشناسی برای فروشندگان این است که به ایجاد حس عالی کمک می‌کند و مبارزات شما را در مسیر درست پیش می‌برد. جوایز، بهترین شرط برای جلب توجه فوری کاربران است. تخفیف بهترین کار را می‌کنند، اما وقتی صحبت از پیش بردن فروش می‌شود جوایز در سطح دیگری قرار دارند.

براساس قوانین کالدینی گفته شده است مردم تمایل دارند در ازای دریافت گزینه موردعلاقه خود، چیزی پس بدهند؛ و این انگیزه‌ای برای پاداش دادن به مشتریان است. با ایجاد انگیزه در آن‌ها برای تبلیغ محصولات و خدمات خود، بدون شک می‌توانید مشتریان زیادی را بدست آورید.

از آنجا که نمایش نظرات به دست آمده از مشتریان می‌تواند نرخ تبدیل را ۲۷۰ درصد افزایش دهد، اگر مشتریان شما واقعیت را با صدای بلند بگویند، تأثیر بسزایی در فروش شما خواهد داشت و به شما کمک می‌کند تا دامنه فروش خود را گسترش دهید. به عنوان مثال، مشاغلی مانند تاکسی اوبر کد‌های ارجاعی را ارائه می‌دهند که کاربران برنامه می‌توانند با دیگران به اشتراک بگذارند و از خدمات ارائه شده تخفیف کسب کنند.

ترویج انگیزه

خوب انجام دهید، خوب باشید و همه چیز را خوب بدست آورید. کسب و کار شما باید انگیزه‌ای را ارتقا دهد که بتواند موجب خیرخواهی در مشتریان شما شود و از خواسته‌های آن‌ها برای کمک به جامعه به هر شکل ممکن حمایت کند. یک مارک تجاری نشان دهنده منافع مشتریان خود است و هنگامی که به یک نهاد شناخته شده در بازار رقابت تبدیل می‌شوند، کالای موجود در آن‌ها سود بیشتری را به دنبال دارد.

مشتریان امروزی با فناوری بسیار سازگار هستند و می‌دانند چگونه اطلاعات مربوط به هر چیز را به راحتی پیدا کنند. بنابراین، وفاداری مشتری در حال از بین رفتن است، زیرا مشتریان می‌توانند گزینه‌های مختلف و بهتری را از طریق اینترنت پیدا کنند؛ و همانطور که گارتنر می‌گوید، مشتریان امروز به مارک‌های تجاری وفادار نیستند، اما به انگیزه‌های این مارک‌ها وفادارند.

شناخت انواع خریداران

دانشمندان علوم مغز و اعصاب الگو‌های خرید انسان را به عنوان تجربه "درد" تعریف می‌کنند، به عنوان مثال: "هزینه کردن تا شروع به آسیب رساندن". برای رشد فروش، درک انواع خریداران و طراحی استراتژی فروش بر اساس آن بسیار مهم است. سه نوع خریدار وجود دارد: بدون کشمکش درونی، ولخرج و خسیس. خریداران بدون کشمکش تمایل به خرید محصولات مورد نیاز خود دارند و از آنچه می‌خرند اطمینان دارند.

ولخرج‌ها کسانی هستند که پیش از رسیدن به مرحله‌ی "درد خرید"، هزینه‌ی بیشتری می‌کنند. اما خسیس‌ها با این دو گروه متفاوت هستند. آن‌ها تمام تلاش خود را می‌کنند قبل از اینکه به نقطه "درد خرید" خود برسند حداقل هزینه‌ها را انجام دهند. ۲۴ ٪ از مشتریان خسیس اند. درک آن‌ها دشوار است، اما با استفاده از استراتژی‌های مناسب، تغییر آن‌ها آسان می‌شود.

برای تسکین درد خرید آن‌ها می‌توانید از ترفند‌های مختلف استفاده کنید مانند: ارائه تخفیف، اشتراک ماهانه، بسته‌ها و موارد دیگر.

ایجاد اثر هاله‌ای

آیا می‌خواهید مشتریان را به برند خود وفادار کنید؟ آیا مشتاق دیدن یک گروه از مشتریانی هستید که به طور فعال به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند؟ اثر هاله می‌تواند به شما در رسیدن به آن کمک کند. این اثر در واقع ایجاد تأثیر خوب بر روی مشتریان شما است.

همانطور که همه ما می‌دانیم، برداشت اول می‌تواند تفاوت ایجاد کند. بنابراین، ایجاد یک تصویر تجاری مثبت در بین مشتریان برای ایجاد وفاداری به برند و گسترش تعداد مشتری شما بسیار مهم است. اثر هاله‌ای بیان می‌کند که اگر شخص A اولین برداشت خوب از خود را ایجاد کند، او همیشه یک فرد خوب محسوب می‌شود؛ و موارد مشابه برای یک مورد بد. این برای مشتریان شما نیز صدق می‌کند.

اگر یک نام تجاری برای اولین بار در ایجاد یک تجربه کاربری عالی موفق شود، مشتریان احتمالاً به مارک خود وفادار خواهند ماند، زیرا می‌دانند که آن‌ها همیشه برای بهتر بودن تلاش خواهند کرد. این امر منجر به پیوند قوی با مشتریان شما و ایجاد مشتری وفادار شما در بازار می‌شود. اما دامنه ایجاد هرگونه خطا محدود شده است، زیرا می‌تواند با آنچه مشتریان شما درباره شما اعتقاد دارند درتعارض باشند.

انسان‌ها همچنان پیچیده هستند.

اگر فکر می‌کنید پیروی از این حقایق و ارقام برای بالا بردن فروش شما کافی است، اشتباه می‌کنید. مغز انسان یک الگوی پیچیده است که در هر زمان و به هر دلیلی می‌تواند مسیر خود را تغییر دهد. بنابراین، عاقلانه است که بگوییم انسان قابل پیش بینی نیست. اما با وجود این موارد و حقایق در کنار خود، مطمئناً می‌توانید یک برنامه اساسی برای فروش خود تهیه کنید و بعداً به اقتضای شرایط آن را ارتقا دهید.

با جلب اعتماد مشتریان و پیروی از رویکرد‌های صحیح، به راحتی می‌توانید خواسته‌های مشتریان خود را درک کرده و بر این اساس به آن‌ها خدمات دهید تا فروش افزایش پیدا کند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد