اونس طلا2218.29
مظنه14,196,000
18 گرم3,277,100
ارزش سکه31,983,588
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

زالی از شناسایی ۷ مورد کرونای انگلیسی در تهران خبر داد

فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران از شناسایی ۷ مورد مبتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران خبر داد و گفت: برغم بروز جهش در ویروس کووید- ۱۹، کماکان رعایت پروتکل های بهداشتی منجر به پیشگیری از ابتلا خواهد شد.

به گزارش سایت طلا، دکتر علیرضا زالی عنوان کرد: کرونا ویروس، ویروس جهش پذیری است و با گذشت حدود یک سال از آغاز شیوع کووید-۱۹ باید در انتظار جهش های متفاوت این ویروس در عرصه جهانی باشیم. بنابراین بروز جهش ویروس انگلیسی و سایر جهش ها، اتفاقی عجیبی نیست و اولین و آخرین جهش هم نخواهد بود.

BOX:491551306
وی ادامه داد: برخلاف سایر ویروس ها که جهش هایشان برای زیست سازگاری محیطی بیشتر، منجر به کاهش بیماری زایی می شود تاکنون جهش های ثبت شده کووید-۱۹ که واریانت های مهاجم تری را ایجاد کرده، متاسفانه حاکی از افزایش سرایت پذیری است. به هرحال نمونه های کروناویروس ها در برزیل، آفریقای جنوبی، انگلستان، آرژانتین و مکزیک سرشاخه هایی از بروز جهش در عرصه جهانی به شمار می رود.
به گفته زالی، نکته بسیار مهم این است که برغم تمام این جهش های ویروسی، کماکان اصول پروتکل های بهداشتی منجر به پیشگیری از ابتلا خواهد شد. بنابراین این پروتکل ها تغییر نیافتنی و نیازمند استراتژی سختگیرانه تری در رعایت شیوه نامه ها است.

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در تهران، افزود: شرایط فعلی ما در تهران به گونه ای نیست که به دی ماه شبیه باشد. افزایش میزان مراجعان سرپایی و بستری، بالا بودن موارد تست مثبت، حاکی از این است که در بهمن ماه گونه متفاوت تری از چرخه ویروس را شاهد هستیم که می تواند نشانه شکل گیری خیز جدید بیماری باشد. اگر خیز چهارم رخ دهد، سرعت سرایت، ابتلا و انتقال به مراتب از امواج قبلی بیشتر خواهد بود.
زالی تصریح کرد: تاکنون فقط ۷ مورد ابتلا به کرونای انگلیسی در استان تهران شناسایی شدند و فردی که هفته گذشته بر اثر کرونای انگلیسی فوت کرد به بیماری زمینه ای مبتلا بود.
وی اظهار کرد: متاسفانه در طول دو هفته اخیر، اکثر موارد بستری در بیمارستان، اعضای یک خانواده بودند یا مراودات نزدیک خانوادگی داشتند. علاوه بر اینکه هنوز مطالعه متقنی در خصوص اینکه این ویروس جهش یافته تا چه میزان به پروتکل های درمانی پاسخ می دهد، وجود ندارد، باز هم باید تمام استراتژی ها معطوف به پیشگیری باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد