اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هفته گذشته هفته صعود قیمت طلا بود/حباب سکه باز هم افزایش یافت/مردم از خرید بدلیجات پرهیز کنند

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از 3 عامل تاثیر گذار بر افزایش قیمت طلا و سکه در هفته گذشته خبر داد

محمد کشتی‌آرای در مصاحبه اختصاصی با سایت طلا 3 عامل را باعث افزایش قیمت طلا و سکه در هفته جاری دانست و

گفت بهای اونس جهانی در طول هفته گذشته نوسان اندکی داشت اما به طور متوسط حدود 27 دلار افزایش قیمت داشت

از طرفی مسائل سیاسی فی مابین ایران و آمریکا را باعث افزایش نرخ ارز بیان کرد و گفت قیمت دلار مجددا به کانال 25000 تومان صعود کرد،وی همچنین از افزایش تقاضا برای خرید طلا و سکه در روزهای پایانی سال خبر داد و گفت مجموع این سه عامل باعث شده قیمت سکه به طور متوسط یک میلیون و صد هزار تومان در طول یک هفته گران شود و طبیعتا قیمت نیم سکه،ربع سکه و سکه های یک گرمی هم با افزایش قیمت مواجه شدند.

وی گفت حباب سکه در این هفته افزایش یافت و به بالای 500 هزار تومان رسید و این بیانگر افزایش تقاضا برای سکه است که می تواند ناشی از تورم یا تقاضا برای روزهای پایانی سال باشد

بازار طلا

به گفته کشتی‌آرای، در سالهای گذشته با توجه به قیمت پایین طلا و سکه و بالا بودن قدرت خرید مردم عموما طلا و سکه به هم هدیه می دادند این در حالیست که امسال با توجه به کاهش قدرت خرید مردم و همچنین اثرات اقتصادی بیماری کرونا و کوچک شدن درآمد مردم این روزها شاهد رایج شدن کارت هدیه بانکی هستیم تا به جای انواع سکه و مصنوعات طلا ،کارت بانکی به یکدیگر هدیه می دهند یا به دنبال خرید مصنوعات طلا با وزن بسیار سبک هستند.

ازطرفی این فعال بازار طلا از مردم خواست از خرید هر نوع بدلیجات پرهیز کنند وگفت خرید بدلیجات جز شیشه و آهن چیزی نیست و سرمایه خود را به هیچ عنوان هدر ندهند و حتی اگر قرار است که هدیه بدهند حتما از مصنوعات طلا که دارای وزن سبک هستند استفاده کنند.

کشتی‌آرای درباره آینده قیمت طلا و سکه خاطر نشان ساخت که با توجه به متغیرهای زیاد به هیچ عنوان آینده بازار طلا قابل پیش بینی نیست و سمت و سوی طلا به عوامل زیادی بستگی دارد.

وی از یکی از متغیرهای مهم دنیا نام برد و گفت با آمدن ویروس کرونا قیمت جهانی طلا به شدت افزایش یافت و این در حالیست که با واکسیناسیون کشورها اگر این اتفاق مثبت شود طبیعتا کشورها با رشد اقتصادی روبه رو خواهند شد و این مساله کاهش قیمت جهانی طلا را به همراه خواهد داشت.

نایب رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران گفت: قیمت هر گرم طلای 18 عیار حدود 65000 هزار تومان گران شد و در مجموع هفته گذشته هفته صعود قیمت طلا بود این درحالی بود که در هفته های گذشته شاهد ثبات نسبی قیمت طلا و سکه بوده ایم

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد