اونس طلا2232.37
مظنه14,306,000
18 گرم3,302,500
ارزش سکه32,231,418
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

تا بازگشت به جهان عاری از کرونا چند سال باقی مانده است؟

پایگاه اینترنتی بلومبرگ در مطلبی با اشاره به آغاز واکسیناسیون در برخی کشور‌های جهان، به پیش‌بینی درباره پایان همه‌گیری کرونا پرداخت.

به گزارش سایت طلا، پایگاه اطلاع رسانی بلومبرگ در مطلبی به پیش بینی درباره پایان همه گیری کرونا پرداخت که تمام جهان را از خود خسته کرده است.

در مطلب بلومبرگ با عنوان «جهان چه زمانی به شرایط عادی بازمی‌گردد؟» آمده است از ابتدای همه گیری کرونا پرسش مداوم مطرح این بود که این بیماری چه زمانی به پایان می‌رسد. پاسخ به این پرسش با ارزیابی سرعت واکسیناسیون در دنیا بدست آید.

مقامات علمی آمریکا از جمله دکتر آنتونی فائوچی واکسیناسیون ۷۰ تا ۸۵ درصدی جمعیت جهان را شرط بازگشت شرایط به حالت عادی می‌دانند. اما در این روند تفاوت فاحشی میان کشور‌های فقیر و ثروتمند شاهد هستیم. در حالی که در کشور‌های ثروتمند روند واکسیناسیون با سرعت بیشتر دنبال می‌شود، ولی با همین روند دست کم ۷ سال زمان نیاز باشد تا دنیا به شرایط نسبتا عادی بازگردد. به عنوان نمونه کانادا اعلام کرده برای واکسیناسیون ۷۵ درصد جمعیت خود به بیش از ۱۰ سال زمان نیاز دارد.

در کشور‌های پرجمعیتی همانند هند شرایط اندکی وخیم‌تر است. اگر روند واکسیناسیون در این کشور‌ها مناسب باشد، حداقل ۱۰ سال برای ایمنی سازی بیش از سه چهارم جمعیت زمان لازم است.

با در دسترس قرار دادن واکسن‌های بیشتر سرعت این روند بیشتر می‌شود. برخی از بزرگترین مراکز تولید واکسن در هند و مکزیک در ابتدای راه هستند. بیش از ۸.۵ میلیارد دوز واکسن از سوی کشور‌ها از طریق بیش از ۱۰۰ توافق نامه منعقد شده است. اما تنها یک سوم کشور‌های دنیا واکسیناسیون خود را آغاز کرده اند.

پیش بینی روند ۷ تا ۱۰ ساله بازگشت به جهان عاری از کرونا با فرض ایمن سازی مطمئن و فاقد خطر واکسن‌های کنونی کرونا است. هر چند کارنامه واکسن‌های فعلی کرونا از جمله فایزر و مدرنا آینده روشنی در مبارزه با این بیماری را نوید نمی‌دهد.

شایان ذکر است، بر اساس داده‌های سایت «ورلد اُ میترز» تاکنون ۱۰۵ میلیون و ۹۲۶ هزار و ۸۵۸ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ ناشی از ویروس کرونا مبتلا شده‌اند. بنا بر جدیدترین آمارها، از این تعداد ۲ میلیون و ۳۰۹ هزار و ۳۲۸ نفر جان باخته و ۷۷ میلیون و ۷۰۴ هزار و ۲۲۴ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

آمریکا با ۲۷ میلیون و ۴۰۷ هزار و ۳۲۴ نفر مبتلا، در صدر جدول بیشترین کشور‌های آلوده قرار دارد. پس از این کشور به ترتیب هند، برزیل، روسیه، انگلیس، فرانسه، اسپانیا، ایتالیا، ترکیه و آلمان قرار گرفته‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد