اونس طلا2385.2
مظنه16,596,000
18 گرم3,831,200
ارزش سکه37,390,788
قدیم (بهار)41,600,000
جدید (امامی)44,900,000
نیم26,300,000
ربع16,300,000

مشاور امنیت ملی کاخ سفید: با اتحادیه اروپا در خصوص برجام تعامل داریم

-« جیک سالیوان» مشاور امنیت ملی کاخ سفید گفت که آمریکا در زمان حاضر و به طور فعال با متحدان خود در اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور انگلیس ، فرانسه و آلمان درباره برجام در تعامل است.

به گزارش سایت طلا،سالیوان روز پنج‌شنبه در نشست خبری و در پاسخ به سوالی در باره علت و پیام حضور « جو بایدن » رئیس جمهوری آمریکا در وزارت خارجه این کشور که قرار است تا ساعاتی دیگر انجام شود، گفت که تاکیدی بر تعهد وی به دیپلماسی است.

وی افزود: در حال حاضر فعالانه با متحدانمان در اتحادیه اروپا به ویژه سه کشور اروپایی عضو گروه 1+5 شامل آلمان، انگلیس، فرانسه درباره برجام در حال تعامل هستیم.

مشاور امنیت ملی بایدن ادامه داد: ما در سطوح مختلف دولت خود با آنها صحبت می‌کنیم، من فکر می‌کنم این رایزنی جبهه واحدی را در مورد استراتژی ما در قبال ایران و دیپلماسی مربوط به توافق هسته‌ای ایجاد می‌کند و من فقط نمی‌خواهم بیش از این صحبت کنم.

سالیوان درباره سیاست دولت بایدن در قبال جنگ یمن، اظهار کرد: رئیس جمهوری قصد دارد که پایان حمایت آمریکا از علمیات‌های تهاجمی به یمن را اعلام کند. این وعده‌ای است که او در کارزار انتخاباتی خود هم مطرح کرد.

وی اضافه کرد: اما ادامه کار او فراتر از این خواهد بود. (بایدن) خواهد گفت که از دیپلماسی برای خاتمه بخشیدن به درگیری در یمن فعالانه‌تر و بیشتر بهره می‌گیرد و دلیل انتخاب نماینده ویژه درباره یمن که امروز معرفی می‌شود هم همین است.

مشاور امنیت ملی بایدن اظهار کرد: رئیس جمهوری بایدن امروز به وزارت خارجه می‌رود تا بگوید او می‌خواهد پیام واضحی ارسال کند که استراتژی امنیت ملی ما با دیپلماسی پیش خواهد رفت.

سالیوان یادآور شد این بازدید همه نظرات وی را منعکس نمی‌کند اما هدف آن استقرار ایالات متحده "در موقعیت قدرت" است.

وی در توضیح موقعیت قدرت به رقابت با چین اشاره کرد و یادآور شد اولویت ما در قبال چین، فضای تجارت و کارگران آمریکایی خواهد بود.

مشاور امنیت ملی بایدن درباره روسیه هم گفت: برخلاف دولت قبلی، ما گام‌هایی را برمی‌داریم تا روسیه را در قبال فعالیت های بدخواهانه آن مسئول بدانیم. ما این کار را با توجه به زمان و روشی که انتخاب می‌کنیم، انجام خواهیم داد.

سالیوان در خصوص سیاست دولت بایدن در قبال کره شمالی هم اظهار کرد: ما در حال بررسی سیاست خود در قبال کره شمالی هستیم که به وقت آن، صحبت خواهیم کرد.

وی تقویت مبانی سیاست خارجی، احیای اتحادهای آمریکا، احیای موسسات و توافقنامه‌های اساسی همچون توافق پاریس را بخشی از اولویت دیپلماسی دولت بایدن برشمرد و گفت: بازگشت به برخی نهادهای بین‌المللی همچون سازمان جهانی بهداشت از دیگر اقدامات است.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید درباره وضعیت نیروهای نظامی آمریکا در مناطق مختلف همچون آلمان، افغانستان و عراق هم گفت که لوید آستین وزیر دفاع در حال بررسی شرایط نیروهای آمریکایی است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد