اونس طلا2324.5
مظنه15,276,000
18 گرم3,526,400
ارزش سکه34,416,828
قدیم (بهار)39,200,000
جدید (امامی)42,100,000
نیم24,800,000
ربع14,900,000

تیم جدید آمریکا گارد خود را با مصالح صهیونیست ها بسته است

برخلاف خوشبینی‌های اولیه، تیم بایدن در حوزه روابط خارجی به محض حضور در محل کار، مدعی شده که فاصله ایران با ساخت سلاح هسته ای بسیار کوتاه است. این مقام‌ها برای ادعای خود زمان‌های متفاوتی از چند هفته تا چند ماه را مطرح کرده‌اند؛ ادعاهایی که منشاء آن جایی نیست جز اسرائیل.

تاکنون، در ارتباط با برجام شخص وزیر خارجه ، بلینکن، اظهار نظر کرده که فاصله ایران تا به اصطلاح بمب هسته ای چند هفته است و بعد از آن هم خانم لیندا توماس گرینفیلد نامزد بایدن برای نمایندگی آمریکا در سازمان ملل هنگام پاسخ به سناتورها صحبت کرد که در مجموع هر دو شخصیت عضو تیم بایدن، دروغ های اسرائیلی ها را تکرار کردند.

خانم گرینفیلد با بیان اینکه ایران نباید به بمب اتمی دست یابد، گفت: "همچنین باید ببینیم در چه زمینه‌ای با روسیه و چین می‌توانیم فشار بیشتری به ایرانی‌ها وارد سازیم که به اجرای کامل تعهداتشان بازگردانده شوند."

موضع گیری ها در تیم جدید کاخ سفید بعد از آن شروع شد که مقام های صهیونیستی، فشار سنگینی را به جو بایدن برای اجتناب از بازگشت به برجام و رفع تحریم ها وارد ساختند.

آخرین مورد از این دست سنگ اندازی و دروغ پردازی ها را وزیر انرژی اسرائیل برعهده گرفت و مدعی شد ایران جهت تولید مواد شکاف پذیر برای تولید سلاح هسته ای تنها به حدود ۶ ماه زمان نیاز دارد.

شیوه و تاکتیک اخیر آمریکایی- اسرائیلی در قبال توافق برجام به گونه ای طراحی شده است که جای شاکی و متهم را به صورت حرفه ای و زیرکانه عوض کرده اند، بطوری که به جای عذرخواهی از عملکرد دولت سابق، بازگشت فوری به برجام و رفع سریع تحریم ها گارد تهاجمی به خود گرفته اند؛ یکی به فاصله زمانی به بمب هسته ای می گوید و دیگری شرط می گذارد که اگر ایران به تعهداتش در ذیل برجام بازگردد، آنگاه درباره آن تصمیم گیری خواهند کرد؛ گویی این ایران بوده که ازبرجام خارج شده است.

در این شیوه اولا همانند گذشته بنا را بر دروغ گذاشته اند و بقیه حرکت ها را بر مبنای آن تنظیم می کنند و در مرحله بعد دروغ ها را آنقدر تکرار می کنند تا باور پذیر شود.

بر این اساس درحالی که آژانس بین المللی انرژی اتمی به عنوان مرجع راستی آزمایی، بعد از امضای توافق برجام در سال ۲۰۱۵ برای ۱۵ بار بر صلح آمیز بودن فعالیت های ایران و پایبندی آن به مفاد برجام تاکید کرده، صهیونیست ها صحبت از فاصله زمانی ایران با ساخت بمب هسته ای می کنند، نقاطی فرضی را به عنوان مراکز فعالیت های هسته ای ایران مطرح می کنند! و این رویه ادامه دارد.

این در حالی است که دن کوتس مدیر اطلاعات ملی و جینا هاسپل رئیس وقت سیا در مقابل کمیته اطلاعاتی سنا در در سال ۲۰۱۹ گزارش ۱۶ نهاد اطلاعاتی آمریکا را فاش ساختند که نشان می داد برغم سرو صدای صهیونیست ها و تیم پمپئو، ایران از تعهدات خود در برجام تخطی نکرده است.

سیاستمداران آمریکایی در حالی در دوره های مختلف تابع این سیاق غیر اخلاقی بوده اند که بدعهدی آمریکا و خروج این کشور از برجام در شرایطی انجام گرفت که ایران، پذیرای یک پنجم بازرسی‌های آژانس بین المللی انرژی اتمی در جهان بود و ۱۷ گزارش سریالی «یوکیا آمانو» مدیرکل فقید آژانس بر پایبندی تهران به برجام از تعهدپذیری و صلح آمیز بودن برنامه هسته ای ایران تاکید داشت.

اینک نیز با اینکه خوشبینی ها از آمدن بایدن به بازگشت امریکا به برجام از ماه ها قبل از انتخابات در آمریکا وجود داشت، اتفاقات این روزها بخصوص اظهارنظرهای تیم بایدن تا حدودی تردیدها را نسبت به قدرت این تیم در برابر تندروها افزایش داده است و نشان داد که گویا هنوز در بر همان پاشنه "تنظیم روابط بر پایه دروغ" در آمریکا می گردد؛ اگر چه هنوز معلوم نیست بلینکن بطور شخصی خود را متعهد به اسرائیل می داند؟ تحت فشار صهیونیست هاست یا درصدد بهره گیری از فضاسازی های اسرائیل است؟ آنقدر که در نخستین سخنرانی ها و واکنش ها، کاراکتر پمپئو را به خود گرفته و ادبیات کلامی و دیپلماتیکی اش را با فشار حداکثری رژیم صهیونیستی تنظیم کرده است و به روایتی دیگر با مصالح اسرائیلی گارد خود را بسته است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد