اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

تدوین پیش‌نویس بسته سیاستی حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها

صادقی‌نیارکی گفت: متن پیش‌نویس بسته حمایتی زنجیره صنعت فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها با همکاری تشکل‌های تخصصی تدوین شده‌است.

به گزارش سایت طلا،مهدی صادقی نیارکی در دومین نشست بررسی زنجیره صنعت فلزات‌گرانبها و گوهر سنگ‌ها گفت: خوشبختانه هم در وزارت صمت و هم در تشکل‌های تخصصی برای توسعه این صنعت راهبردی به یک نگاه مشترک و مشخص رسیدیم و در سندی که توسط تشکل‌های تخصصی ارائه شد، این خرد جمعی وخبرگی قابل مشاهده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت تصریح کرد: رویکردی که تشکل‌های تخصصی به عنوان سند ارائه کردند، بیشتر تعریف انتظارات از بخش خصوصی و صنعتگران بود و این نگاه یک حرکت روبه جلو است و بیانگر خرد جمعی و تقویت اعتماد بین حاکمیت و بخش خصوصی است.

وی خاطر نشان کرد: این موضوع اتفاق مهمی است که صنعتگران ما بر این باور هستند که تحول در این صنعت را باید از خودشان شروع کنند وامیدوارم با همکاری صنعتگران این بخش بتوانیم سند بالادستی توسعه صنعت فلزات‌گرانبها و گوهر سنگ‌ها را تاپایان سال نهایی کنیم.

معاون امور صنایع وزارت صمت افزود: با تدوین سند راهبردی، بسته سیاستی وحمایتی توسعه زنجیره فلزات گرانبها وگوهر سنگ‌ها نیز در ذیل این سند نهایی و ضوابط و مقررات تسهیل کننده جهش تولید و توسعه صادرات در این صنعت، بازنگری خواهد شد.

مهدی صادقی نیارکی

صادقی نیارکی ایجاد پنجره واحد عملیات تجاری وگمرکی برای زنجیره فلزات گرانبها را از جمله محور‌های بسته حمایتی برشمرد و افزود: هماهنگی برای ایجاد اتاق فلزات گرانبها و گوهرسنگ‌ها با همکاری اتاق اصناف و اتاق بازرگانی ایران و گمرک جمهوری اسلامی از جمله تمهیداتی است که برای بهبود وضعیت صادرات و واردات مواد اولیه مورد نیاز این صنعت در نظر گرفته شده است.

وی افزود: تسهیل ورود مواد اولیه، ماشین آلات وتجهیزات مورد نیاز این صنعت و همچنین توسعه صادرات مصنوعات فلزات گرانبها و گوهر سنگ‌ها نیز از جمله رویکرد‌هایی است که در متن پیش نویس به آن پرداخته شده است.

معاون امور صنایع وزارت صمت در پایان خاطر نشان کرد: با بررسی کارشناسی سند راهبردی و بسته حمایتی توسط دستگا‌های تصمیم گیر نظیر بانک مرکزی، گمرک، استاندارد امیدواریم سند چشم اندازی توسعه این صنعت در آینده‌ای نزدیک عملیاتی شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد