اونس طلا2213.16
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

حباب سکه به ۲۰۰ هزار تومان رسید/تحلیل بازار طلا در هفته‌ای که گذشت

طبق اعلام نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران، با نوسان نرخ ارز در بازار داخلی و افت بهای اونس جهانی طی یک هفته اخیر، قیمت سکه و طلا در داخل نیز با نوسانات محدودی همراه شده است، اما نکته مهم این است که همچنان حباب سکه در حال تخلیه شدن است؛ به گونه‌ای که در حال حاضر هر قطعه سکه حدودا ۲۰۰ هزار تومان حباب دارد.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایسنا،مسعود یزدانی با بیان اینکه در هفته‌ای که گذشت، قیمت سکه و طلا متوسل به قیمت اونس جهانی طلا و نوسانات بازار ارز در طول هفته، با نوسان محدودی همراه بوده است اظهار کرد: علیرغم افت ۱۱ دلاری بهای جهانی طلا، با رشد قیمت‌ها در بازار ارز، قیمت سکه و طلا نیز در بازار داخل روندی افزایشی در طول هفته به خود گرفت؛ به طوریکه هر گرم طلای ۱۸ عیار بیش از ۵۰ هزار تومان افزایش یافت و سکه تمام بهار آزادی نیز با رشد ۳۸۰ هزار تومانی مواجه شد.

نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران از خروج سطح معاملات از رکود طی یک هفته اخیر خبر داد و گفت: با توجه به نزدیکی به روز مادر، رونق نسبی در بازار ایجاد شده است؛ هرچند که میزان تقاضا همانند سال‌های گذشته نیست اما به صورت جزئی و عادی، خرید و فروش به سبب ایام پیش‌رو انجام می‌شود و حدودا ۱۰ درصد سطح معاملات افزایش یافته است.

وی تاکید کرد: اما نکته مهم در معاملات طلا و سکه در این روزهای بازار این است که نوسان قیمت‌ها هیجانی نبوده، جهش خاصی دیده نمی‌شود و معامله‌گران با احتیاط وارد بازار می‌شوند که کاهش قابل توجه حباب سکه دلیل براین ادعاست. در حال حاضر حباب سکه به حدود ۲۰۰ هزار تومان رسیده است.

این مقام صنفی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بازار در آرامش خوبی به سر می‌برد و باتوجه به حذف معاملات سفته‌بازی از بازار، دیگر از آن التهابات گذشته که قیمت‌ها روزانه دچار تغییرات قابل توجهی می‌شد، خبری نیست.

یزدانی در رابطه با تغییرات قیمتی در هفته‌ای که گذشت و آخرین قیمت‌های ثبت شده، اظهار کرد: همانطور که اشاره شد، هر قطعه سکه تمام بهار آزادی طرح جدید با رشد ۳۸۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته ۱۰ میلیون و ۸۵۰ هزار تومان و هر قطعه سکه تمام طرح قدیم ۱۰ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان قیمت دارند. همچنین در پایان هفته نیم سکه با افزایش ۳۰۰ هزار تومانی نسبت به ابتدای هفته، شش میلیون و ۵۰ هزار تومان، ربع سکه با رشد ۲۵۰ هزار تومانی چهار میلیون تومان و سکه گرمی با افزایش ۵۰ هزار تومانی دو میلیون و ۳۰۰ هزار تومان قیمت‌گذاری شده‌اند.

به گفته نایب رئیس اتحادیه طلا و جواهر تهران همچنین هر گرم طلای ۱۸ عیار نیز نسبت به ابتدای هفته بالغ بر ۵۰ هزار تومان افزایش قیمت داشته و در حال حاضر یک میلیون و ۸۴ هزار تومان قیمت دارد و هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز به چهار میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسیده است. آخرین قیمت ثبت شده برای هر اونس جهانی طلا نیز ۱۸۵۱ دلار و ۱۲ سنت سنت است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد