اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش رئیس اتحادیه طلای تهران به خرید طلای قسطی

با افزایش قیمت طلا برخی از طلافروشان در تهران به مردم طلای قسطی می‌فروشند

به گزارش سایت طلا به نقل از تجارت نیوز، اگر چه طلا به طور چشم‌گیری گران شده است و برخی از تازه عروس و دامادها با وجود افزایش سرسام‌آور قیمت‌ها نمی‌توانند طلا بخرند اما برخی واحدهای صنفی در تهران هستند که با وجود نوسان بازار طلا اما این فلز گران‌بها را قسطی به تازه عروس‌ها و مردم می‌فروشند. آیا این اقدام قانونی است؟

به گفته رئیس اتحادیه طلای تهران، فروش طلای قسطی غیرقانونی نیست و این کار یک خرید و فروش اختیاری بین خریدار و فروشنده است. همچنین قانونی در باره فروش یا عدم فروش طلای قسطی وجود ندارد. فروش طلای قسطی هم همانند فروش قسطی لوازم خانگی و خودرو است.

خرید طلای قسطی

ابراهیم محمدولی در توصیه‌ای به مردم گفت: به مردم پیشنهاد می‌دهیم طلای قسطی نخرند، چرا که با وجود نوسان قیمت طلا ممکن است دو طرف متضرر شوند.

به گفته رئیس اتحادیه طلا، چنانچه اتحادیه متوجه شود که هر یک از فروشندگان، طلای قسطی می‌فروشند از آنها می‌خواهیم که دیگر چنین کاری انجام ندهند.

با آن که برخی از فروشندگان طلای قسطی می‌فروشند اما برخی از فعالان بازار هستند که معتقدند خرید و فروش قسطی طلا ریسک بزرگی دارد. در این باره محمدولی به تجارت‌نیوز می‌گوید: با وجود نوسان بازار طلا ممکن است خرید طلای قسطی برای طرفین اذیت کننده باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد