اونس طلا2386.41
مظنه16,297,000
18 گرم3,762,100
ارزش سکه36,717,141
قدیم (بهار)41,000,000
جدید (امامی)44,300,000
نیم26,000,000
ربع16,000,000

آینده بازار خودرو با روی کار آمدن بایدن/جدیدترین قیمت محصولات ایران خودرو و سایپا

با نرخ کنونی ارز، قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد.

به گزارش سایت طلا ،رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت گفت: با نرخ کنونی ارز، قیمت خودروهای داخلی بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای ریزش دارد.

«سعید موتمنی» درخصوص اعلام ثابت ماندن قیمت خودروها تا پایان سال از سوی شورای رقابت، افزود:‌ با افت قیمت ارز در هفته‌های گذشته، مشخص بود که دیگر نمی‌توان همچون ماه‌های گذشته به خودروسازان اجازه افزایش قیمت داد.

وی با بیان اینکه تا پایان سال دیگر افزایش قیمت‌ها در بازار را شاهد نخواهیم بود، به خودروهای چینی اشاره کرد که در ماه‌های گذشته آنقدر افزایش قیمت داشتند که این روزها زیر قیمت کارخانه هم خریدار ندارند.

به گفته این مقام صنفی، اگر ارز همچون چند هفته گذشته در نرخ مشخصی تثبیت شود، آن‌گاه اثر آن را در بازار و روی قیمت‌ها شاهد خواهیم بود.

وی با اشاره به رسیدن نرخ ارز به کانال ۲۲ هزار تومان که مشابه سی ام مرداد ماه امسال است، یادآور شد: در آن زمان پژو ۴۰۵ جی. ال. ایکس به ۱۴۶ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۲ به ۱۶۵ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ تیپ ۵ به ۲۰۳ میلیون تومان، پژو ۲۰۶ صندوق‌دار به ۱۹۳ میلیون تومان و پراید ۱۳۱ به ۸۳ میلیون تومان قیمت داشتند.

موتمنی ادامه‌داد: مقایسه قیمت این خودروها با قیمت‌های کنونی بازار نشان می‌دهد که هنوز بین ۱۰ تا ۲۰ میلیون تومان دیگر جای کاهش قیمت وجود دارد.

وی خاطرنشان‌کرد: ‌این روزها معاملات در بازار در حد صفر است و خریداران با احتمال افت بیش از پیش نرخ ارز به زیر ۲۰ هزار تومان و در نتیجه کاهش قیمت‌های خودرو، دست از خرید کشیده‌اند.

رییس اتحادیه نمایشگاه داران خودروی پایتخت با اشاره به روی کار آمدن دولت جدید در آمریکا و احتمال کاهش تحریم‌ها، گفت: همه این مسائل سبب شده تا هیچ افزایشی در قیمت خودرو دست‌کم تا پایان امسال متصور نباشیم، مگر اینکه نوسان های ارزی مانع شود.

وی اظهار داشت: افزایش نرخ ارز تورم‌زاست و اثرش را با افزایش قیمت‌ها نشان می‌دهد، اما اگر در یک نرخ ثابت شود، معاملات به راه خواهد افتاد.

موتمنی تاکیدکرد:‌ خودرو یک کالای مصرفی است و نباید دو نرخی باشد و ابراز امیدواری کرد تولید و عرضه خودرو به اندازه‌ای باشد که نیازهای بازار را پاسخ بدهد.

وی معتقد است که فروشندگان هنوز قیمت‌های بالایی برای خودروهای خود در سایت‌ها و فضای مجازی مطالبه می‌کنند که واقعی نیستند و هفته آینده با شفافیت بیشتری در این موضوع مواجه خواهیم شد.

نعمت الله کاشانی نسب نائب رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو نیز، در خصوص آخرین وضعیت بازار خودرو، گفت: بازار اکنون به شدت راکد و خرید و فروش بسیار کم است، به طوری که فقط در این بازار می توان خریدار واقعی دید و دست دلالان از این بازار کوتاه شده است.

او بیان کرد: اینکه شورای رقابت تغییر فرمول داد، هیجان یک تا ۲ روزه، روی بازار خودرو گذاشت و پس از آن قیمت ها روند کاهشی به خود گرفت. پس از اظهارات رئیس شورای رقابت بازار دچار هیجان شد و قیمت‌ها افزایش یافت اما مجدد پس از سه روز قیمت‌ها در بازار کاهشی شد.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران افزود: چند روزی است که قیمت دلار و یورو و یعنی ارز کاهش یافته است از آنجایی که قیمت نرخ ارز به شدت در قیمت طلا تاثیر گذار است، بنابراین هر روز شاهد ریزش قیمت‌ها در بازار هستیم. این کاهش قیمت در بخش خودروهای خارجی بسیار مشهودتر از خودروهای ایرانی است.

کاشانی نسب با تاکید بر اینکه اگر نرخ دلار به همین شکل کاهش یابد، ریزش قیمت‌ها در بازار خودرو نیز ادامه می‌یابد، گفت: با توجه به نزولی بودن قیمت‌ها، خریداران بیش از قبل نسبت به خرید خودرو تردید دارند، به شکلی که فروشنده در بازار وجود دارد اما خریداری نیست.

نایب رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودروی تهران معتقد است تا زمانی که نرخ‌ها ریزشی باشند و به ثبات نرسند، خریدار تمایلی به خرید نخواهد داشت.

قیمت محصولات سایپا و ایران خودرو

خودرو قیمت
پژو ۲۰۶ تیپ ۲ ۱۸۰ میلیون تومان
پژو ۲۰۶ تیپ ۵ ۲۴۵ میلیون تومان
سمند LX ۱۷۰ میلیون تومان
پژو پارس سال ۲۰۰ میلیون تومان
پژو ۴۰۵ GLX ۱۷۵ میلیون تومان
پژو ۲۰۷ دستی ۲۷۱ میلیون تومان
رانا ۱۹۵ میلیون تومان
سایپا ۱۱۱ ۹۸ میلیون تومان
سایپا ۱۳۱ ۱۰۰ میلیون تومان
تیبا ۱۲۳ میلیون تومان
تیبا ۲ ۱۲۸ میلیون تومان
ساینا ۱۳۳ میلیون تومان
کوییک دنده‌ای ۱۴۳ میلیون تومان
خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد