اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

واکنش بازارهای مالی به چهل و ششمین رییس جمهور آمریکا

پس از کش و قوس های فراوان سرانجام جو بایدن به عنوان چهل و ششمین رییس جمهور تاریخ ایالات متحده وارد کاخ سفید شد.

به گزارش سایت طلا ،بایدن چالش های بسیار زیادی را در آینده خواهد داشت که روابط با چین، اتحادیه اروپا، مساله مهاجران، کرونا، احیای رشد اقتصادی، توافق هسته ای با ایران و بازگرداندن وحدت به جامعه آمریکا از مهم ترین آن ها محسوب می شود. چین در آخرین روز دولت ترامپ اعلام کرد شماری از مقامات ارشد دولت وی از جمله مایک پامپیو- وزیر خارجه، رابرت اوبرایان- مشاور امنیت ملی، جان بولتون- مشاور سابق امنیت ملی و استیو بنون- مشاور سابق ترامپ را در فهرست تحریم های خود قرار داده است.

معامله گران در سراسر جهان به تیم بایدن بیشتر از دولت ترامپ در خصوص مسایل جهانی خوش بین هستند و همین مساله باعث افزایش محسوس در تعداد معاملات آتی شده است. جانت یلن که توسط بایدن برای تصدی گری وزارت خزانه داری آمریکا معرفی شده است سابقه ریاست بر بانک مرکزی این کشور را در کارنامه خود دارد و معامله گران امیدوارند روی کار امدن وی باعث تعامل بیشتر وزارت خزانه داری با فدرال رزرو در خصوص مسایل مختلف شود که از جمله مهم ترین آن ها سیاست های پولی خواهد بود.

جانت یلن

پایین باقی ماندن سطح تقاضا و مخارج خانوار در کشورهای مختلف در سطح بسیار پایین باعث نگرانی معامله گران شده است. حتی با وجود اینکه نرخ بهره کشورهای توسعه یافته در سطوح بسیار پایین تاریخی خود قرار دارد، مشکلات مالی برای بسیاری از شرکت ها به قوت خود باقی است و مشخص نیست بانک های مرکزی تا چه زمانی بتوانند به رویه کنونی و چاپ پول ادامه دهند. این دو عامل در کنار هم باعث هشدار برخی اقتصاددانان نسبت به طولانی شدن روند احیای اقتصاد شده است.

شاخص خوش بینی به اقتصاد آمریکا در ابتدای ماه ژانویه به ۵۰.۱ واحد رسیده که این رقم نسبت به ماه قبل ۱.۱ درصد بیشتر شده است و نخستین افزایش خوش بینی در طول سه ماه اخیر محسوب می شود. فعالان اقتصادی آمریکا امیدوارند توزیع واکسن سرانجام آغازی بر پایان کابوس کرونا باشد و شروع به کار دولت جدید نیز امید آن ها را افزایش داده است.

کریس گافنی- تحلیلگر ارشد بازار سرمایه در موسسه تی آی بنک - گفت: تزریق نقدینگی جدید به بازارها در قالب بسته های حمایتی جدید در شماری از کشورها باعث می شود تا معامله گران با خیال آسوده تری وقایع آینده را دنبال کنند. سال ۲۰۲۰ یک سال معمولی نبود و روند معاملات بازار نشان می دهد که با توجه به ریسک های سال ۲۰۲۰ بازارها هنوز قادر به ادامه مسیر بدون حمایت های سیاست گذاران نیستند. نوسانات بازار در ماه های اخیر زیاد بوده است و بازگشت آرامش نیازمند زمان خواهد بود.

سهام آمریکا رکورد زد

سهام آمریکا در معاملات دیشب تحت تأثیر سوگند ریاست‌جمهوری بایدن و امید به بسته کمک مالی جدید آمریکا و توزیع بهتر واکسن کرونا تحت نظارت او، رکوردشکنی کردند.

میانگین صنعتی داو جونز ۲۵۷.۸۶ واحد یا ۰.۸ درصد جهش کرد و به رکورد تاریخی ۳۱٫۱۸۸.۳۸ واحد رسید.

اس‌اندپی ۵۰۰ هم ۱.۴ درصد جهش کرد و به رکورد تاریخی ۳٫۸۵۱.۸۵ واحد دست یافت. کامپوزیت نزدک نزدیک به ۲ درصد جهش کرد و به رکورد جدید ۱۳٫۴۵۷.۲۵ واحد رسید.

هر سه شاخص سهام آمریکا در معاملات دیشب به رکورد جدید میان‌جلسه‌ای هم دست یافتند.

در این میان سهام نتفلیکس با جهش فراتر از انتظار ۱۶.۹ درصدی روبرو شد.

سرمایه‌گذاران امیدوارند جو بایدن ۷۹ ساله بتواند به عنوان ۴۶ امین رئیس‌جمهور آمریکا با بسته کمک مالی ۱.۹ تریلیون دلاری خود وضعیت اقتصاد آمریکا را بهبود ببخشد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۴۱ درصد افزایش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۴۰.۳۹ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با صعود ۰.۷۷ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۹۲۱.۳۷ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با جهش ۰.۵۳ درصدی در سطح ۵۶۲۸.۴۴ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۰۶ درصد بالا رفت و به ۸۲۰۴.۱۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی رشد کرد

سهام آسیا اقیانوسیه در معاملات امروز، پنجشنبه تحت تأثیر واکنش مثبت بازارهای مالی آمریکا به سوگند ریاست‌جمهوری بایدن رشد کردند.

جامع‌ترین شاخص سهام آسیا اقیانوسیه ام‌اس‌سی‌آی بدون سهام ژاپن ۰.۸۹ درصد رشد کرد در حالی که نیکی ژاپن ۰.۷۲ درصد بالا آمد.

در بازار چین کامپوزیت شانگهای ۱.۳۰ درصد جهش کرد و هانگ‌سنگ هنگ‌کنگ بدون تغییر باقی ماند.

ای‌اس‌اکس استرالیا ۰.۷۸ درصد و کوسپی کره‌جنوبی ۰.۸۸ درصد رشد کردند.

در بازار ارز، دلار در برابر ارزهای مهم آسیا افت کرد. نرخ برابری دلار با ین ژاپن و یوآن چین به ترتیب به ۱۰۳.۴۸ واحد و ۶.۴۵۷۷ واحد رسید.

قیمت دلار با آمدن بایدن افت کرد

ارزش دلار آمریکا در حالی با سوگند ریاست‌جمهوری بایدن افت کرد که خوش‌بینی سرمایه‌گذاران به ریاست‌جمهوری او ارزهای مهم جهان را تقویت کرد.

به دنبال مراسم تحلیف جو بایدن، ارزش دلار آمریکا در برابر ین ژاپن ۰.۴ درصد افت کرد و به ۱۰۳.۴۵ واحد رسید که پایین‌ترین سطح در دو هفته گذشته است.

نرخ برابری دلار با دلار کانادا ۰.۷ درصد افت کرد و به ۱.۲۶۰۷ دلار کانادا رسید. این ضعیف‌ترین نرخ برابری دلار در سه سال اخیر است.

دلار در مقابل دلار استرالیا، اسویی، هم ۰.۶ درصد افت کرد و به نرخ برابری ۰.۷۷۴۵ واحد رسید.

نرخ برابری پوند انگلیس با دلار آمریکا به بالاترین سطح سه ساله ۱.۳۷۲۰ واحد جهش کرد.

یورو ۰.۲۱ درصد در برابر دلار تقویت شد و به نرخ برابری ۱.۲۱۲۹ واحد رسید.

چراغ سبز طلا به آمدن بایدن

قیمت جهانی طلا در معاملات دیشب پس از سوگند ریاست‌جمهوری بایدن و با امید به بسته مالی جدید او بیش از یک درصد جهش کرد.

اونس در حال حاضر وارد کانال 1870 دلاری شده است.

سرمایه‌گذاران امیدوارند جو بایدن و وزیر خزانه‌داری او جانت یلن، به زودی بسته کمک مالی جدیدی را برای کمک به اقتصاد آمریکا تصویب کنند.

کارشناسان بازار بر این باورند که طلا در سه‌ماهه دوم سال‌جاری قابلیت بازگشت به هزاره سوم قیمتی خود را دارد؛ در حقیقت اثر موج نقدینگی که از ابتدای سال گذشته تاکنون وارد اقتصاد شده تا آن زمان بیشتر خود را نشان خواهد داد. در ماه‌های آینده که تعداد بیشتری از افراد توسط واکسن ایمن شده‌اند به احتمال زیاد مجددا فعالیت‌های اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد و سطح تقاضا افزایش پیدا خواهد کرد.

مقدار بالای پول‌های پس‌انداز شده در سال گذشته به همراه حجم نقدینگی بالا به جا مانده از اقدامات انبساطی در آن دوره احتمالا سبب خواهد شد تا تقاضا حتی به سطح بالاتری نسبت به قبل از کرونا (حداقل برای دوره‌ای چندماهه) برسد. در نتیجه از نظر کارشناسان بازار در آن مقطع به احتمال زیاد مردم به سرعت افزایش نرخ تورم را حس خواهند کرد. همین موضوع سبب خواهد شد تا طلا در آن شرایط قابلیت صعود به مرز‌های بالاتر قیمتی را به دست بیاورد.

قیمت نفت خام با رشد غیرمنتظره ذخایر نفت آمریکا افت کرد

قیمت نفت خام در معاملات امروز، پنج‌شنبه با انتشار گزارش رشد غیرمنتظره میزان ذخایر نفت انبارهای آمریکا که نگرانی‌هایی را در مورد چشم‌انداز تقاضا ایجاد کرد، افت کرد.

تا ساعت ۱۰:۳۵ به وقت تهران، قیمت پیش‌خرید هر بشکه نفت خام برنت، بنچ‌مارک بین‌المللی قیمت نفت، ۲۲ سنت یا ۰.۴ درصد افت کرد و به ۵۵.۸۶ دلار رسید.

قیمت نفت خام نیمه‌سنگین آمریکا، دابلیوتی‌آی، ۲۴ سنت یا ۰.۵ درصد افت کرد و به ۵۳.۰۷ دلار رسید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد