اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پشتوانه موضع وزیر آموزش و پرورش درباره بازگشایی مدارس چیست؟

سوری گفت: معلوم نیست پشتوانه علمی وزیر آموزش و پرورش برای بازگشایی مدارس در این مقطع چیست؟

به گزارش سایت طلا ،حمید سوری رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا، در واکنش به خبر بازگشایی مدارس در تمام کشور به جز مناطق قرمز اظهار کرد: اظهارات وزیر محترم آموزش و پرورش در خصوص بازگشایی زودهنگام مدارس برای اینجانب که ارتباط تنگاتنگی با موضوع اپیدمی کرونا داشته ام نه تنها موجب نگرانی، بلکه دلهره ای هولناک شد.

رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به روند کاهش بیماری کرونا در هفته‌های اخیر و تصمیم زودهنگام برای بازگشایی مدارس تصریح کرد: نخست اینکه بر هیچکس پوشیده نیست که تلاش هفته های اخیر نیروهای بهداشتی و به ویژه گروههای داوطلب و مردمی چون بسیج در کاهش بار این اپیدمی تا چه میزان به نفع نجات جان و معیشت مردم عزیز کشورمان بوده است. لازم است جناب وزیر آموزش و پرورش وضعیت در آبان ماه و پیش از آن را مجددا به یاد بیاورند و مرور فرمایند که کشور در چه وضعیتی بود، بدیهی است که همه تلاش های انجام شده برای بازگشت به زندگی عادی مردم بوده است ولی هر اقدامی زمان بندی خاص خود را دارد و اگر در این مورد دچار خطای محاسبات شویم هزینه ای بسیار هنگفت بر جامعه تحمیل کرده ایم.

احتمال شعله ور شدن مجدد اپیدمی کرونا با بازگشایی مدارس

سوری درباره خطر بازگشایی مدارس و احتمال خیز مجدد کرونا در کشور گفت: مدیریت بازگشت به شرایط عادی، در شرایط بسیار شکننده فعلی حیاتی است. آنچه برای ما به عنوان جامعه نظام سلامت مطرح است این است که ارتباط مواجهه و پیامد در رخداد بیماری بسیار آشکار است. در شرایطی که هنوز عده قابل توجهی فرد مبتلا یا مشکوک در جامعه تردد دارند، واکسیناسیونی انجام نشده، شاهد اوج گرفتن اپیدمی در بسیاری کشورهای جهان از جمله اروپا هستیم و سطح ایمنی اجتماعی یا گله ای هم هنوز به حد قابل قبول نرسیده احتمال شعله ور شدن مجدد اپیدمی بسیار بالاست.

نگران تصمیمات عجولانه و نسنجیده برای لغو محدودیت ها هستیم

رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا ضمن ابراز نگرانی به دنبال کاهش محدودیت ها بیان کرد: ما هم بسیار مشتاق بازگشت به شرایط عادی هستیم، به آثار مخرب روانی، اجتماعی، اقتصادی و آموزشی این وضع واقف هستیم ولی نگران تصمیمات عجولانه و نسنجیده برای لغو محدودیت های سفر، تشکیل اجتماعات، کم توجهی به موازین محافظتی و بازگشایی مدارس هستیم.

سوری تاکید کرد: متاسفانه اپیدمی کووید۱۹ بعنوان یک اپیدمی حاد، پیشرونده و تهدید کننده به سختی کنترل می شود ولی به سرعت و با کوچکترین سهل انگاری و بی درایتی مجددا فوران پیدا می کند.

وزارت آموزش و پرورش خطای مهرماه در بازگشایی مدارس را تکرار نکند

وی با انتقاد از مواضع آموزش و پرورش مبنی بر بازگشایی مدارس تاکید کرد: معلوم نیست پشتوانه علمی و تحقیقاتی جناب وزیر آموزش و پرورش مبنی بر این که بازگشایی مدارس در این مقطع تاثیر تعیین کننده ای بر شیوع کرونا ندارد چیست؟ این خطای محاسباتی در مهرماه هم موجب شد آن وزارتخانه تصمیم خود را پس از چند روز تغییر دهد و تکرار یک اشتباه معلوم نیست چه عواقبی لااقل برای اعتبار یک وزارتخانه داشته باشد.

تصمیمات کرونایی را به وزارت بهداشت بسپارید

رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به مخالف وزارت بهداشت برای بازگشایی مدارس گفت: همانگونه که خانواده های ایرانی نسل هاست، اختیار تربیت فرزندان خود را به این وزارتخانه سپرده اند آیا بهتر نیست تصمیم گیری در حوزه سلامت را به عهده متولیان اصلی آن یعنی وزارت بهداشت و متخصصان حوزه سلامت بگذاریم و متواضعانه به تصمیم کارشناسان بهداشتی درمانی احترام بگذاریم و به آن تن دهیم؟

سوری ادامه داد: در غیر اینصورت مسئولیت تبعات اینگونه تصمیم گیری ها در مدیریت اپیدمی کرونا را باید خود این بزرگواران برعهده گرفته و پاسخگوی مردم و خانواده هایی باشند که داغدیده و قربانی بی توجهی به این توصیه ها هستند.

بازگشایی مدارس؛ شاید چند هفته بعد

رئیس کمیته اپیدمیلوژی ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کرد: امیدواریم یا دلایل علمی این تصمیم ارائه شود یا در این تصمیم تجدید نظر شود. انشاالله باز گشایی مدارس نه در دراز مدت بلکه چند هفته دیگر که به کنترل کامل اپیدمی رسیدیم میسر خواهد بود. لطفا کمی بیشتر صبور باشید.

گفتنی است؛ سعید نمکی وزیر بهداشت روز گذشته با اعلام مخالفت وزارت بهداشت در بازگشایی مدارس گفت: در حال حاضر مخالف بازگشایی مدارس هستیم. نگرانیم که دوباره با عادی انگاری به تله اردیبهشت و خردادماه بیفتیم. اگر این بار گرفتار شویم، موج و شدت خیز جدید کرونا در کشور شاید بیشتر باشد و نیروهای ما ممکن است توان و انرژی مقابله چندباره با موجی جدید را نداشته باشند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد