گوگل سرانجام خرید Fitbit خود را به پایان رساند. گوگل نام تجاری ساعت های هوشمند را در سال 2018 به مبلغ 2.1 میلیارد دلار خریداری کرده بود ، اما یک تحقیق ضد انحصاری در اروپا ماه ها این روند را متوقف کرد تا اینکه اتحادیه اروپا سرانجام در دسامبر این معامله را تصویب کرد.
امروز ، Fitbit به طور رسمی بخشی از Google است. با به اشتراک گذاشتن اخبار در یک پست وبلاگ ، ریک استرلوح از گوگل همان تعهدات مربوط به حفظ حریم خصوصی را که در قبال اتحادیه اروپا انجام شده بود تکرار کرد و گفت:
این معامله همیشه در مورد دستگاه ها بوده است ، نه داده ها ، و ما از همان ابتدا روشن بودیم که از حریم خصوصی کاربران Fitbit محافظت خواهیم کرد. ما با رگولاتورهای جهانی رویکردی کار کردیم که از حریم خصوصی مصرف کنندگان محافظت می کند ، از جمله مجموعه ای از تعهدات الزام آور که داده های سلامتی و تندرستی کاربران Fitbit را برای تبلیغات Google استفاده نمی کند و این داده ها از سایر داده های تبلیغات Google جدا می شوند.
Google همچنین تعهدات بیشتری را در مورد باز نگه داشتن هر دو سیستم عامل Android و Fitbit برای دستگاه ها و خدمات شخص ثالث به اشتراک گذاشت. به عبارت دیگر ، گوگل قصد ندارد برای امتیاز دادن به Fitbit نسبت به چیزی مانند Galaxy Watch 3 ، اندروید را دوباره کار کند و همچنین نحوه کار Fitbits را تغییر نخواهد داد به طوری که دیگر نمی توانند با همان سرویس های شخص ثالثی که در حال حاضر با آنها کار می کنند ، کار کنند. این شرکت این تعهدات را با همکاری نهادهای نظارتی متعهد شده است ، بنابراین حداقل در صورت تقاضای مسئولیت ، پاسخگو بوده و احتمالاً جریمه می شود.
جیمز پارک ، مدیرعامل Fitbit که در نامه ای در وبلاگ Fitbit نوشت :
شک ندارم که این موفقیت فرصت های زیادی ایجاد خواهد کرد. اما همچنین می خواهم بدانید که بسیاری از مواردی که در مورد Fitbit می دانید و دوست دارید ، به همان صورت باقی خواهد ماند. ما به انجام آنچه درست است ، قرار دادن سلامتی و سلامتی شما در مرکز هر کاری که انجام می دهیم و همچنین ارائه روشی کاملاً متناسب با همه گزینه های متناسب با Android و iOS ، متعهد خواهیم ماند.