اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

جدیدترین وضعیت دلار و بورس در بازارهای جهانی

پوند بیشترین پیشروی مقابل دلار را بین ارزهای مهم داشت.شاخص های بورسی اروپا و آمریکا نیز عملکرد متفاوتی در پیش گرفتند.

به گزارش سایت طلا ، ترکیب تیم آینده دولت بایدن به تدریج در حال کامل تر شدن است و معرفی گزینه های میانه رو برای پست های کلیدی تا حد زیادی باعث آسودگی خاطر معامله گران از در پیش بودن روزهای متعادل تر شده است. طی روزهای آینده دموکرات ها که اکثریت کنگره را در دست دارند برای بار دوم ترامپ را استیضاح خواهند کرد و انتظار می رود نتیجه مشابهی مانند استیضاح قبلی تکرار شود یعنی استیضاح در کنگره رای بیاورد اما در سنا رد شود. هدف اصلی دموکرات ها از این اقدام به پایان رساندن عمر سیاسی ترامپ عنوان می شود.

هنوز معامله گران نسبت به پتانسیل اقتصادها برای احیای کامل تا پایان سال جاری مطمین نیستند و بسیاری از دشواری های ایجاد شده ناشی از کرونا به قوت خود باقی هستند.

از طرفی پایین باقی ماندن نرخ تورم چین فضای بیشتری را به بانک مرکزی این کشور خواهد داد تا سیاست های انبساطی بیشتری را در ماه های آینده اتخاذ کند. در ١٢ ماه منتهی به دسامبر تورم این کشور به مثبت ۰.۲ درصد رسیده که این نرخ ۰.۷ درصد بیشتر از تورم ماه قبل و ۰.۱ درصد کمتر از نرخ پیش‌بینی شده توسط کارشناسان بوده است. هم بانک مرکزی چین و هم بانک مرکزی آمریکا کار دشواری را برای رساندن تورم به محدوده دو درصدی هدفگذاری شده دارند و این مساله تاثیر زیادی روی سیاست گذاری آن ها خواهد داشت.

جو بایدن در اظهاراتی که از آن به عنوان چاپ پول بیشتر استنتاج می شود وعده داده است تریلیون ها دلار دیگر پس از روی کار آمدن دولتش به اجزای مختلف اقتصاد آمریکا تزریق کند.

تحولات ارزی مربوط به چین و آمریکا کماکان یکی از اصلی ترین عوامل تعیین کننده در بازار ارز است. آن طور که دفتر مدیریت ذخایر ارزی چین اعلام کرده، میزان ذخایر ارزی این کشور با ۳۹ میلیارد دلار افزایش نسبت به ماه قبل به سه تریلیون و ۲۱۷ میلیارد دلار رسیده است. تا پایان این ماه چین دارای ۱۱۸.۲۵ میلیارد دلار ذخایر طلا نیز بوده است که در مقایسه با ماه قبل ۸.۲۵ میلیارد دلار بیشتر شده است. از سوی دیگر کسری حساب تجاری آمریکا تا پایان ماه نوامبر به ۶۸.۱ میلیارد دلار رسیده که این رقم پنج میلیارد دلار بیشتر از ماه قبل و بزرگ ترین کسری حساب تجاری ماهانه این کشور در ۱۴ سال اخیر محسوب می شود. کسری حساب تجاری آمریکا با چین ۳۰ میلیارد دلار بوده است.

بانک جهانی در برآورد جدید خود از چشم انداز اقتصاد جهانی پیش بینی کرد متوسط رشد اقتصادی جهان در سال جاری به مثبت چهار درصد برسد. به گفته این نهاد شیوع کرونا و تاخیر در توسعه واکسن باعث شد تا اقتصاد جهانی در سال قبل به طور متوسط ۴.۳ درصد کوچک شود. به گفته این نهاد، پیامدهای منفی همه گیری کرونا بر روی اقتصاد جهانی تا سال ها ادامه خواهد داشت و در صورت آغاز مجدد قرنطینه ها به طور گسترده در جهان در پی جهش های جدید ویروس کرونا، باید انتظار وخامت اوضاع را داشت.

کیت جوکیس- استراتژیست ارزی بانک سوسیت ژنرال گفت: به زبان ساده از نظر معامله گران ارزش فعلی دلار بیش از حدی است که باید باشد و برای همین فکر می کنم روزهای بد دلار ادامه دارد. بازارها به آن چه در حوزه سیاست گذاری پولی رخ می دهد واکنش نشان می دهند و با وضعیت فعلی فشار زیادی روی دلار است. در مقایسه با ماه های ابتدایی سال جذابیت دلار برای بسیاری از معامله گران کاهش پیدا کرده است.

شاخص دلار

شاخص دلار که نرخ برابری آن در مقابل سبدی از ارزهای جهانی را اندازه می‌گیرد، در معاملات امروز با ۰.۲۱ درصد کاهش نسبت به روز گذشته در سطح ۹۰.۲۵۲ واحد بسته شد. نرخ برابری هر فرانک سوئیس نیز معادل ۱.۱۲۴ دلار اعلام شد (نرخ های فوق بر حسب ساعت پایانی معاملات بازارهای ارزی نیویورک محاسبه شده است).

ارزهای اروپایی

در تازه‌ترین دور از معاملات، پوند با ۰.۷۴ درصد افزایش نسبت به روز قبل خود و به ازای ۱.۳۶۲ دلار مبادله شد. یورو ۰.۰۳ درصد بالا رفت و باماندن در کانال ۱.۲۲ به ۱.۲۱۷ دلار رسید.

ارزهای آسیایی

در معاملات بازارهای ارزی آسیایی، هر دلار با ۰.۱۵ درصد کاهش به ۱۰۴.۰۹۷ ین رسید. در برابر همتای استرالیایی، هر دلار آمریکا به ازای ۱.۲۹۳ دلار مبادله شد. همچنین نرخ برابری دلار معادل ۶.۴۶۴ یوان چین اعلام شد.

بورس آمریکا

در وال استریت، همه شاخص‌ها صعودی بودند تا جایی که هر سه شاخص اصلی بورسی در سطح بالا تری از روز قبل خود بسته شدند. شاخص «داوجونز ایدانستریال اوریج» با ۰.۱ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۳۱ هزار و ۴۰.۸۱ واحد بسته شد.

شاخص «اس اند پی ۵۰۰» با ۰.۰۵ درصد صعود تا سطح ۳۸۰۱.۶۲ واحدی بالا رفت و دیگر شاخص مهم بورسی آمریکا یعنی «نزدک کامپوزیت» با ۰.۲۲ درصد جهش در سطح ۱۳ هزار و ۶۴.۷۰ واحدی بسته شد.

بورس‌های اروپایی

در معاملات بازارهای بورس در اروپا، شاخص "فوتسی ۱۰۰" بورس لندن با ۰.۶۵ درصد کاهش نسبت به روز قبل و در سطح ۶۷۵۴.۱۱ واحد بسته شد. شاخص "دکس ۳۰" بورس فرانکفورت در آلمان با ریزش ۰.۰۸ درصدی و ایستادن در سطح ۱۳ هزار و ۹۲۵.۰۶ واحدی به کار خود خاتمه داد و شاخص "کک ۴۰" بورس پاریس با افت ۰.۲ درصدی در سطح ۵۶۵۰.۹۷ واحد بسته شد. در مادرید شاخص "ایبکس ۳۵" ۰.۱۵ درصد پایین رفت و به ۸۳۴۵.۹۰ واحد رسید.

بورس‌های آسیایی

در معاملات بورس‌های آسیا، شاخص‌ها عملکرد خوبی داشتند؛ تا جایی که شاخص "نیک کی ۲۲۵" بورس توکیو ژاپن با صعود ۰.۰۹ درصدی تا سطح ۲۸ هزار و ۱۶۴.۳۴ واحدی بالا رفت. شاخص "هانگ سنگ" بورس هنگ کنگ ۱.۳۲ درصد بالا رفت و در سطح ۲۸ هزار و ۲۷۶.۷۵ واحد بسته شد. در چین شاخص "شانگهای کامپوزیت" صعود ۲.۸۵ درصدی را تجربه کرد و در سطح ۵۵۹۶.۹۵ واحد بسته شد.

در استرالیا شاخص "اس اند پی اس اند ایکس ۲۰۰" بورس سیدنی با ۰.۲۷ درصد کاهش و ایستادن در سطح ۶۶۷۹.۰۸ واحدی به کار خود خاتمه داد. در بین دیگر شاخص‌های مهم آسیایی، شاخص " تاپیکس" ژاپن صعودی بود. (معیار محاسبه تغییرات قیمتی، ساعت پایانی معاملات روزانه بورس نیویورک بوده است)

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد