اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

چای بهتر است یا قهوه؟ کدام را بنوشیم؟

قهوه و چای هر دو از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان هستند که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. می توان گفت که پس از آب این دو نوشیدنی بالا ترین میزان مصرف در سراسر جهان را دارند.

چای بهتر است یا قهوه؟ کدام را بنوشیم؟


قهوه و چای هر دو از محبوب ترین نوشیدنی ها در سراسر جهان هستند که طرفداران بسیاری را به خود اختصاص داده اند. می توان گفت که پس از آب این دو نوشیدنی بالا ترین میزان مصرف در سراسر جهان را دارند.

چای سیاه بیشترین میزان تولید و مصرف را در میان چای ها داشته و در رتبه اول قرار می گیرد. به طور کلی 78 درصد از کل تولید چای مربوط به چای سیاه می باشد.

چای و قهوه هر دو مزایای مشابهی برای سلامتی داشته اما تفاوت هایی نیز دارند. برای مثال کافئین موجود در قهوه بسیار بالا تر از کافئین موجود در چای می باشد. ما در اینجا قصد داریم مشخص کنیم که کدام نوشیدنی بهتر می باشد.

یکی از مهم ترین تفاوت های موجود در چای و قهوه میزان کافئین انها می باشد. کافئین موجود در قهوه به طور معمول دو برابر میزان کافئین موجود در چای می باشد.

دانشمندان معتقدند که محدوده روزانه مصرف کافئین 400 میلی گرم می باشد. هرچند مصرف کم و کنترل شده کافئین می تواند بسیار کمک کننده باشد اما از طرف دیگر مصرف زیادآن می تواند مشکلات زیادی مانند تپش قلب ایجاد کند.

چای و قهوه هر دو حاوی آنتی اکسیدان های زیادی بوده و می توانند به شما در برابر بیماری های مختلفی محافظت کنند. همچنین مزایای بسیاری در درمان و کنترل بیماری ها نیز دارند.

به طور کلی می توان گفت که برای بهره بردن از خواص این دو نوشیدنی بهتر است که از هر دو آنها بهره مند شوید. هرچند متخصصان تغذیه معتقدند که مصرف بیش از حد قهوه می تواند برخی مشکلات سلامتی را ایجاد کند.

اگرچه قهوه با عوارض جانبی متعددی مانند نارسایی قلبی، افزایش ضربان قلب و فشار خون بالا همراه بوده است، اما تحقیقات نشان می دهد که مصرف متوسط ​​بی خطر است.

می توان گفت اگر تمایل به نوشیدن زیاد این نوشیدنی ها دارید و یا به دنبال یک آرام بخش خوب می گردید چای گزینه مناسب تری برای شما می باشد.

اما اگر می خواهید فعالیت مغزتان افزایش یابد و سطح هوشیاری خود را بالا برید بهتر است قهوه را انتخاب کنید. اما مراقب باشید که بیش از حد این نوشیدنی را مصرف نکنید.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد