اونس طلا2232.37
مظنه14,366,000
18 گرم3,316,400
ارزش سکه32,366,598
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

سقوط فوق العاده شدید قیمت دلار در بازار

دلار تهران از روز پنج شنبه با یک سقوط بسیار سنگین قیمت مواجه شده و قیمت آن به شکل گسترده ای کاهش یافت. کارشناسان پیش بینی می کنند که ممکن است دلار کف قیمت جدیدی را برای خود پیدا کند.

سقوط فوق العاده شدید قیمت دلار در بازار


دلار تهران از روز پنج شنبه با یک سقوط بسیار سنگین قیمت مواجه شده و قیمت آن به شکل گسترده ای کاهش یافت. کارشناسان پیش بینی می کنند که ممکن است دلار کف قیمت جدیدی را برای خود پیدا کند.

دلار تهران مجددا با سنگین‌ترین افت قیمتی مواجه شد تا فروشندگان قدرت را در بازار به دست بگیرند، دلار در صورتی میتواند به‌سوی کانال 24 هزار تومان برود که حواله درهم در کانال 6700 تومان تثبیت شود.

وقتی دلار تهران با اعلام رسمی پیروزی بایدن، اطمینان بیشتری نسبت به پایان کار ترامپ پیدا کرد فشار فروش را بخود دید، افزون بر این، پیروزی دموکراتها در مجلس سنا نیز معامله‌گران را نسبت به برداشته شدن تحریم ها خوش‌بین‌تر کرد که در نتیجه ممکن هست کف‌های جدید قیمتی برای دلار به ثبت برسد.

کارشناسان معتقدند که موج دوم افت قیمت دلار شروع شده است و موج سومی نیز در راه خواهد بود. موج سوم زمانی شروع خواهد شد که گمانه‌زنی‌ها پیرامون مذاکره ایران و آمریکا در دوران بایدن افزایش پیدا کند.

دلار دیگر مکان امنی برای سرمایه‌گذاری نیست و به واسطه کاهش ریسک‌های سیاسی، معامله‌گران بزرگ بتدریج از این بازار خارج خواهند شد.

از طرف دیگر کارشناسان و معامله گران سنتی بازا معتقدند که کف قیمتی دلار در همین هفته مشخص خواهد شد و پس از آن، معامله گران با آرامش بیشتری خریدهای خود را از سر خواهند گرفت.

اگر این هفته افت قیمتی رخ دهد، موقتی است و بدنبال آن، خریدهای ارزی بیشتر خواهد شد.بسیاری از خریداران منتظر مشخص شدن تکلیف ترامپ بودند و پس از یک نزول قیمتی، از آنجا که احتمال زیادی نمی دهند در سال جاری اتفاق خاص دیگری رخ دهد، خریدهای خود را انجام خواهند داد و روند دلار بعلت محدودیت فروش نفت مجددا افزایشی خواهد شد.

بازار برد بایدن را پیشخور کرده و دیگر این مساله نمیتواند، موقعیت خرید و فروش معامله‌گران را تحت‌تاثیر قرار دهد. از این پس بازار به دو اتفاق واکنش نشان خواهد داد

اول اخبار مربوط به مذاکره یا عدم‌مذاکره ایران و آمریکا و دوم تعیین‌تکلیف FATF در مجمع تشخیص مصلحت. لذا خبری از افت بیشتر قیمت دلار در هفته جاری نخواهد بود و قیمت در کانال 25 حفظ خواهد شد.

صرافی ملی از صبح امروز قیمت دلار را طی 5 مرحله کاهش داده و هم اکنون قیمت خرید دلار 24 هزار تومان و قیمت فروش آن 24,900 تومان می باشد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد