اونس طلا2194.65
مظنه14,176,000
18 گرم3,272,500
ارزش سکه31,938,528
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

آمریکا ۱ فرد و ۱۶ شرکت مرتبط با ایران را تحریم کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه یک فرد و ۱۶ شرکت را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» این وزارتخانه اضافه کرده است.

به گزارش سایت طلا، وزارت خزانه‌داری آمریکا امروز سه‌شنبه از اعمال تحریم‌های جدید علیه افراد و شرکت‌های مرتبط با ایران خبر داد.

وزارت خزانه‌داری آمریکا اسامی یک فرد و ۱۶ شرکت مستقر در کشورهای ایران، آلمان، انگلیس، چین را به فهرست «اتباع و افراد خاص تحریم شده» (SDN) این وزارتخانه اضافه کرد.

تمامی این شرکت‌ها ذیل فرمان اجرایی شماره ۱۳۸۷۱ در فهرست مذکور قرار گرفته‌اند. این فرمان اردیبهشت‌ماه سال گذشته توسط ترامپ برای اعمال تحریم‌ علیه بخش‌های آهن، فولاد، آلومینیوم و مس ایران صادر شده است.

وزارت خزانه‌داری آمریکا در بیانیه‌ای تصریح کرده است: «امروز دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری یک شرکت چینی عرضه‌کننده الکترودهای گرافیتی که محصولی کلیدی در تولید فولاد به شمار می‌رود را در فهرست تحریم قرار داد.۱۲ شرکت ایرانی تولیدکننده فولاد و سایر محصولات فلزی نیز به همراه ۳ نمایندگی خارجی فروش یک شرکت اصلی فعال در زمینه فلزات و معدن ایران هم تحریم شدند.»

«استیون منوشین»، وزیر خزانه‌داری آمریکا گفت: «دولت ترامپ به قطع جریان درآمدی رژیم ایران که همچنان به دنبال حمایت مالی از گروه‌های تروریستی، پشتیبانی از رژیم‌های متجاوز و تلاش برای دستیابی به سلاح‌های کشتار جمعی است ادامه می‌دهد.»

وزارت خزانه‌داری آمریکا ۸ تیرماه سال جاری هم ۸ شرکت مستقر در ایران، امارات، هنگ‌کنگ و آلمان که در بخش فلزات ایران فعال بودند در فهرست تحریم‌ها قرار داده بود.

اعمال این تحریم‌ها بخشی از سیاست موسوم به کارزار فشار حداکثری است که دولت آمریکا بعد از خروج از «برنامه جامع اقدام مشترک» یا برجام علیه ایران را از سر گرفته است.

دولت آمریکا به موجب این سیاست علاوه بر احیای تحریم‌ها به سیاست‌هایی تحریک‌آمیز علیه ایران، از جمله ترور سردار قاسم سلیمانی، فرمانده نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی روی آورده است.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که دوران ۴ ساله ریاست‌جمهوری ترامپ رو به اتمام است او در تحقق این هدف ناکام مانده و ترامپ از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد