اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش‌بینی قیمت طلا فردا ۱۶ دی / تولید نفت قیمت طلا را چقدر گران می‌کند؟

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران می‌گوید: با توجه به افزایش انس جهانی طلا و افزایش تولید نفت قیمت طلا احتمال دارد فردا جزئی نوسان داشته باشد.

به گزارش سایت طلا به گفته دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران قیمت طلا و سکه گران شد. علت گرانی گرانی قیمت طلا در بازارهای داخلی به دو موضوع مربوط است:
۱- تاثیر افزایش ۳۸ دلاری انس جهانی طلا و رسیدن آن به کانال یک هزار و ۹۳۱ دلار.
۲- افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید نفت در سال ۲۰۲۱
۳- نوسان جزئی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۹۰۰ تومان.

همچنین توافق اوپک پلاس برای افزایش ۵۰۰ هزار بشکه‌ای تولید روزانه نفت در ژانویه ۲۰۲۱ هم در افزایش انس جهانی طلا بی‌تاثیر نیست. به گفته فروشندگان طلا چنانچه تولید نفت افزایش یابد قیمت نفت در جهان کاهش و به ازای آن قیمت طلا گران می‌شود.

دیروز رویترز گزارش داد که اوپک و روسیه در روز پنجشنبه توافق کردند از ابتدای ژانویه سال آینده میلادی تولید خود را کمی افزایش داده و ۵۰۰ هزار بشکه در روز اضافه کنند ولی نتوانستند در مورد سیاست وسیع‌تر و بلندمدت تولید در ادامه سال آینده میلادی تصمیم گیری کنند.

نادر بذرافشان معتقد است: با توجه به افزایش انس جهانی طلا و افزایش تولید نفت قیمت طلا احتمال دارد فردا جزئی نوسان داشته باشد.

چرا قیمت طلا ناگهانی گران شد

حال چرا قیمت طلا ناگهانی گران شد؟ محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلا و جواهر تهران در این باره به گفته است: « ارزش دلار در بازارهای جهانی افت کرد. همین مسئله باعث شد که تقاضا برای خرید طلا افزایش یابد و قیمت طلا در بازارهای جهانی به شکل بی‌سابقه‌ای بالا رود.»

دبیر هیات مدیره اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره آینده قیمت طلا به تجارت‌نیوز گفت: افزایش تولید نفت در بازار طلا رابطه عکس دارد. چنانچه تولید نفت در سال ۲۰۲۱ افزایش یابد قیمت نفت کاهش و قیمت طلا بالا می‌رود. از این‌رو احتمال دارد قیمت طلا در این سال جزئی نوسان داشته باشد.

قیمت سکه چقدر گران شد؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز گذشته ۳۲ هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۸۷ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید اما ۲۳۰ هزار تومان گران شد و به قیمت ۱۲ میلیون و ۸۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه با ۱۵۰ هزار تومان رشد با قیمت شش میلیون و ۳۵۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به آخرین معاملات با ۸۰ هزار تومان افزایش به قیمت چهار میلیون و ۲۸۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه گرمی اما ۱۶۴ هزار تومان ارزان شد و به قیمت دو میلیون و ۴۰۰ هزار تومان رسید.

منبع:تجارت نیوز

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد