اونس طلا2206.54
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

هر مسافر حداکثر چقدر ارز می‌تواند خارج کند؟

هر مسافر می‌تواند تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها وارد و تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهای از مرزهای هوایی، تا سقف ۲۰۰۰ یورو یا معادل به سایر ارز از طریق مرزهای زمینی، ریلی و دریایی خارج کند.

به گزارش سایت طلا، پیش از شیوع ویروس کرونا همواره تعداد قابل توجهی سفرهای خارجی شکل می‌گرفت و مسافران برای رفع نیازهای و امرار معاش خود مجبور بودند تا پول خود را به پول ملی مقصد خود تبدیل کنند که ویروس کرونا میزان سفرها را کم کرده است.

در این بین همواره سوالات زیادی مطرح می‌شود که هر مسافر تا چه میزان می‌تواند ارز به صورت اسکناس وارد یا خارج کند؟ همچنین، روند ورود یا خروج ارز اسکناسی بیش از سقف تعیین شده چگونه است؟

بدین منظور در این گزارش شرایط ورود و خروج ارز، سقف مجاز ورود و خروج ارز و یا سقف مجاز ورود و خروج ریال توسط هر مسافر اعلام شده است.

طبق اعلام بانک مرکزی، ورود ارز توسط هر مسافر تا سقف ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها و خروج ارز نیز تا سقف ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزهای از مرزهای هوایی، تا سقف ۲۰۰۰ یورو یا معادل به سایر ارز از طریق مرزهای زمینی، ریلی و دریایی مجاز است.

شرایط ورود و خروج ارز بیش از حد مجاز

همچنین، در صورت ورود بیش از سقف تعیین شده ارز اسکناسی، مسافر باید در مبادی ورودی نسبت به اظهار ارز همراه خود (به صورت کتبی یا شفاهی) به گمرک ایران اقدام و اطلاعات مورد نیاز را به صورت سیستمی از طریق درگاه گمرک ثبت کند.

علاوه براین، مسافر می‌تواند قبل از ورود به کشور از طریق درگاه ذکر شده ارز همراه خود را به صورت سیستمی اظهار کند.

از سوی دیگر، مسافرانی که قصد خروج ارز مازاد بر ۵۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای هوایی و مازاد بر ۲۰۰۰ یورو یا معادل آن به سایر ارزها از مرزهای زمینی، ریلی و دریایی دارند باید، پس از مراجعه به گمرک و اظهار ارز مربوطه و دریافت کد رهگیری، به یکی از شعب بانک ملی مراجعه کرده و میزان ارز مورد نظر را تحویل دهند و در ازای آن یک رسید چاپی از بانک ملی دریافت کنند.

سقف مجاز خروج و ورود ریال چه قدر است؟

همچنین، میزان ورود و خروج ریال توسط هر مسافر حداکثر تا ۵۰۰ هزار تومان مجاز است‌.

طبق این گزارش، بانک مرکزی در آخرین دستورالعمل خود اعلام کرده بود که هر شخصی می‌تواند حداکثر تا ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها در داخل کشور حمل و نگهداری کند.

علاوه براین، حمل و نگهداری بیش از ۱۰ هزار یورو یا معادل آن به سایر ارزها، به داشتن یکی از مدارک شامل سند موسسه اعتباری، رسید سنا و اظهارنامه گمرکی نیاز دارد.

منبع:ایسنا

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد