اونس طلا2209.09
مظنه14,186,000
18 گرم3,274,800
ارزش سکه31,961,058
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طرح مجلس برای «مهریه»

با توجه به افزایش قیمت سکه بسیاری از مردان ایرانی دیگر توان پرداخت اقساط مهریه خود را نداشته و بر اساس قوانین موجود در خطر دستگیری و زندانی شدن قرار دارند.

به گزارش سایت طلا،در ادامه طرح های جنجالی و بحث برانگیز مجلس شورای اسلامی برای مسائل مختلف، کاظم دلخوش سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس از طرح اصلاح قانون مهریه خبر داد و گفت: "هم اکنون اقدامات کارشناسی این طرح در دست اجراست."

او با اشاره به وجود مشکلاتی در زمینه پرداخت مهریه افزود: "هدف ما ایجاد توازن در این زمینه برای مردان و زنان و همچنین رعایت حقوق زوجین است."

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس گفت: «در تدوین این طرح از نظرات قوه قضائیه، وکلا و کارشناسان مربوطه استفاده شده است.»

دلخوش افزود: «با توجه به افزایش قیمت سکه شاهد مشکلاتی در پرداخت مهریه هستیم که این امر موجب بی انگیزه شدن جوانان برای ازدواج شده است.»

او یادآور شد: "ما به عنوان قانونگذار باید به گونه‌ای عمل کنیم که از قوانین به صورت درست و در جهت اجرای عدالت استفاده شود."

سخنگوی کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس همچنین با اشاره به تصویب قانونی در خصوص مهریه تا ۱۱۰ سکه در دوره‌های گذشته مجلس افزود: «هم اکنون با شرایط فعلی اقتصادی کشور محدودیت‌هایی برای پرداخت این میزان سکه وجود دارد و همین امر موجب اختلاف در خانواده‌ها نیز شده است.»

به گفته دلخوش در طرح اصلاح قانون مهریه سعی شده است ضمن ساماندهی این امر، تعادلی نیز در این زمینه ایجاد شود.

جزییات طرح مورد بررسی مجلس هنوز اعلام نشده است اما این اتفاق پس از آن رخ می دهد که در هفته های اخیر تجمع هایی از سوی بدهکاران مهریه مقابل پارلمان برگزار شده است.

با توجه به افزایش قیمت سکه بسیاری از مردان ایرانی دیگر توان پرداخت اقساط مهریه خود را نداشته و بر اساس قوانین موجود در خطر دستگیری و زندانی شدن قرار دارند.

قوه قضائیه در این باره اقداماتی انجام داده است از جمله آنکه بدهکاران مهریه زندانی نمی‌شوند و یا اینکه دستور العملی جدید درباره مطالبه مهریه ابلاغ کرده است.

با این وجود منتقدان می گویند حل مسئله مهریه با تغییر بنیادین قانون امکان پذیر است. این دسته معتقدند زمانی ماجرای مهریه حل می شود که زن و مرد حقوق مساوی در بحث ازدواج داشته باشند، در این باره تاکید بیشتر بر بحث حق طلاق است. که در حال حاضر قانون آن را منحصر به مرد کرده است.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد