اونس طلا2220.06
مظنه14,226,000
18 گرم3,284,000
ارزش سکه32,051,178
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

طلای جهانی گران شد / چرا مردم طلا نمی‌خرند؟

عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران می‌گوید: مردم به جای خرید طلا، نظاره‌گر هستند. پیش‌بینی می‎‌شود قیمت طلا فردا مجدد روند نزولی داشته باشد. هر چند که این کاهش قیمت جزئی است.

به گزارش سایت طلا، قیمت طلا اندکی بالا رفت اما سکه ارزان شد. به گفته فروشندگان طلا علت کاهش قیمت سکه به دو عامل ارتباط دارد؛ یکی کاهش جزئی قیمت دلار و رسیدن آن به کانال ۲۵ هزار و ۶۲۰ تومان و دیگری کاهش میزان تقاضا.

قیمت سکه در حالی ارزان شد که قیمت انس جهانی طلا نسبت به روز پنج‌شنبه پنج دلار افزایش یافته است و در بازارهای جهانی با قیمت یک هزار و ۸۹۳ دلار معامله شده است. همین مسئله قیمت طلا را اندکی بالا برده است.

به گفته عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران، با تدوام ثبات قیمت ارز و طلا پیش‌بینی می‎‌شود قیمت طلا فردا مجددا روند نزولی داشته باشد. هر چند که این کاهش قیمت طلا جزئی است.

نادر بذرافشان معتقد است: این روزها قیمت طلا و سکه به ثبات رسیده است. در بازار خرید و فروش طلا و سکه وجود ندارد. در یک ماه گذشته قیمت سکه بین ۱۱ میلیون و ۴۰۰ هزار تومان تا ۱۲ میلیون تومان نوسان داشته این در حالی است که تا به امروز قیمت سکه ثابت باقی مانده است.

انس جهانی افزایش یافت

دیروز هم محمد کشتی‌آرای، نایب رئیس دوم اتحادیه طلای تهران گفته بود: «در سال ۲۰۲۱ چنانچه با تولید واکسن کرونا این ویروس از بین برود، احتمالا قیمت انس جهانی ۱۰ درصد کاهش پیدا کند.» پیش‌بینی که محقق نشد و قیمت انس جهانی امروز نسبت به روز پنج‌شنبه پنج دلار گران شد.

عضو هیات مدیره اتحادیه طلای تهران درباره وضعیت بازار طلا به تجارت‌نیوز گفت: مردم به جای خرید طلا، نظاره‌گر هستند. توصیه ما این است که قیمت طلا در یک ماه اخیر ثبات پیدا کرده بنابراین مردم می‌توانند به معاملات خرید و فروش طلا و سکه ادامه دهند.

قیمت سکه چقدر ارزان شد؟

بذرافشان در ادامه با اشاره به قیمت انواع سکه اظهار کرد: قیمت طلای ۱۸ عیار نسبت به روز پنج‌شنبه دو هزار تومان افزایش یافت و با نرخ یک میلیون و ۱۵۲ هزار تومان معامله شد. سکه طرح جدید اما ۸۰ هزار تومان ارزان شد و به قیمت ۱۱ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان رسید.

همچنین امروز قیمت نیم سکه، ربع سکه و سکه گرمی هر یک ۳۰ هزار تومان کاهش یافت. نیم سکه امروز با قیمت شش میلیون و ۱۸۰ هزار تومان معامله شد. ربع سکه هم نسبت به آخرین معاملات با قیمت چهار میلیون و ۱۷۰ هزار تومان فروخته شد.

قیمت سکه گرمی هم با قیمت دو میلیون و ۳۳۰ هزار تومان معامله شده است.

منبع:تجارت نیوز

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد