اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

سقوط 43 هزار واحدی شاخص بورس در اولین روز هفته/ بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

شاخص کل بورس تهران در پایان معاملات امروز شنبه ۱۳ دی‌ماه با ریزش ۴۳ هزرا و ۶۸۵ واحدی به رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار و ۱۱۲ واحد رسید. در این روز همه گروه‌ها چه شرکت‌های کوچک و چه شرکت‌های بزرگ به صورت یک دست روند نزولی داشتند.با این تفاوت که در نماد‌های کوچک حجم معاملات پایین جلوی کاهش قیمت پایانی را گرفت.

به گزارش سایت طلا،در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل بورس بیش از ۳ درصد و شاخص کل هم‌وزن نیز بیش از ۱٫۸ درصد افت کرد تا نگرانی‌های سهامداران نسبت به افت شدید بورس بیشتر شود.

شاخص کل بورس امروز با ۴۳ هزار و ۶۸۲ واحد کاهش رقم یک میلیون و ۳۵۴ هزار واحد را ثبت کرد. شاخص کل با معیار هم وزن نیز با ۸۵۳۹ واحد کاهش به رقم ۴۵۵ هزار و ۱۶۸ واحد رسید.

امروز یک میلیون معامله با ارزش ۸۶ هزار و ۵۱۹ میلیارد ریال انجام شد.

ملی صنایع مس ایران، فولاد مبارکه اصفهان، صنایع پتروشیمی خلیج فارس، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، معدنی و صنعتی گل گوهر، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۵۰۳ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۱۹ هزار و ۲۲۲ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار دو میلیارد و ۲۹۴ هزار برگه سهم به ارزش ۸۴ هزار و ۳۹۴ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای اعتباری ملل (وملل)، توزیع داروپخش (دتوزیع)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، آسیا سیر ارس (حآسا)، کلر پارس ( کلر)، افرانت (افرا)، شهرسازی و خانه سازی باغمیشه (ثباغ)، تولیدات پتروشیمی قائد بصیر (شبصیر)، زرین معدن آسیا (فرزین) و شرکت بیمه اتکایی امین (اتکام) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، هلدینگ صنایع معدنی خاورمیانه (میدکو)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، صنعتی مینو (غصینو)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، پتروشیمی مارون (مارون)، بیمه کوثر (کوثر) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

شاخص بورس فردا چگونه پیش بینی می شود؟

ایمان رئیسی، کارشناس بازار سرمایه در رابطه با بورس فردا گفت: با توجه به جمع شدن صف‌های فروش در نمادهای مورد توجه بازار سهام، احتمال می‌رود بورس فردا متعادل‌تر از امروز باشد.

محمد خبری‌زاد، کارشناس بازار سرمایه نیز در رابطه با بورس فردا گفت: بورس فردا به معاملات نیم ساعت پایانی امروز بستگی دارد. ما امیدوار بودیم که صف‌های فروش در ساعت پایانی بازار امروز جمع شود و بورس فردا در مقایسه با امروز متعادل‌تر شود. اما صف‌های فروش در ساعت پایانی روز بدون تغییر ماند و نگرانی عمده این است که بازار فردا هم مانند امروز باشد. اگرچه پیش‌بینی می‌شود که بازار فردا متعاد‌تر از امروز باشد.

از طرفی برخی از کارشناسان عقیده دارند ریزش‌های بازار سهام با توجه به متغیرهای موجود و سیگنال‌های مثبت بازار منطقی نیست و بازار سهام با توجه به پارامترها و متغیرهای تاثرگذار حرکت نمی‌کند. به عبارتی کارشناسان معتقدند که بازار همچنان دستوری حرکت می‌کند و حقوقی‌ها روند منطقی بازار را بر هم زده‌اند. عاملی که سبب می‌شود بازار از روند منطقی خود خارج نشود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد