اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

مصوبه شورای رقابت آرامش بازار را بر هم زد/افزایش 5 تا 10 میلیونی قیمت خودرو/لیست قیمت‌های خودرو با فرمول جدید شورای رقابت

براساس تصمیم شورای رقابت قرار است از اول بهمن ماه متناسب با افزایش تولید؛ قیمت ۱۸ خودرو تغییر پیدا کند و همین موضوع عاملی شده تا بازار به این تصمیم واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت‌ها باشد.

به گزارش سایت طلا،مشاهدات بازار امروز خودرو نشان می‌دهد، مصوبه اخیر شورای رقابت با برهم زدن آرامش بازار موجب افزایش ۵ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت انواع خودرو‌ها شد.

براساس تصمیم شورای رقابت قرار است از اول بهمن ماه متناسب با افزایش تولید؛ قیمت ۱۸ خودرو تغییر پیدا کند و همین موضوع عاملی شده تا بازار به این تصمیم واکنش نشان داده و شاهد افزایش قیمت‌ها باشد.

شورای رقابت روز گذشته دستورالعمل جدید قیمت خودرو را صادر کرد، که بر اساس آن با حذف نرخ تورم از فرمول قبلی قیمت گذاری، حالا قیمت بازار را در فرمول جدید جایگزین نرخ تورم شده است. این در حالی است که مردم انتظار داشتند با نزولی شدن نرخ تورم و برنامه ریزی برای رشد تولید شاهد کاهش قیمت خودروها باشیم.

در فرمول جدید دیگر تورم بخشی نقشی ندارد بلکه روی قیمت متوسط بازار تمرکز دارد. در سه ماهه فصل زمستان، تغییرات قیمت کارخانه بر اساس قیمت بازار خواهد بود، از بهمن ماه قیمت جدید روی خودرو اعمال می‌شود.

به گفته رضا شیوا رییس شورای رقابت ، نکته مهم فرمول قیمت گذاری بحث تولید است. اگر تولید افزایش پیدا نکند، افزایش قیمتی نخواهیم داشت. هر چقدر تولید افزایش پیدا کند قیمت افزایش می‌یابد.

البته فعالان بازار معتقدند افزایش قیمت امروز خودرو متأثر از جو روانی تغییر قیمت ۱۸ خودرو آن هم از اوایل بهمن ماه بوده است و به طور حتم طی چند روز آینده فروکش خواهد کرد.

مشاهدات بازار خودرو نشان می‌دهد قیمت پراید که تا دیروز به 100 میلیون تومان رسیده بود امروز به 103 میلیون تومان افزایش یافته و تیبا 2 نیز که با قیمت 122 میلیون تومان به فروش می رسید، امروز قیمتش به 124 میلیون تومان افزایش یافت.

در مورد سمند هم باید بگوییم که قیمت این خودرو طی یک شب از 176 میلیون تومان به 178 میلیون تومان رسیده و قیمت پژو 405 مدل جی ال ایکس نیز از 177 میلیون تومان در روز گذشته به 179 میلیون تومان در روز جاری افزایش یافته است.

همچنین قیمت پژو 206 تیپ 2 از 187 میلیون تومان به 191 میلیون تومان رسیده و قیمت پژو 206 تیپ 5 از 247 میلیون تومان در روز گذشته به 251 میلیون تومان در روز جاری افزایش یافته است.

سعید موتمنی رئیس اتحادیه نمایشگاه داران خودرو، در خصوص آخرین وضعیت قیمت خودرو در بازار، گفت: وضعیت بازار خودرو بسیار آرام است، نوسانات جزئی در این بازار وجود دارد اما همچنان روند آرامی را دارد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با تاکید بر اینکه تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو، اثرات کوتاه مدتی روی بازار خواهد گذاشت، گفت: روز گذشته خبری مبنی بر تغییر فرمول قیمت گذاری خودرو از سوی شورای رقابت منتشر شد که ممکن است اثرات روانی ۲، ۳ روزه در بازار بگذارد. اختلاف قیمت ۳۰ درصدی بین قیمت کارخانه و بازار وجود دارد و همین میزان نیز طی ۲ ماه آینده حفظ خواهد شد.

موتمنی تشریح کرد:این تغییر فرمول مختص به برخی از خودروها است که آن هم مبنی بر افزایش تولید است، حال ممکن است عده‌ای از این فضای پیش آمده سوء استفاده کنند. بازار از اوایل آبان ۳۰ درصد کاهش قیمت را حفظ کرد و همچنان شاهد ثبات قیمت در این بازار هستیم.

وی تشریح کرد: می‌توان گفت تا ۲ ماه آینده هیچ افزایش قیمتی در بازار خودرو نخواهیم داشت چرا که نرخ ارز به ثبات کلی رسیده است. به دلیل اینکه در بازار سرمایه نوسانات ارزی نداریم و از آنجایی که ارز تاثیرات مستقیمی در بازار خودرو دارد، بنابراین پیش بینی می‌شود تا آخر سال تغییراتی در نرخ خودرو رخ ندهد.

رئیس اتحادیه نمایشگاه‌داران خودرو با بیان اینکه خرید و فروش در بازار به نقطه صفر رسیده است و معامله‌ای انجام نمی‌شود، ادامه داد: در حال حاضر قیمت‌های موجود در بازار صرفا روی کاغذ اعلام می‌شود و سلیقه ای است، البته مشتریان توان خرید خودرو با قیمت‌های موجود را ندارند و افراد منتظر هستند نرخ خودرو به قیمت واقعی برسد.

قیمت‌های خودرو با فرمول جدید شورای رقابت امروز ۱۰ دی ۹۹

در میان خانواه سمند، باید سمند LX را پرچمدار افزایش قیمت در فصل زمستان به نسبت پاییز معرفی کرد.

بررسی یک ماهه قیمت انواع خودروهای پرتیراژ و مشتری پسند نشان داد، در زمستان ۹۹ به نسبت مدت مشابه در آذر۹۹ بر قیمت سمند LX در بازار ۹ میلیون تومان افزوده شده است.

این در حالی است که قیمت سمند EF۷ دوگانه سوز تغییری نداشته و همچنان ۲۱۴ میلیون تومان است.

گفتنی است با وجود نوسان قیمت ها در بازار خودرو، همچنان معامله و خرید و فروشی انجام نمی شود و خریداران از فاز انتظاری ریزش بیشتر قیمت ها خارج نشده اند.

مقایسه قیمت انواع سمند در دی و آذر ۹۹

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد