اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

روند نزولی شاخص بورس در اولین روز هفته/شاخص بورس فردا به کدام سو می رود؟

شاخص کل در بازار بورس امروز ۲۴ هزار و ۳۵۱ واحد افت داشت که در نهایت این شاخص به عدد یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد رسید.

به گزارش سایت طلا،شاخص کل بورس امروز با ۲۴ هزار و ۳۳۵ واحد کاهش در رقم یک میلیون و ۴۲۳ هزار واحد ایستاد. شاخص کل با معیار هم وزن با ۵۰۳۸ واحد افزایش رقم ۴۷۳ هزار و ۵۴۶ واحد را ثبت کرد.

معامله گران این بازار دو میلیون معامله به ارزش ۱۲۳ هزار و ۵۹۸ میلیارد ریال انجام دادند.

صنایع پتروشیمی خلیج فارس، ملی صنایع مس ایران، سرمایه گذاری تامین اجتماعی، فولاد مبارکه اصفهان، سرمایه گذاری نفت و گاز و پتروشیمی تامین و پالایش نفت اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز حدود ۷۰ واحد کاهش داشت و بر روی کانال ۲۰ هزار و ۷۳ واحد ثابت ماند.

همچنین در این بازار سه میلیارد و ۷۷۰ هزار برگه سهم به ارزش ۶۶ هزار و ۸۴۸ میلیارد ریال داد و ستد شد.

امروز نمادهای سنگ آهن گهرزمین (کگهر)، پلیمر آریا ساسول (آریا)، پتروشیمی زاگرس (زاگرس)، تولید نیروی برق دماوند (دماوند)، مدیریت انرژی تابان هور (وهور)، توسعه مولد نیروگاهی جهرم (بجهرم)، توکاریل (توریل)، بیمه کوثر (کوثر)، ویتانا (غویتا)، مدیریت سرمایه گذاری کوثر بهمن (وکبهمن) و جنرال مکانیک (رنیک) با تاثیر مثبت بر شاخص این بازار همراه بودند.

امروز نمادهای بیمه پاسارگاد (بپاس)، فولاد هرمزگان جنوب (هرمز)، سرمایه گذاری صبا تامین (صبا)، پتروشیمی مارون (مارون)، سهامی ذوب آهن اصفهان (ذوب)، پتروشیمی تندگویان (شگویا)، بانک دی (دی)، سرمایه گذاری مالی سپهر صادرات (وسپهر)، صنعتی مینو (غصینو)، فرابورس ایران (فرابورس) و شرکت آهن و فولاد ارفع (ارفع) تاثیر منفی بر شاخص این بازار را داشتند.

در جریان معاملات امروز بازار سهام، شاخص کل با افتی بیش از 1.5 درصد به کار خود پایان داد و شاخص‌سازان نیز با عملکرد نزولی از نمادهای کوچک عقب ماندند.

محمدمهدی عشریه، کارشناس بازار سرمایه، درباره عملکرد امروز بازار سهام توضیح داد: درحال حاضر بازار درگیر نوسان است اما میل به کاهش در آن دیده می‌شود و این روند به شکلی متعادل‌تر اما بدون صعودی شدن تا یک یا دو هفته دیگر همچنان برقرار است.

او ادامه داد: فعلا نمی‌توان پیش‌بینی کرد که بازار سهام فردا مثبت است یا منفی اما در نهایت تا حداکثر 2 هفته آینده که کف شاخص کل مشخص شود نزولی یا صعودی بودن بازار سرمایه نیز مشخص می‌شود.

این کارشناس بازار سهام درباره شاخص هم‌وزن که روند مثبتی را در پیش گرفته، گفت: در حال حاضر وضعیت شاخص هم‌وزن خوب است و این روند صعودی را نیز ادامه خواهد داد.

عشریه درباره بلاتکلیفی فعلی بازار سهام بیان کرد: بازار سرمایه درحال حاضر مشغول کف‌سازی است که این اتفاق به نفع بازار است. درنهایت لیدری بازار از صنایعی مانند صنعت خودروسازی عوض می‌شود و تمایلات به سمت دیگر بازار می‌رود.

این کارشناس درباره تاثیر کوچ سهامداران از شاخص‌سازان به سمت نمادهای کوچک اما مثبت، گفت: بازار سهام تا پایان هفته عملکردی متعادل خواهد داشت و فکر می‌کنم بازار سهام نیازمند اصلاح بود و این اصلاح به نفع آینده بازار خواهد بود. این روند در نهایت باعث رشد بازار سرمایه تا پایان سال و سال آینده می‌شود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد