اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

پیش بینی یک ساله طلا، آیا هم اکنون وقت خرید طلاست؟

در ماهی که گذشت قیمت طلا شاهد اتفاقات بسیاری بود که بر روی قیمت آن تاثیر گذاشت. می توان گفت که طلا در حال حاضر در سطوح نه چندان بالایی قرار داشته که می تواند فرصت خرید خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

پیش بینی یک ساله طلا، آیا هم اکنون وقت خرید طلاست؟


در ماهی که گذشت قیمت طلا شاهد اتفاقات بسیاری بود که بر روی قیمت آن تاثیر گذاشت. می توان گفت که طلا در حال حاضر در سطوح نه چندان بالایی قرار داشته که می تواند فرصت خرید خوبی برای سرمایه گذاران باشد.

در آستانه پایان سال میلادی هستیم و قیمت طلا حدود 20 درصد نسبت به سال گذشته میلادی افزایش داشته است. مهم ترین عامل این افزایش قیمت طلا را می توان شیوع همه گیری ویروس کرونا و بحران اقتصادی حاصل از آن دانست.

در حال حاضر هر انس طلای جهانی 1880 دلار قیمت دارد. بالا ترین قیمتی که طلا در سال 2020 میلادی تجربه کرد 2075 دلار بود که در ماه اوت به آن دست یافت.

انتظار می رود که با توزیع واکسن کرونا در سال آینده بالاخره پس از ماه ها انتظار به طور کامل از بیماری کووید19 رهایی یابیم و در نتیجه آن اقتصاد جهانی نیز به طور جدی رو به بهبودی بگذارد.

اما همانطور که از شرایط فعلی مشخص است این اتفاق تا پیش از نیمه دوم سال 2021 میلادی رخ نخواهد داد و جهان حداقل تا نیمه اول سال آینده میلادی همچنان با ویروس کرونا و مشکلات ناشی از آن درگیر خواهد بود.

این موضوع باعث شده تا کارشناسان پیش بینی کنند که در شش ماهه اول سال آینده میلادی قیمت فلزات گرانقبها به ویژه طلا افزایش چشمگیری یافته و حتی به اوج های جدیدی دست پیدا کند.

اقتصاد جهانی در انتظار تورم، افزایش محرک های مالی، ضعیف شدن دلار آمریکا در برابر دیگر ارز ها، نگرانی های اقتصادی، کاهش ارزش پول و در نهایت نرخ بهره پایین و نزدیک به صفر همگی می توانند عوامل افزایش دهنده قیمت طلا طی شش ماهه اول سال آینده میلادی باشند.

مهم ترین عاملی که ما در سال آینده با آن رو به رو خواهیم شد افزایش نرخ تورم می باشد. ما طی سال آینده افزایش تورم تا حد متوسط را شاهد خواهیم بود که می تواند نرخ فلزات گرانبها را تا حد گسترده ای افزایش دهد.

بانک های مرکزی در سال 2020 میزان بسیار زیادی بسته های حمایت مالی ایجاد کرده و پول بسیار زیادی چاپپ کرده اند. چاپ پول هیچگاه نمی تواند بدون عواقب بوده و تورم یکی از رایج ترین چیز هایی است که پس از چاپ پول ایجاد می شود.

پیتر هوگ کارشناس بازار طلا معتقد است که طی سال آینده قیمت طلا به شکل قابل توجهی افزایش خواهد یافت و اوج های جدیدی را تجربه خواهد کرد.

طبق گفته های پیتر هوگ این انتظار که قیمت طلا در سال آینده میلادی سطح 3000 دلار را به چالش بکشد بیهوده نبوده و با توجه به سیاست های مالی و نرخ تورم پیش رو بسیار محتمل نیز می باشد.

همچنین در کنار اینها کارشناسان پیش بینی می کنند که طی سال آینده ما نوسانات بسیاری را در بازار سهام شاهد خواهیم بود که می تواند به نفع طلا تمام شده و قیمت آن را حتی بالاتر نیز ببرد.

هرچند در انتها باید توجه داشت که پس از شش ماهه اول ممکن است برخی سیاست های مالی تغییر کرده و یا با بهبود اقتصاد قییمت طلا کاهش یابد اما می توان گفت که نیمه اول سال آینده میلادی زمان افزایش قیمت طلا خواهد بود.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد