اونس طلا2209.29
مظنه14,216,000
18 گرم3,281,700
ارزش سکه32,028,648
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

زنگنه:ایران برای بازگشت به بازار نفت اجازه نمی‌خواهد+فیلم

وزیر نفت گفت: ایران برای بازگشت به بازارهای نفت نیازی به اجازه ندارد زیرا صاحب حق است و صادرات ۲.۳ میلیون بشکه‌ای امکانپذیر است.

به گزارش سایت طلا،بیژن زنگنه امروز (دوشنبه) در حاشیه مراسم آغاز حفاری فاز ۱۱ پارس جنوبی در جمع خبرنگاران توضیح داد: چنانچه تحریم نباشد و منابع برای احیای چاه‌هایی که تولیدشان کم شده فراهم شود، صادرات ۲.۳ میلیون بشکه امری کاملا میسر است.

وی افزود: به عنوان وزیر تعهد کاری را نمی دهم که توان انجام کار آن را نداشته باشم و برای نفت ایران بازار وجود دارد و قیمت ها پایین نمی آید.

وزیر نفت با اشاره به اینکه اوپک حساسیت و تعهد لازم را برای حفط قیمت دارد، گفت: ایران برای بازگشت به بازار نفت اجازه نمی خواهد زیرا این موصوع را حق خود می داند.

وی در پاسخ درمورد احتمال نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری سال ۱۴۰۰ تاکید کرد: این موضوع را من هم شنیده ام و چنانچه چیزی بخواهم بگویم، بیان می کنم و به شنیده ها اعتماد نکنید.

زنگنه در مورد افزایش مصرف گاز نیز گفت: مردم به اندازه نیاز مصرف کنند، تا اسراف نشود و نا چار نشویم گازصنایع را محدود سازیم.

BOX:491550247

به گفته وزیر نفت، مصوبه گازبهای رایگان ۴۰۰ میلیارد تومان بار مالی دارد و بعد از ۶ ماه برای جبرانش راهکار می دهیم.
وی در مورد احتمال بازگشت شروت های خارجی در صورت رفع تحریم ها گفت: اول امریکا به برجام برگردد بعد درباره این موضوع صحبت می کنیم.

زنگنه افزود: موضوع پیش فروش نفت در لایحه بودجه سال بعد مطلق نیست و فروش اوراق مالی و پیش فروش سازکاری است که در سال های قبل نیز وجود داشته است.

وزیر نفت در خصوص توسعه میادین مشترک نیز تاکید کرد: فعلا تمرکز روی بلال و فرزاد و کیش و پارس جنوبی در بخش گاز و غرب کارون، جفیر و سپهر در بخش نفت است.

وی توضیح داد: فاز اول پالایشگاه فاز ۱۴ تا پایان سال به بهره برداری می رسد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد