اونس طلا2232.37
مظنه14,406,000
18 گرم3,325,600
ارزش سکه32,456,718
قدیم (بهار)36,200,000
جدید (امامی)39,400,000
نیم23,400,000
ربع14,500,000

دو مسیر متفاوت پیش روی معاملات بورس

یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه برای ادامه معاملات بورس با دو مسیر متفاوت روبرو هستیم، افزود: از این زمان به بعد در بازار یا شاهد اصلاح ملایم شاخص بورس تا محدوده یک میلیون و ٤٥٠ هزار واحد هستیم یا شاخص بورس در محدوده های یک میلیون و ٥٥٠ هزار واحد در نوسان خواهد بود.

به گزارش سایت طلا به نقل از ایرنا،«سعید عظیمی» امروز (یکشنبه)اظهار داشت: شاخص بورس و عمده سهام بازار اکنون مقاومتی بسیار سخت و جدی را بر شاخص یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد دارند.

وی با تاکید بر اینکه اکنون برای ادامه بازار با دو مسیر روبرو هستیم، افزود: از این زمان به بعد در بازار یا شاهد درجا زدن و اصلاح ملایم شاخص بورس تا محدوده یک میلیون و ٤٥٠ هزار واحد خواهیم بود و بعد دوباره حرکت بازار به سمت شکسته شدن مقاومت‌ها شروع می‌شود یا در محدوده‌های یک میلیون و ٥٥٠ هزر واحد برای شکستن ناحیه مقاومتی تلاش می‌کند.

عظیمی با اشاره به اینکه به نظر می‌رسد در این روزها شاهد روندی مثبت در بازار باشیم، گفت: زمانی که شاخص بورس به مقاومت یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد برسد تا حدودی امکان اصلاح در سهم‌های بزرگ بازار وجود دارد اما سهامداران نباید نگران وضعیت بازار باشند زیرا اصلاح چندان جدی بازار را تهدید نمی‌کند، مگر آنکه اتفاق مهمی در بازار مانند تغییر قیمت دلار رخ دهد که بتواند به شدت بازار را تحت تأثیر قرار دهد اما اکنون چنین مسائل و اتفاق‌هایی بازار را تهدید نمی‌کنند.

این کارشناس بازار سرمایه خاطرنشان کرد: اتفاق خوبی که می‌توان درباره آن صحبت کرد بحث شکسته شدن سقف نزولی شاخص هم وزن است، شاخص کل هم وزن شرایطی به مراتب بهتر از شاخص کل را دارد و مقاومت خود را شکسته است.

وی با بیان اینکه اخیراً در بازار در کنار وجود فشار فروش‌ها در معاملات و منفی شدن شاخص کل در برخی از روزها، شاخص هم وزن مثبت است، افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهد در بازار شاهد خروج نقدینگی از سهم‌های بزرگ و ورود آنها در سهام کوچک بازار هستیم.

عظیمی خاطرنشان کرد: بازار ابتدا به سمت سهم‌های بزرگ پیش رفت و باعث افزایش قیمت آنها شد اکنون به سمت سهام کوچک که حاوی اخبار مثبت از افزایش سرمایه هستند، پیش رفته است.

به گفته این کارشناس بازار سرمایه، بازار برای مدتی محدود برای سرمایه گذاری از سمت سهام بزرگ به سمت سهام کوچک تغییر مسیر داده است.

وی با اشاره به اینکه در چند روز اخیر تفاوت معاملات در شاخص کل و شاخص هم وزن کاملاً مشخص خواهد بود، افزود: سهام بزرگ بازار براساس متغیرهای خاص پیش می‌روند و ارزش گذاری می‌شوند، اکنون در بازار تا حدودی بحث عدم افزایش قیمت دلار و پیش رفتن آن به سمت اصلاح بیشتر کاملاً مشخص است.

عظیمی خاطرنشان کرد: این عوامل باعث شده است که بازار به سمت سهام کوچک پیش روند و سهام بزرگ بازار در محدوده استراحت قرار گیرند، ممکن است دو ماه دیگر روند بازار تغییر کند و سهام بزرگ بازار از سهام کوچک پیشی بگیرند.

این کارشناس بازار سرمایه مقاومت شاخص بورس بر روی کانال یک میلیون و ٦٠٠ هزار واحد را مهمترین بحث حاضر در بازار عنوان کرد و گفت: اکنون شاخص بورس در حال دست و پنجه نرم کردن با این مقاومت است که این موضوع باعث شده تا روند سهام بزرگ تحت تأثیر شاخص کل تضعیف و فشار عرضه در بازار حاکم شود.

وی اظهار داشت: تا پایان سال منطقی است که شاخص بورس بر روی کانال یک میلیون و ٧٠٠ هزار واحد ماندگار باشد اما براساس پیش بینی‌های صورت گرفته شاخص بورس در فروردین ماه با وجود مطرح شدن بحث انتخابات ریاست جمهوری مقاومت کانال دو میلیون واحد را خواهد شکست.

عظیمی به ریسک‌های تهدیدکننده معاملات بورس اشاره کرد و گفت: اکنون ریسک چندانی بازار سهام را تهدید نمی‌کند و نمی‌توان چندان نگران معاملات این بازار بود، تنها مشکل فعلی بازار قیمت گذاری دستوری است که قابلیت کنترل دارد و می‌توان آنها را برطرف کرد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد