اونس طلاکلیک
مظنهکلیک
18 گرمکلیک
ارزش سکهکلیک
قدیم (بهار)کلیک
جدید (امامی)کلیک
نیمکلیک
ربعکلیک

آژانس: ایران نباید سطح غنی سازی خود را افزایش دهد

مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی با ابراز نگرانی درباره تشدید تنش‌ها پس از ترور شهید محسن فخری‌زاده، در اظهاراتی مداخله‌جویانه گفت که ایران نباید تصمیم خود را برای افزایش غنی‌سازی اجرایی کند.

به گزارش سایت طلا،رافائل گروسی در اولین اظهار نظر خود پس از ترور جنایتکارانه محسن فخری زاده دانشمند برجسته کشورمان در حوزه دفاعی و هسته ای در گفت وگو با شبکه اسکای نیوز نسبت به افزایش تنش ها پس از این ترور هشدار داد.

گروسی با بیان اینکه "ایران نباید تهدیدات خود برای افزایش غنی سازی و اخراج بازرسان آژانس را اجرایی کند" مدعی شد: اگر این اقدامات عملی شود، انحراف بیشتر از تعهداتی محسوب می شود که ایران در زمان پیوستن به توافق (هسته‌ای) پذیرفته است.

وی ادامه داد: نمی‌توانم تصور کنم که چه کسی در چنین شرایطی پیروز خواهد شد. اگر محدودیتی برای بازرسان آژانس در نتیجه این یا هر وضعیت دیگری اتفاق بیفتد، کار آنها با مشکل مواجه می ‌شود.

مدیرکل آژانس خاطر نشان کرد: ما به طور کاملا شفاف می‌بایست در این خصوص اطلاع رسانی کنیم. ما باید درباره چیزی که در حال رخ دادن است با جهان کاملا شفاف باشیم و این خود، به هیچ کسی ازجمله ایران کمکی نمی کند.

وی درباره ترور شهید محسن فخری زاده گفت: من امیدوار بودم که چنین اتفاقاتی نه در گذشته رخ داده بود و نه در آینده پیش آید. این کاملا مشخص است. من رئیس یک سازمان بین‌المللی هستم که با صلح، امنیت و عدم اشاعه سر و کار دارد. بنابراین امیدوارم که دیگر تنشی وجود نداشته باشد.

گروسی همچنین افزود: امیدوارم که ما بتوانیم به کار خود، آن گونه که باید ادامه دهیم.

مدیرکل آژانس درباره ادعاها مبنی بر وجود مواد آغشته به رادیواکتیو در منطقه تورغوزآباد گفت که لازم است در این باره توضیح داده شود.

وی در ادامه مدعی شد: ما پاسخ های درستی دریافت نمی کنیم. بنابراین اصرار داریم که یک پاسخ مطلوب به دست آوریم.

ایران پس از آنکه آمریکا به طور یک جانبه از برجام خارج شد و تحریم ها را علیه کشورمان بازگرداند و همچنین در پی عمل نکردن اروپا به تعهدات برجامی‌اش در راستای توسعه و بهبود روابط اقتصادی ایران، اقدام به کاهش تعهدات برجامی به صورت گام به گام کرده است.

اما کشورهای اروپایی طرف برجام و آزانس بین المللی انرژی بین المللی در طول این مدت بدون اشاره به عدم پایبندی به تعهدات خود همواره از ایران خواسته اند تا از کاهش تعهدات خود دست بردارد و به آنچه اجرای کامل برجام می خوانند، بازگردد.

خبر های پربازدید 0
خبر های فعال سایت 0
خبر های پربازدید سرگرمی و گوناگون

سایر خبر های این گروه
.
اطلاع پاسخ کاربران به نظر شما و ارسال خبرنامه های سایت طلا با ایمیل
ديدگاه هاي ارسال شده توسط شما، پس از تاييد توسط سايت طلا در وب سايت منتشر خواهد شد